Švedska multinacionalna trgovina odjećom Hennes & Mauritz, poznatija pod skraćenicom H&M, suočila se s kritikama kupaca da se veličina njezinih odjevnih komada mijenjala kroz godine pa sada radi na "poboljšanju dosljednosti u određivanju veličina". Negativna reakcija kupaca uslijedila je nakon odluke kompanije o uvođenju naknade za povrat odjeće kupljene preko interneta. Kritizirali su ih da do povrata često dolazi zbog nepouzdanih veličina, piše Jutarnji list.
- Kada proizvođači pooštre kontrolu kvalitete i standardiziraju veličine, tada ćemo imati manje povrata - komentirao je jedan od kupaca za BBC. Drugi je dodao da je od svih trgovina odjećom H&M "posebno loš u određivanju veličine. Njihov M može biti bilo što, od XS do XXL."
Novu naknadu, koja u Ujedinjenom Kraljevstvu iznosi 1,99 funte, H&M je odlučio promijeniti kako bi potaknuli kupce da kupuju samo ono što zaista planiraju zadržati, umjesto da uzimaju nekoliko veličina istog proizvoda kako bi ih kod kuće isprobali, a ostale vratili. Taj se iznos oduzima od povrata novca, osim ako se roba vraća zato što je oštećena. U tom je slučaju povrat besplatan. Ista odluka vrijedi i za Hrvatsku, ali je cijena 3,9 eura. Jedan od mogućih načina na koji bi trgovci mogli pomoći u izboru prave veličine jest alat koji pokreće umjetna inteligencija. Kupcima bi postavljao pitanja o visini, težini, dobi, spolu i obliku tijela i tako bi im pomogli pronaći savršenu odjeću.
Veći troškovi
Velika količina povrata svojevrsna je posljedica pandemije kada se znatno povećao broj artikala koji su kupljeni u online trgovini. To je značajno utjecalo na trgovce: trebalo im je više vremena za obradu vraćenih pošiljki, a povećali su se i njihovi troškovi. Stručnjak za maloprodaju Jonathan De Mello smatra da je naplata povrata razumna odluka.
- To ima ekonomskog smisla jer obeshrabruje kupce od masovne kupnje online proizvoda i zatim vraćanja većine njih. To je pravi problem za tvrtke - istaknuo je. Konkurencija kao što su Zara, Boohoo, Uniqlo i Next već su ranije uveli naknadu za online povrate.
Za članove H&M Loyalty programa povrat će i dalje biti besplatan, što stručnjaci za maloprodaju smatraju pametnim potezom.
- Osobito u krizi troškova života, trgovci na malo moraju se više potruditi da bi zadržali kupce jer ljudi žele kupovati po najboljim ponudama. Vjernost je promjenjiva, ali ako možete pružiti jasne poticaje, poput besplatnih povrata, veća je vjerojatnost da ćete zadržati svoje kupce - rekao je De Mello.
Hladniji svibanj
Podaci iz financijskog izvješća za prvih devet mjeseci financijske godine (koja počinje 1. prosinca) pokazuju da je neto prodaja u švedskim krunama narasla za osam posto, dok je u lokalnim valutama ostala ista u usporedbi s prethodnom godinom. Rezultat nakon oporezivanja porastao je za 61 posto.
- Treće tromjesečje počelo je sa smanjenom potražnjom za ljetnom odjećom zbog hladnog svibnja, ali se taj učinak smanjio tijekom ljeta - komentirala je Helena Helmersson, izvršna direktorica.
Usporavanje prodaje dogodilo se i u rujnu zbog vrućeg početka jeseni, kada se u njihovim dućanima već nalazi nešto toplija odjeća. Helmersson je naglasila da nastavljaju ulaganje u tehnologiju, umjetnu inteligenciju i opskrbni lanac jer to "omogućuje poboljšanu fleksibilnost, brže vrijeme odgovora i veću preciznost u kupnji. " Najavila je i otvaranje novih trgovina.
- Trgovine su važan dio našeg brenda i povećavamo ulaganja u trgovine - kaže Helmersson.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....