StoryEditorOCM
KulturaOsnovan 2016. godine

Riječki klavirski trio prvi put nastupio i na Igrama i u Dubrovniku: Nedostatak zvukovnog i interpretativnog jedinstva triju instrumenata

Piše Sanja Dražić
24. kolovoza 2024. - 16:23

Kada su tradicionalno na Kandeloru Igre predstavile svoj ovogodišnji program, u njemu nisu bili uvršteni izvođači o kojima će biti govora. I to je jedini koncert koji je naknadno dodan. U nekim su se sezonama događale velike i turbulentne promjene do samog početka Igara. A nekad i u hodu, već za vrijeme trajanja. Ove godine u glazbenom programu imamo samo jednu razliku između najave i realizacije. Što je dobro.

image
DLJI

Riječki klavirski trio je, kao i većina dosadašnjih izvođača, nastupio u Kneževom dvoru. Osnovan je 2016. godine na inicijativu glazbenika koji su svoje prvo glazbeno obrazovanje stekli u Rijeci. Čine ga klavirist Filip Fak, violinist Krunoslav Marić i violončelist Vid Veljak. Recimo kako je Vid Veljak godinama bio uspješan vođa dionice violončela u Dubrovačkom simfonijskom orkestru. A često je nastupao i kao solist.

image
DLJI

Program Trija je bio zanimljiv a sastojao se od četiri lijepo posložene skladbe. U prvom dijelu smo čuli Haydnov klavirski trio u G-duru op.82 zvan Ciganski, Donizettijev Klavirski trio u Es-duru i Liburnijski trio, odnosno suitu Alfija Kabilja. I upravo je ta suita koja je u originalu pisana za flautu, violončelo i klavir, najbolje izvedeno djelo. U njoj smo osjetili najjače interpretativno jedinstvo i prožetost triju instrumenata. U ostale dvije skladbe nam je ponekad mogao smetati oštar ton violine i nedovoljna angažiranost klavira što nije doprinosilo osjećaju cjeline.

image
DLJI

Za drugi dio večeri, Riječki klavirski trio je odabrao čuvenu skladbu Antonina Dvořáka, Klavirski trio u e-molu br.4 op.90 poznat pod imenom Dumky. U Dvořáku nam se još više nametala silovitost dionice violine. Zato se violončelo izdvojilo svojom muzikalnošću, ljepotom tona i prekrasnim fraziranjem. Pa je izgledalo da violončelo i ostala dva instrumenta, violina i klavir, ne potječu iz iste koncepcije, iz glava koje slično razmišljaju. Jer, osjetno je dolazilo do raskoraka u glazbenom iskazu. Mada su tek povremeno disali zajedno. Glazbeni dodatak je bio Menuet iz Klavirskog trija Antuna Sorkočevića što je potvrdilo posvećenost Riječkog klavirskog trija izvođenju djela hrvatskih skladatelja - kako je naglašeno u programskoj knjižici.

22. prosinac 2024 16:59