StoryEditorOCM

Most u Počitelju spašava Metković od gužvi i prometnih čepova. Pogledajte kako izgleda to velebno zdanje iznad Neretve

Piše Stanislav Soldo
8. rujna 2024. - 16:36

Nakon višemjesečnih iščekivanja otvaren je most Hercegovina u Počitelju, najznačajniji infrastrukturni projekt u regiji, nakon Pelješkog mosta. Most je dug 980 metara, oslanja se na šest stupova visokih gotovo stotinu metara ponad korita rijeke Neretva. Dio je to izgrađene autoceste u dužini od oko 11 kilometara do Zvirovića, na koridoru V c od Budimpešte do Ploča. Otvorenjem dionice auto ceste Počitelj- Zvirovići i mostom Hercegovina BiH se izravno povezuje s Europskom unijom, priopćili su iz Autocesta FBiH, koje su glavni investitori projekta, dok su radove izvodile dvije kineske i azerbajdžanska tvrtka "Azvirt Limited Liability Company". Vrijednost mosta je 330 milijuna €. 

image

Svečano otvorenje mosta Hercegovina u Počitelju 

Ante Cizmic/Cropix

Što za Metković i dolinu Neretve znači otvorenje mosta u Počitelju? Kilometarske gužve i sati čekanja na graničnim prijelazima Doljani i Gabela Polje, postaju prošlost. Barem bi tako trebalo biti jer će se stanovnici BIH koji idu prema moru već u Počitelju preko novog mosta spajati na auto cestu te ići pravac na granični prijelaz Bijača-Nova Sela, koji je s obzirom na veći broj ulaznih traka predviđen za prihvat velikog broja putnika i vozila.

Kraći put u EU

Tako se uz stanovnike BiH kojima će biti brži i kraći put do Europske unije, počiteljskom mostu raduju i Neretvani, koji će se spasiti kilometarskih kolona po magistrali od Čapljine do Opuzena. Odahnuti će stanovnici Gabela Polja, Gabele, Višića, Dračeva, Doljana i samog grada Metkovića kojima su kilometarske kolone posebno u turističkoj sezoni svakodnevno zagorčavale život. Prometnu konfuziju na području grada Metkovića ovog ljeta dodatno su komplicirali radovi na Aglomeraciji (izgradnji kanalizacije) pa je promet preusmjeravan obilazno uskim ulicama Neretvanskih gusara i Marka Marulića do graničnog prijelaza Gabela Polje. Na tisuće osobnih vozila prošlo je tim dijelom grada, a ništa bolje nije ni u samom gradskom središtu, koje s graničnim prijelazom Doljani spaja ulica Stjepana Radića. Čekanja i kolone u ovoj ulici su svakodnevica, a kako bi se barem malo rasteretio promet tijekom ljetnih mjeseci zabranjeno je prometovanje turističkih autobusa prema BiH, koji su se usmjeravali na Nova Sela.Ovogodišnja sezona je pri samom kraju i most u Počitelju neće značajnije utjecati na kolone kalendarski gledano zadnjeg ljetnog vikenda. Međutim, naredne godine bi promet preko Doljana trebao biti prepolovljen, barem tako očekuju nadležne granične i policijske službe u Hrvatskoj i BiH.

image
Vojko Basic/Cropix

Navike je teško mijenjati

Međutim, upućeniji u stanje na granicama kažu da je navike ljudi teško mijenjati te da će proći i nekoliko godina dok državljani BiH na svom putu prema moru počnu koristiti počiteljski most i auto cestu. Jedan od razloga je što vole proći kroz Metković, svrate u Lidl, te nastavljaju dalje prema makarskoj ili pelješkoj rivijeri. Za taj gušt im ni čekanje od nekoliko sati u kilometarskoj koloni nije problem. Drugi, možda još značajniji i važniji razlog je naplata cestarine. Iako je riječ o „sići“ od nekih 1.50 KM-a, mnogi neće da plate. Radije čekaju u koloni negoli da izdvoje 0.80 €. Stoga će biti zanimljivo pratiti hoće li se kolone smanjiti i hoće li državljani BiH koristiti blagodati novog mosta i auto ceste ili će po starinski na more opet preko Doljana i Gabela Polja. Stanovnici Metkovića s kojima smo razgovarali smatraju da će se grad rasteretiti gužvi i kolona, no ima i onih manje optimističnijih.

-Nadam se da će promet iz BIH prema moru i dalje ići preko novog mosta očekuje manju prometnu opterećenost u Metkoviću i mislim da neće biti gužve na granicama u turističkoj sezoni, smatra Vinko Vuković-Liska. Drugi, oni malo pesimističniji misle da će državljani BiH i nakon puštanja mosta u Počitelju i dionice auto ceste do Graničnog prijelaza Bijača i dalje ići preko Metkovića te da se ništa značajno neće promijeniti u prometu na užem gradskom području.

image
Ante Cizmic/Cropix
image
Ante Cizmic/Cropix
image
Ante Cizmic/Cropix
image
Ante Cizmic/Cropix
image
Ante Cizmic/Cropix
image
Vojko Basic/Cropix
image
Vojko Basic/Cropix
image
Vojko Basic/Cropix
image
Vojko Basic/Cropix
image
Vojko Basic/Cropix
image
Vojko Basic/Cropix
image
Vojko Basic/Cropix
image
Vojko Basic/Cropix
image
Vojko Basic/Cropix
image
Vojko Basic/Cropix
13. studeni 2024 21:32