Benzinska postaja INA na Orsanu radi smanjenim kapacitetom. Razlog je projekt rekonstrukcije i uređenja Lapadske obale koji je zbog izvođenja potrebnih radnji zahvatio i dio INA-inog maloprodajnog mjesta Dubrovnik-Orsan. Budući da je to jedina benzinska postaja u Gruškom akvatoriju koja je na raspolaganju vlasnicima plovila, na nju su usmjereni mnogi. Nerijetko se na toj postaji stvaraju gužve, a kako i ne bi kad nam nautički turizam doživljava procvat i u koronavremenu. Spomenimo samo plovila svih onih koji žive na Lapadskoj obali i šire, lučicu Orsan i tamošnja plovila, pa onda brojne domaće i strane putnike namjernike koji se nađu u gruškoj vali.
- INA nije inicijator radova na lokaciji Lapadska obala, ali predviđena rekonstrukcija zahvatit će i dio našeg maloprodajnog mjesta koje će, do okončanja predviđenih radova, poslovati sa smanjenim kapacitetima, ali uz osiguranu kontinuiranu opskrbu plovila gorivom. Uklonjena su ukupno četiri agregata uz prometnicu zbog radova koji su predviđeni na tom dijelu obale, a kupcima su na raspolaganju dva agregata za opskrbu plovila gorivima Eurodizel BS i Eurosuper 95 – poručuju iz naftne kompanije pa dodaju kako se na spomenutoj lokaciji dnevno opskrbi i do 120 plovila. Također, iz INA-e poručuju kako je benzinska postaja na Orsanu otvorena za trajanja turističke sezone, dok će se 'prema najavi izvođača radova, maloprodajno mjesto privremeno zatvoriti za vrijeme završne faze izvođenja radova na samoj površini maloprodajnog mjesta'.
Iz INA-e svoje korisnike, odnosno vlasnike plovila upućuju na dostupne alternative, maloprodajna mjesta u Komolcu u marini i na Korčuli. Je li za očekivati kako će vlasnik s plovilom proći cijelu Rijeku dubrovačku da bi se opskrbio gorivom ili za tu uslugu potegnuti sve do Korčule, udaljene 49 nautičke milje od Dubrovnika? Ili će ipak prijeći alternativi: do benzinske s bidonom, pa s bidonom punim goriva do plovila što, nažalost, može biti izrazito opasno.
Stoga ih pitamo planiraju li u bližoj budućnosti otvarati još jednu 'morsku' benzinsku postaju na području Dubrovnika s obzirom da je potražnja velika čemu svjedoče i gužve na spomenutoj pumpi na Lapadskoj obali, a iz INA-e odgovaraju:
- INA će nastaviti osluškivati potrebe kupaca na dubrovačkom području te razvijati i širiti svoju maloprodajnu mrežu koju posjeti više od 200.000 kupaca dnevno.
Problem nedovoljno osigurane opskrbe plovila naftnim derivatima mogao bi se riješiti realizacijom projekta izgradnje nove benzinske postaje za plovila i vozila na području Batahovine, odnosno pored križanja u Sustjepanu.
Od ravnatelja Lučke uprave Dubrovnik Blaža Peza doznajemo kako je Lučka uprava početkom kolovoza raspisala natječaj za davanje u koncesiju za izgradnju kombinirane pomorsko-cestovne benzinske postaje na spomenutom prostoru.
- Veliki je interes za tom investicijom. Do sada je četiri, pet firmi pokazalo interes i preuzelo dokumentaciju. Na osnovu sve potrebne ishodovane dokumentacije natječaj je raspisan početkom ovog mjeseca i traje 60 dana – poručuje Pezo.
Spomenimo, radi se o prostoru dužine 140 metara s objektom na tri etaže s trgovačkim i ugostiteljskim sadržajima. Ideja je krenula od firme Lukoil koja je odustala, a Crodux derivati dva je preuzela razvijanje tog projekta, kaže Pezo ali i naglašava kako zbog toga 'oni nemaju nikakvih prednosti u natječaju jer svi pod istim uvjetima ulaze u natječaj'.
- Postaja će biti na dobrom mjestu, dostupnija i sigurnija, na samom početku kanala. Dugoročno to je najbolja pozicija za pružatelje ove vrste usluge i za korisnike –kaže ravnatelj LU Dubrovnik koja je koncesiju za ovaj dio pomorskog dobra trebala raspisati pretprošle zime no kako su tada pojasnili 'ne žuri im se jer žele sve pripremiti do najmanjih detalja'.
Spomenimo još, tu je i INA-ino skladište naftnih derivata u bivšem Shellu u Sustjepanu na području za koje Luka Dubrovnika ima ugovor o koncesiji do 2023. godine s Županijskom lučkom upravom u čijoj je nadležnosti spomenuti dio pomorskog dobra. No, upučeniji kažu kako je zbog visine rive opskrba na tom mjestu prikladna isključivo većim plovilima.