'Zimmer frei' lanjske pandemijske sezone ostao je kratkih rukava, barem na jugu zemlje. Mnogi su apartmani ostali prazni, neki su pauzirali, a neki pak otkazivali svoje smještajne kapacitete. Nekolicina koja je nazovimo dobro prošla, opet je zbog nižih cijena smještaja, značajno manje uprihodovala. Ovog travnja tržište privatnog smještaja tek je sramežljivo davalo naznake života. Od svibnja se osjetio iskorak, ali od ovog tjedna je pravi skok, tvrdi Nino Dubretić, predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja regije Dalmacija – Dubrovnik. Inače, suosnivač Direct Bookera, agencije za privatni smještaj to potkrepljuje činjenicom kako su ovog tjedna 'probili rekord bukiranja'.
- Baš sinoć je bilo 204 rezervacije, a najviši rekordi su bili 130, 140, skočilo je za nekih 30 posto. Daleko je to od 2019. kada smo imali oko 400 do 500 rezervacija, ali i ovo je značajan pomak – zadovoljno će Dubretić pa dodaje:
- Ako se ovako nastavi moglo bi biti iznad očekivanja, daleko od brojki 2019. ali njima i ne težimo. Nadamo se da neće biti ispod 30 posto prihoda iz 2019., 40 posto bi bilo objektivno, a 50 posto izvrsno.
Većina bukinga odnosi se na srpanj i kolovoz , pa čak rujan i listopad. Što se pak lipnja tiče, slično kao i u mjesecu prije, 'last minute buking je osobito izražen'.
- Jako puno rezervacija ulaziti dan za dan. Sad je rezervirao, sutra dolazi. Iznajmljivačima smo slali mailove da pripreme apartmane jer gosta možeš očekivati u zadnji tren. Trenutna situacija za lipanj je puno lošija nego što će kasnije stvarno biti – kaže Dubretić.
Nikad prije, kao ove sezone, Dubrovnik bi trebao biti povezan s SAD-om. Uz najavljenih osam prekooceanskih letova tjedno, dobru zračnu povezanost s ruskim tržištem već u lipnju... plodove bi mogli ubirati i privatni iznajmljivači.
- Zanimljivo, osjeti se poslijeponoćno rezerviranje. Ili su Kinezi ili Amerikanci. Ali logičnije je da su Amerikanci jer trenutno smo tamo hit, a od Azijata ne možemo baš nešto očekivati. Uložio se novac Turističke zajednice u reklame na američkim aerodromima prije nego se znalo za ove letove pa je i to bio pun pogodak. Uostalom, uveli su letove zato što ljudi na njihovim stranicama u tražilicama upisuju Dubrovnik. I to bi moglo biti osvježenje sezone. Pa i 'Forbes' je objavio da je porasla potražnja za Dubrovnikom i RH za 200 posto – ističe Dubretić.
Trend iznajmljivanja luksuznih vila i kuća za odmor koje nude privatnost i svojevrsnu izoliranost, lanjske su covid godine bile najtraženije, a taj trend zadržat će se i ove sezone. Znači li to manje bukinga apartmana primjerice u povijesnoj jezgri grada koja odavno slovi za prostor s neopisivim gužvama, Dubretić će kako je teško procijeniti jer 'last minute se povećao tri, četiri puta u odnosu na prije'.
- Da je za očekivati kako će tip smještaja u povijesnoj jezgri zbog lokacije manje raditi, potencijalno jest, možda ne u srcu sezone ali van sezone sigurno.
Promijenio se i način putovanja. Sve je manje onih koji u nekoliko dana žele obići što više destinacija. Produljio se boravak gosta, još lani a tako će biti i ove sezone. Procjenjuju u Direct Bookeru, Dubrovnik bi mogao doći do prosječno četiri dana boravka. Cijene privatnog smještaja, niže su za 20 do 30 posto u odnosu na početne iz 2019. godine.
- Top objekti možda mogu očekivati rezervacije po starim cijenama, no mislim da je dobra odluka spustiti očekivanja u startu. Imamo sustav koji tjedno mijenja cijene tako da vjerojatno ima objekata koji imaju iste ili više cijene od 2019. jer im dinamika bukiranja to nalaže – pojašnjava Dubretić pa će kako i ove covid godine ima iznajmljivača koji su odlučili pauzirati sezonu.
Slavica Grkeš, vlasnica agencije Dominium Travel također potvrđuje kako je buking bolji nego lani.
- Mljet dobro ide, super se puni. Bolje prolaze apartmani s više mjesta, a ovi mali što su prije bili aktualni šest, sedam njih na istom mjestu ili povijesna jezgra, tu nema rezervacija. Ostalih imamo. Jako puno rezervacija ulazi baš zadnjih sedam dana – kaže Grkeš pa će kako zadovoljni ne mogu biti ali se u privatnom smještaju nadaju punim letovima iz Amerike.
- Sve to je još malo za uopće preživjeti, a turističke agencije nisu primile apsolutno nikakvu pomoć od države u vidu pokrivanja fiksnih troškova ili slanja nekih računa prema nama kao što su ugostitelji dobili, iako smo imali veći pad prometa nego oni. A moramo znati da su agencije te koje dovode goste u destinaciju i na kraju krajeva dovode goste i ugostiteljima - smatra Grkeš pa ističe kako je agencija ostvarila 10 posto prometa iz 2019. godine. Ove godine očekuje 40 posto. Najviše upita je iz Rusije, Ukrajine, Poljske, a ima nešto i Amerikanaca, dok je prijašnjih godina najviše rezervacija dolazilo iz Britanije i Amerike. U prosjeku rezervacije su na pet dana, a cijene smještaja su niže za 30 do 40 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....