Korona kriza ostavila je traga i u oglašavanju na stratama, stalcima, informativnim panoima i drugim 'smjerokazima' na javnim površinama koji vode do restorana, butiga i kafića.
Dubrovačka gradska uprava zaprimila je dosad tek desetak zahtjeva za reklamiranje na bordo strati.
- Za stalke je izdano 30 rješenja koja vrijede cijelu godinu, no s obzirom da je dosta ugostitelja tek ovaj mjesec počelo s radom, svakodnevno pristižu i novi zahtjevi. Rješenja se izdaju za više vrsta reklama ili pojedinačno, ovisno o zahtjevima – kažu iz Grada Dubrovnika i navode što se, gdje i po kojemu cjeniku može postavljati, a da ne nikom ne smeta.
Obrtnici i trgovačka društva inače mogu temeljem zahtjeva odobrenog od Upravnog odjela nadležnog za komunalno gospodarstvo isticati reklamne natpise na tipiziranim stratama, a natpisi s piktogramom ne mogu zauzeti više od dva retka.
- U jednom retku može biti najviše 25 znakova, pisanih malim tiskanim slovima ili 16 znakova ako je redak ispisan velikim tiskanim slovima,uključujući prazna mjesta, a slova na strati moraju biti standardna i tipizirana. Uz zahtjev treba dostaviti tekst reklamnog natpisa i mjesto gdje se postavlja, odobrenje za obavljanje djelatnosti za fizičku osobu (obrtnica) ili izvod iz sudskog registra za pravnu osobu te dokaz o uplati troškova za postavljanje reklamnog natpisa. Troškove postavljanja reklamnog natpisa s piktogramom na tipiziranu stratu, u iznosu od 500 kuna po retku, korisnik uplaćuje u gradski proračun – objašnjavaju iz Grada Dubrovnika:
- Reklamni natpisi i loga s nazivom i djelatnošću korisnika na feralima se mjesečno naplaćuje 80 kuna, a na preklopu suncobrana mjesečna naknada po slovu ili broju iznosi 20 kuna. Za slikarske stalke (štafelaje) ispred ulaza galerija i privatnih muzeja osim u ulicama koje su Planom korištenja javne površine u povijesnoj jezgri Grada cijena je 500 kuna. Neprozirne ("mliječne") naljepnice maksimalnih dimenzija do 4 metra četvorna postavljaju se isključivo na staklenim dijelovima - izlozima prodavaonica prehrambene robe, na kojima je moguće istaknuti reklamni logo, veličine do 2 'kvadrata', što se mjesečno plaća 400 kuna – objašnjavaju iz Grada Dubrovnika. Dodaju i pravila koja vrijede za informativno-reklamne panoe – štafelaje. Tu se 'po segmentu' naplaćuje od 225 do 500 kuna, a štafelaji se postavljaju isključivo na početku ulica koje graniče s ulicama Placa i Od Puča, s desne ili lijeve strane ovisno o Planu korištenja javnih površina u povijesnoj jezgri Grada.
U reklamni 'arsenal' spada i prenosivi stalak za cjenik, tzv. stalak za note od željeza (“ferro battuto”) s držačem za izlaganje cjenika za koji se mjesečno po komadu plaća 250 kuna. Ispod držača za cjenik moguće je postaviti “ploče za ispisivanje”, što će vas stajati 500 kuna po komadu.
Iz gradske uprave spominju i pokretne reklamne panoe u obliku slova "V" (kantunali) na zidu do ulaza u poslovni prostor trgovačko – uslužnih radnji, osim galerija. Uz mjesečnu naknadu od 250 kuna, svaki poslovni prostor može imati samo jedan kantunal. Oni se inače ne smiju postavljati u ulicama koje su Planom korištenja javnim površinama u Povijesnoj jezgri Grada određene kao pješački koridori (Brsalje, Vrata od Pila, Poljana Paska Miličevića, Placa, Prijeko, Pred Dvorom, Od Puča, Široka, Boškovićeva, Miha Pracata, Lučarica, Sv. Dominika, Vrata od Ploča).
Iz gradske uprave podsjećaju kako se navedene cijene odnose na reklamne predmete postavljane iznad javne površine ili nekretnine u vlasništvu Grada Dubrovnika. Za reklamne predmete postavljene na nekretninama u vlasništvu drugih pravnih i fizičkih osoba visina naknade iznosi 30 posto navedenih iznosa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....