Sve upućuje na to kako nam predstoji dobra turistička sezona, optimistični su u dubrovačkim hotelskim kućama, ali svjesni i neizvjesnosti koja je zadnje dvije godine itekako mrsila račune. Iako je u Dubrovniku trenutno otvoreno otprilike osam hotela, niti četvrtina postojećih, hotelske grupacije pripremaju se za otvaranje svih svojih kapaciteta. Većina u ožujku, dio i u travnju, pa se i radovi na ušminkavanju objekata privode kraju. Kontaktirali smo pojedine hotele, ponajprije one koji imaju otvorene kapacitete i tijekom zimskog perioda, kada u pravilu dubrovački turizam vegetira.
Iz hotela Rixos Premium očekuju goste s tradicionalnih tržišta Zapadne Europe. Rezervacije ulaze, ne u velikom obimu, ali ulaze kako su i očekivali, kaže nam direktorica prodaje Sandra Urlić.
- Izgleda da će biti dobro. Od travnja, kad kreće i aviopovezanost, što je nama najvažnije, kreće i sezona. Grupe su se vratile što je isto bitno. Neki kongresi koji su bili odgađani su se prebacili na ovu godinu, a uz to imamo i novih upita, novih potvrda za grupe čak i iz Amerike. Evo u svibnju nam je potvrđen jedan kongres iz Amerike, dakle u vrijeme kada nema direktne linije s Dubrovnikom. Svaki dan imamo upite iz Amerike – kaže Urlić. Za ruske turiste, koji lanjske sezone nisu izostali, dodaje kako su to 'last minute' gosti koji u svibnju počnu bukirati lipanj, a za ovu sezonu 'ovisit će i kakva će biti politička situacija'.
- Lanjska sezona bila je izrazito dobra samo je kasno počela. Nama je financijski bila bolja od 2019.. Ova sezona će sigurno biti bolja nego lani jer lani je prekasno počela, tek u lipnju, a sada ćemo dobiti i travanj, svibanj i dio lipnja. Dosta će biti individualaca, dosta online nema više toliko klasičnih agencija, ali naznake su dobre pogotovo jer se američko tržište dosta probudilo što je nama jako važno – kaže direktorica prodaje Rixosa i dodaje kako su zadovoljni odrađenim tijekom zimskih mjeseci.
- Vikendi su nam izrazito dobri, dobro se punimo. Preko zime su to više gosti iz regije, ali bude i stranaca. Iako izostaju letovi, a u danima bure avioni ne mogu sletjeti, u svim tim okolnostima relativno nam je čak i dobra zima, u svakom slučaju bolja nego lani – zaključuje Urlić. Smatra kako covid potvrde, koje pojedine zemlje već ukidaju, ako u RH i dalje ostanu, neće imati utjecaja na turističke rezultate.
- Više je to pitanje procijepljenosti zemalja i kako će se to odraziti na boju na covid karti. Mi nismo dovoljno dobro procijepljeni to je jedini hendikep koji možemo imati kada će gost birati hoće li ići u Španjolsku, Portugal, Italiju ili Hrvatsku. Uostalom, vani su svi cijepljeni.
Zanemarivo lošiji od 2019.
I u hotelu Lero koji posluje cijelu godinu optimistično gledaju na nadolazeću sezonu.
- Prema trenutnom stanju cjelogodišnjeg bookinga, zanemarivo smo lošiji u noćenjima i prihodu u odnosu na predpandemijsku 2019.. Pristižu nam rezervacije sa naših tradicionalnih tržišta, Velike Britanije, SAD-a, Njemačke, Španjolske, Hrvatske... Interes je ogroman. Nadamo se da će nešto krenuti s Dalekog Istoka koji nam je punio poporiličan broj soba u pred i postsezoni ali to pokušavamo kompenzirati sa europskim tržištem – kaže direktor prodajei marketinga Ivan Galov uvjeren kako će i ove sezone biti puno last minute rezervacija. Gosti sve kasnije bukiraju, a boravci su duži, dodaje, pa je prosjek boravka u sezoni pet, a u pred i postsezoni dva do tri dana.
- Hotel Lero tradicionalno ne zatvara svoja vrata tijekom zime što se i ovoga puta pokazalo ispravnim jer bilježimo ozbiljniji rast i u noćenjima i u prihodima čak i u odnosu na rekordnu 2019. – kaže Galov te spominje kako je Lero zbog svog' položaja i besplatnog parkinga zanimljiv korporativnim gostima, vjernim odmorišnim gostima koji vole Dubrovnik zmi, kada nisu gužve, te grupama'.
Dostatnost radne snage u turizmu spominje se kao gorući problem predstojeće turističke sezone. Zanimalo nas je je li se i hotel Lero susreće s tim problemom.
- Budući da smo otvoreni cijelu godinu, imamo velik broj stalnih radnika te se nadopunjujemo s našim povremenim i stalnim sezoncima tako da realno, za sada, nemamo većih problema s radnom snagom – kaže Galov uvjeren kako će i RH uskoro ukinuti covid potvrde. One, smatra, ne bi trebale imati negativan utjecaj na sezonu, ali nada se kako nam 'niža razina procijepljenosti u odnosu na konkurentska tržišta neće negativno utjecati na sezonu'.
Otvara se Hilton
Hotel Hilton Imperijal svoja vrata otvara sutra, u utorak 22. veljače, nakon što su 'na vrijeme završeni svi planirani radovi'. Rekonstrukcija se odvijala u četiri faze, obnovljene su sobe, bar i recepcija, renoviran je Imperial Terrace restoran i dvorane za sastanke te napravljena kompletno nova terasa bara, dok je četvrta faza uključivala obnovu fasade, kažu u Hiltonu.
- U sezoni 2022. očekujemo oporavak i optimizam sa svih tržišta a što već sada vidimo po broju rezervacija te očekujemo uspješnu sezonu. Unatrag par godina trend bukiranja se dosta promijenio odnosno skratio obzirom na događanja u zadnje dvije godine, no također vidimo da su gosti ove godine sigurniji u svoje planove te već sada bukiraju dosta unaprijed što je svakako pozitivan pokazatelj – kaže referentica marketinga hotela Mia Miloslavić, a o problemu nedostataka radne snage u turizmu nastavlja:
- Nedostatak radne snage problem je s kojim se suočava čitava Europa. Hilton Imperial Dubrovnik kao dio globalnog hotelskog lanaca ulaže stalno u svoje zaposlenike, a kako bi bili u toku, te imali uvid u svjetske trendove. Tijekom proteklog izazovnog perioda zadržali smo sve naše zaposlenike, a samo ove godine omogućili smo našim zaposlenicima usavršavanja u Amsterdamu, Pragu, Berlinu, a dio njih je još uvijek tamo.
Što se pak tiče covid potvrda ističe kako su gosti već naviknuti na različite covid mjere u različitim zemljama te im se prilagođavaju.
- Najvažniji faktor je da se mjere kako kod nas tako i u zemljama gostiju ne mijenjaju učestalo i bez najava te da se ne uvode karantene jer time se stvaraju nedoumice i nesigurnost što nije poželjno prilikom planiranja putovanja – kaže Miloslavić.
Royal Hotels & Resort planiraju otvaranje svih svojih hotela početkom travnja.
- S obzirom na manjak grupnog segmenta koji je uvijek bio zastupnljen u zimskim mjesecima, Royal Hotels & Resort su jako zadovoljni ostvarenim rezultatima u prva dva mjeseca 2022. Trend bookinga je zadovoljavajuć te vidimo oporavak na svim segmentima prodaje, počevši od kraja ožujka - kaže direktorice prodaje Nejdi Dubović.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....