Ovo je ljeto, nažalost, izgubilo mogućnost da se barem na jednoj večeri ponovi nekadašnja slika prepunog Kneževog dvora. Međutim, u tri koncerta održana u Dvoru u prva dva tjedna Igara broj publike je varirao, što znači da ga i dalje određuje ime izvođača i program – ili obrnuti redoslijed - a ne isključivo epidemiološka situacija.
Na nastupu Trija Eusebius bilo je najviše publike do sada, tako da ni prijeteće nebo koje je slutilo oluju nije utjecalo na njen broj. Mladost izvođača u godinama a zrelost u interpretacijama, pametan izbor programa te prisustvovanje dva skladatelja čija su djela odsvirana, Dubravka Detonija i Petra Obradovića, večer je pretvorila u pravu glazbenu svečanost obogaćenu s dva glazbena dodatka.
Trio Eusebius čine violinistica Eva Šulić, violončelistica Tonka Javorović i klavirist David Vuković. Trio je osnovan 2017.godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i djeluje pod mentorstvom prof.Pavla Zajceva. U tri godine postojanja osvojio je nekoliko nagrada među kojima je i ona iz 2019. godine „na 16.Međunarodnom natjecanju mladih glazbenika i umjetnika Ferdo Livadić (nagrada Ferdo Livadić za najbolju umjetničku osobnost te nagrada Grada Samobora i Hrvatskog društva skladatelja za najbolju izvedbu djela hrvatskog skladatelja a za skladbu Dubravka Detonija „Zovu me Tryor“). A upravo je tom skladbom počeo koncert Trija Eusebius. Napomenimo kako bi bilo korisno da se u programskoj knjižici o hrvatskim skladateljima napiše barem rečenica-dvije. Ili kakav detalj o samoj skladbi. Dubravko Detoni živi u Dubrovniku pa je sigurno jednostavno bilo doći do njega kako bi rekao nešto o svom djelu. A to bi i domaćoj a pogotovo stranoj publici bio koristan podatak.
Trio Eusebius je od prvog trenutka pokazao izuzetnu uigranost, temperament, kulturu komornog zajedništva i dotjeranost svakog detalja što im omogućuje potpunu opuštenost u izvedbi. Skladba Zovu me Tryor im je zbog svoje originalnosti, zanimljivosti i ljepote očito bila posebna inspiracija. Tri mlada glazbenika disala su zajedno, a zadovoljstvo Dubravka Detonija najbolji je dokaz o dometu izvedbe.
Šostakovičev Klavirski trio op.67 u e-molu djelo je iz poznate komorne literature i baš je u Kneževom dvoru doživjelo razne interpretacije. Trio je pokazao bogatu emotivnu paletu i muzikalnost, a posebno izdvojimo duboko promišljenu izvedbu trećeg stavka, Largo. Sasvim novu boju u komornom zvuku Trio Eusebius pokazao je u posljednjem djelu s programa, Ravelovom Klavirskom triju u a-molu,što govori o njegovoj stilskoj i formalnoj širini. Potpunu usredotočenost na notni tekst nije poremetila ni grmljavina prije izvedbe četvrtog stavka.
Pljesak je bio toliko gromoglasan pa se stvorio dojam da nas je dvostruko više u publici. Iako je izgledalo da je kiša već na Stradunu i da se opasno približava, nitko nije napustio Dvor. Pa smo svi zajedno uživali u dodatku - originalnoj i duhovitoj skladbi Tango to go Petra Obradovića čiji je poklon zajedno s izvođačima također popraćen burnim pljeskom. Što je izmamilo još jedan, Ruski ples iz baleta Petruška I.Stravinskog čiji su zadnji taktovi „otplesani“ uz sitnu kišu. Bila je to večer neobično intenzivnih iskustava. „Bravo“ za Trio Eusebius i za organizatora što ga je uvrstio u ovogodišnji program.
StoryEditorOCM
KulturaGLAZBENA FESTA U DVORU
Skladatelji Dubravko Detoni i Petar Obradović prisustvovali su odličnom koncertu Trija Eusebius koji je izveo i njihova djela
25. srpnja 2020. - 11:42