Tvrtka Expedia jedna od najpoznatijih platformi za rezervaciju turističkog smještaja predstavila je aktualne trendove za turističku sezonu 2024. godine, a koji su sažeti iz globalne ankete u kojoj je sudjelovalo više od 20 tisuća putnika. Evo što su Expedijina predviđanja u potražnji turista i načinu bookiranja putovanja za ovu sezonu.
Najprije navode korištenje umjetne inteligencije u planiranju putovanja. Iz Expedie navode da j čak 40 posto putnika planira koristiti kako bi pronašli odgovarajuće destinacije. Godinu 2024. nazvali su i godinom trenda “Go-occasion,”, prema kojem putnici traže bilo kakav razlog da putuju u grupi s prijateljima ili obitelji. To ove godine planira trećina svih putnika.
Vraćaju se i putovanja na velike festivale i koncerte poznatih bandova.
Nadalje, na Tik Toku je popularan trend “dvojnika“, odnosno alternativne destinacije koje se nude skupljim destinacijama kao što je Pattaya na Tajlandu zamjena za Bangkok ili Paros u Grčkoj zamjena za Santorini.
Putnici će i ove godine istraživati destinacije koje su vidjeli u televizijskim emisijama i filmovima, tzv. “Set-jetting“ pa možemo očekivati još obožavatelja serije Game of Trones. Putnici su rekli kako TV emisije više utječu a odabir njihovih putovanja od Instagrama, TikToka i podcastova.
Čak je 31% ispitanika reklo kako kvalitetni sadržaji izvan smještaja igraju ključnu ulogu u tome koji će smještaj bookirati.
Expedia očekuje i da će rasti zanimanje za tzv. “suha putovanja“, odnosno putovanja na kojima se ne konzumira alkohol, što je posebno popularno među pripadnicima Generacije Z.
Expedia nudi sve što je potrebno kako bi se isplaniralo putovanje; od samog pronalaska i rezervacije odgovarajućeg smještaja, preko pronalaska povoljnih letova ili najma automobila pa sve do putnih aranžmana. Aplikacija ove platforme preuzeta je više od 50 milijuna puta, a od lani se ovaj servis može koristiti i uz pomoć ChatGPT-a i to kroz proširenje koje omogućava da se na relativno lagan način isplanira čitavo putovanje.