Usporavanje prodaje turističkih aranžmana u srpnju ovih dana tematiziraju brojni mediji u Hrvatskoj konkurentskim zemljama poput Španjolske i Italije.
Španjolski mediji tako javljaju kako su srpanjske brojke ‘iznenađujuće razočaravajuće‘ pa su hoteli već počeli spuštati cijene. U odmorišnim destinacijama diljem Italije trend je identičan, a kao jedan od razloga navodi se izostanak njemačkih turista, ali i aktualna gospodarska kriza u zemljama Europske unije odakle gosti tradicionalno dolaze u sredozemna ljetovališta.
- Prodaja je stagnirala cijeli lipanj, a početak srpnja bilježi prve padove u više od godinu dana – piše Preferente, španjolski digitalni dnevnik specijaliziran za teme od značaja za profesionalce u turizmu. Preferente prenosi kako različiti čelnici španjolskog turističkog sektora potvrđuju kako im je prodaja u dosadašnjem dijelu srpnja u padu i daleko od onoga što se očekivalo prije dva mjeseca, kada je zabilježen vrtoglavi porast potrošnje na putovanjima. No, posljednja dva tjedna rezervacije su usporene, što je zateklo turistički sektor na Pirenejskom poluotoku.
- Prije otprilike šest do osam tjedana već je došlo do općeg, iznenadnog i globalnog zastoja u rezervacijama za odmor, iako je postojalo uvjerenje da će to biti jednokratan događaj uzrokovan visokim cijenama hotela, te da će doći do oporavka u posljednji čas. Međutim, prodaja je nastavila stagnirati tijekom lipnja, a početak srpnja je takav da se smanjenje cijena već događa u nekim hotelima koji su se dosad tome opirali – navodi Preferente koji ipak ostavlja mjesta optimizmu:
- Očekivanja za rujan i listopad su nešto bolja, dok za kolovoz postoji nada u povratak rezervacija – ističe specijalizirani španjolski dnevnik, uz zaključak da će ključni turistički mjesec srpanj završiti razočaravajuće za agencije i hotele.
Nedostatak gostiju iz Njemačke i s istočnoeuropskih tržišta primjetan je i u turističkom Dubrovniku, no našoj turističkoj destinaciji u prilog ide stabilan posjet turista s tradicionalnih tržišta Velike Britanije i SAD-a.