Odlični turistički rezultati u 2024. godini, a posebno u pred i posezoni rezultat su nastojanja Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije da se broj gostiju disperzira na cijelu godinu. Istaknuto je to na 3. sjednici Skupštine Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije, gdje je rečeno da se u idućoj godini, uz podršku više letova tijekom zimskog razdoblja i pred i posezoni na čemu je TZ radila s partnerima, očekuju još bolji rezultati.
- Ulaskom u 2025. godinu suočavamo se s neizvjesnostima uzrokovanim geopolitičkim situacijama u Ukrajini i na Bliskom istoku te recesijskim pritiscima na pojedinim srednjoeuropskim tržištima.
Unatoč globalnim izazovima, očekujemo da će 2025. godina donijeti napredak u odnosu na turistički uspješnu 2024. godinu zahvaljujući pozitivnim najavama s ključnih emitivnih tržišta i s nedavno održanog sajma WTM u Londonu. Na britanskom tržištu, iako je prisutan oprez zbog ekonomske nestabilnosti, interes za putovanjima je snažan, čime Dubrovačko-neretvanska županija ostaje poželjna i sigurna destinacija.
Međutim, s obzirom na intenzivnu konkurenciju, pažljivo osmišljena cjenovna politika za 2025. godinu bit će ključna za očuvanje i unapređenje pozicije na emitivnim tržištima – navodi direktor Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije Julio Srgota.
- S nikad boljim najavama avioprijevoznika i turoperatora, turistička putovanja prema našim odredištima počet će se intenzivirati već početkom ožujka omogućujući uobičajeni tijek turističke sezone sve do sredine studenog.
Dominirat će godišnji odmori duljeg trajanja, kao i kraći boravci karakteristični za Dubrovnik i okolicu uz jačanje sljedećih
segmenata: kratki vikend odmori, konferencije i sastanci, aktivni odmor, eno-gastro turizam te kulturni i ‘događajni‘ turizam.
Ovi će se segmenti turizma posebno istaknuti u predsezonskom i posezonskom razdoblju, privlačeći značajan broj turista s posebnim fokusom na dalekoistočna emitivna tržišta gdje očekujemo snažniji rast dolazaka – ističe Srgota.
TZ dubrovačko neretvanske županije očekuje da bi hotelski smještaj trebao zabilježiti umjereni porast prometa, dok se veći rast očekuje u privatnom smještaju i kampovima.
- Iako je teško precizno procijeniti ukupan broj noćenja za sljedeću godinu, ciljamo na ostvarenje između 9,3 i 9,5 milijuna noćenja što bi bilo povećanje prometa 3% - 5% u odnosu na 2024. godinu – očekivanja su iznijeta na Skupštini Turističke zajednice Dubrovačko neretvanske županije.
Marketinške aktivnosti Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije bit će usmjerene na ostvarenje navedenih ciljeva s naglaskom na promociju kulturnog, aktivnog i eno-gastro turizma, nautike i brenda Dubrovnik rivijera, kako samostalno tako i u suradnji s turističkim sektorom.
Glavna tržišta za promidžbene aktivnosti uključivat će Ujedinjeno Kraljevstvo, Sjedinjene Američke Države, Francusku, Poljsku, Španjolsku, Irsku i druge. Posebnu pažnju planiramo usmjeriti na tržišta Japana, Južne Koreje, Kine, Brazila, Novog Zelanda i Australije gdje očekujemo suradnju s Hrvatskom turističkom zajednicom i njihovom mrežom predstavništva.
Još od pandemije hrvatski turizam očekuje povratak gostiju s dalekoistočnih emitivnih tržišta i Australije, no taj se broj još nije vratio na pretpandemijske brojke. Ipak ove je 2024. godine u prvih jedanaest mjeseci na području naše županije ostvareno je ukupno 2.214.116 dolazaka i 9.061.881 noćenja što je u odnosu na isto razdoblje lani povećanje od 7% u dolascima i 6% u noćenjima. Po broju noćenja po mjesecima ove godine vidljivo je da je najveći porast ostvaren u veljači, travnju, svibnju, listopadu i studenom što je potvrda da su dionici u turizmu uspjeli ostvariti cilj i rasteretiti visoku sezonu, na što će TZ DNŽ usmjeriti daljnja djelovanja i u 2025. godini.
Tradicionalno ove godine najviše dolazaka i noćenja ostvarili su gosti iz Ujedinjene Kraljevine koji su u prvih jedanaest mjeseci 2024. godine imali 306.285 dolazaka i 1.513.166 noćenja, što je porast od 14% u dolascima i 11% u noćenjima u usporedbi s istim periodom 2023. godine. Na drugom mjestu su gosti iz Sjedinjenih Američkih Država s 242.923 dolazaka i 694.056 noćenja što je porast od 11% u dolascima i 10% u noćenjima. Po broju dolazaka slijede Hrvatska, Njemačka, Francuska, Poljska, Bosna i Hercegovina, Španjolska, Australija pa Italija. Po broju ostvarenih noćenja, nakon Ujedinjene Kraljevine i Sjedinjenih Američkih Država slijede Njemačka, Hrvatska, Poljska, Francuska, Bosna i Hercegovina, Slovenija, Irska i Češka.
Kad se promatra turistički promet prema lokalnim turističkim zajednicama u koje turisti dolaze vidimo nastavak rasta u destinacijama klastera Dubrovniku koji spada Dubrovnik, Konavle, Župa dubrovačka i Dubrovačko primorje, koji je izrazita zrakoplovna destinacija što nam pokazuje snažni rast putovanja iz dalekih emitivnih tržišta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....