StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoDIREKTOR ACI MARINA KRISTIJAN PAVIĆ

Dubrovačku marinu pozicionirat ćemo u sam vrh svjetskog nautičkog turizma baš kako i ona i naš grad to zaslužuju

Piše dv
29. prosinca 2021. - 11:13

Kako ocjenjujete poslovanje ACI marine Dubrovnik u 2021. godini?


Pandemija koronovirusa i dalje, naravno, prilično utječe na poslovanje. Južni je Jadran u ovim posebnim okolnostima u nešto nepovoljnijoj situaciji s obzirom na njegov geostrateški položaj, no unatoč svemu, zadovoljni smo ostvarenim rezultatima. Nautička sezona obično počinje oko Uskrsa, a ove je godine započela nešto kasnije. Iako je predsezona bila nešto slabija, izrazito povoljna epidemiološka situacija u zemlji sve do sredine rujna, sustavno provođenje epidemioloških mjera u svim našim marinama i mogućnost izolacije na plovilima ove su godine osigurali prilično uspješnu samu sezonu tj. treći kvartal ove godine. Ono što me posebno veseli je da se pozitivan trend nastavio i u listopadu.

image
Davor Zunic/Petar Fabijan

Kakvi su rezultati u usporedbi s 2019. godinom, a kakvi s onima ostvarenima u 2020. godini?


U protekloj sezoni došlo je do određenog pada prometa. Dijelom zbog već spomenute cestovne udaljenosti koja je u pandemijsko vrijeme došla do izražaja, dijelom zbog toga što je dubrovačka marina većim dijelom tranzitna, a u tom je segmentu došlo do najvećih promjena.Ove je godine, pak, produljenje sezone do konca listopada svakako pozitivno utjecalo na rezultate.

Posebno želim istaknuti da je ACI ponosni sudionik projekta Safe stay in Croatia koji jamči da se u svim našim marinama poštuju i provode epidemiološke mjere i procedure. Na razini sustava ACI marina, gotovo 70% djelatnika je cijepljeno uoči sezone, a u dubrovačkoj marini, kao i u većini naših tranzitnih marina, gostima je bilo omogućeno testiranje na koronavirus kako bi im se olakšao povratak kući.
Ova godina još nije zaključena te još uvijek mjerimo i pratimo njene učinke, ali mogu reći da je dobra priprema sezone uz povoljnu epidemiološku situaciju utjecala na porast tranzita u usporedbi s prošlom godinom za što se nadamo da je početak pozitivnog trenda i laganog vraćanja na staro. Uz već postojeću dizalicu za plovila do 10 tona i travel lift za plovila do 60 tona, prošlog je lipnja u pogon stavljen i sto trideset tonski travel lift čime je ACI marina Dubrovnik postala jedina ACI marina koja nudi usluge dizanja i spuštanja plovila na čak dva travel lifta i jednoj dizalici. Ove je godine na njima ostvaren veći broj operacija nego u 2019. što je posljedično donijelo i do povećanja prihoda. Isto tako, povećana dinamika pokazala se i kad govorimo o korisnicima poslovnih prostora u ACI marini Dubrovnik kojih je bitno više nego 2019. godine čime smo značajno povećali asortiman usluga u marini. Gledajući širu sliku, u određenim smo segmentima ostali približno na razini 2020. dok smo u nekim segmentima ostvarili rezultate i bolje od onih ostvarenih 2019. godine.


Stižu li već najave nautičara, kakav je interes za 2022. godinu kako u Dubrovniku tako i na razini države?

Prošle su godine prevladavale rezervacije po modelu last minute, što ne čudi s obzirom na nepredvidivost situacije. Nitko se nije usuđivao planirati svoje odmore i putovanja dalje od nekoliko dana. Ove se godine trend, pak, opet mijenja što pobuđuje optimizam. Već smo sada zaprimili priličan broj upita i rezervacija za iduću godinu. Njihova ostvarivost, naravno, uvelike ovisi o razvoju epidemiološke situacije.

image
Davor Zunic


Pred dubrovačkom ACI marinom su veliki infrastrukturni projekti, kako se najavljuje biti će to „grad u malom“ u Marini. Možete li nam reći o kakvom je projektu riječ?

Svaki završetak sezone za nas znači pripremu iduće, a s pripremom ne samo za iduću sezonu već za dalju budućnost i iduće generacije nautičara, već smo započeli u vidu rekonstrukcije ACI marine Dubrovnik. Nautičari u novije vrijeme zahtijevaju sve veću razinu usluge, a mi se trudimo biti ukorak sa svjetskim nautičkim trendovima i upravo to omogućiti. Prosječna duljina plovila u našoj marini nekad je bila oko 10 metara, no svake se godine taj broj povećava i usudio bih se reći da se sada već udvostručio.
       Stoga, rušimo gat I i radimo obalni zid što će omogućiti uplovljavanje četiri do pet metara duljih plovila nego dosad te ćemo dobiti 220 metara nove obale za prihvat većih brodova. U cijeloj marini izvodi se rekonstrukcija infrastrukture: vodovod i odvodnja, elektromreža i instalacije te rasvjeta. Priprema se dokumentacija za izgradnju servisne zone koja će biti najveća na južnom dijelu Jadrana čime ćemo povećati razinu servisnih nautičkih usluga.
             Od kopnenih sadržaja, u planu je i rekonstrukcija dvorca Sorkočević. Projekt za dvorac, kao i cjelovita projektna dokumentacija, izrađeni su u skladu s projektnim zadatkom i aplikacijom te su za izradu projektne dokumentacije od Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije osigurana bespovratna sredstva u iznosu od 2,7 milijuna kuna. Uz korištenje bespovratnih sredstava, izradu projektne dokumentacije te ishodovanje građevinske dozvole ispunili smo sve preduvjete za apliciranje na sljedeće natječaje koji će eventualno biti raspisani za sufinanciranje izgradnje ljetnikovca Sorkočević.
U suradnji s Gradom Dubrovnikom strateški se promišlja o master planu rekonstrukcije marine. Uz već podignutu razinu gastronomske usluge, bazen, ACI Golf Range teren i teniske terene, sadržajne kulturne i glazbene programe, raznovrsne usluge uljepšavanja, usluge najma električnih romobila, bicikala i mopeda vjerujemo da ćemo obogatiti, ne samo nautičku, već i cjelokupnu turističku kartu Dubrovnika i dubrovačkog područja, a dubrovačku marinu pozicionirat ćemo u sam vrh svjetskog nautičkog turizma baš kako i ona i naš grad to zaslužuju.

24. studeni 2024 00:09