StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoTrade Air otvorio prodaju

Tonči Peović: Trebaju nam učestaliji letovi s manjim avionima i cijena karte koja odražava kupovnu moć stanovništva Dubrovačko-neretvanske županije

Piše Bruno Lucić
2. studenog 2021. - 09:07

Nedavno je privatni domaći avioprijevoznik TradeAir otvorio prodaju karata za zimski red letenja koji Dubrovnik spaja sa Splitom, Rijekom i Osijekom. Letovi su potvrđeni sve do kraja ožujka 2022.

Direktor Zračne luke Brač i stručnjak za zrakoplovstvo Tonči Peović prokomentirao je jačanje posezonskih veza s Dubrovnikom.

image
Tonći Plazibat/Cropix

- Na djelu je režim „Public service obligations“, instrument koji je Europska zajednica uvela prije desetak godina s ciljem pokrivanja onih zračnih veza koje nisu komercijalno isplative. Na taj način država preuzima rizik na sebe za prometovanje na onim linijama na kojim privatni poduzetnici nemaju interesa ili očekuju da neće ostvariti zaradu. U tom kontekstu sam i prije bio kritičan s obzirom da bi taj PSO najviše trebao upravo populaciji u Dubrovniku jer nema alternative, svi drugi načini prijevoza su prespori, bilo da idete autom ili autobusom. Mislim da bi tu trebalo ozbiljno sjesti i dogovoriti jedan pravi režim PSO-a na način da on bude učestaliji prema Dubrovniku, a ne samo dva ili tri puta dnevno prema Zagrebu. No, to podrazumijeva i promjenu tipa zrakoplova jer, svakako se teško može napuniti više od 400-500 sjedala prema Zagrebu dnevno. Međutim, pitanje je, je li to 400-500 sjedala u dva leta ili je to pet letova po 100 sjedala?! - pita se Peović koji smatra da se većom učestalošću letenja i manjim zrakoplovom osigurava putnicima prihvatljivija usluga:

- Moj je kritični osvrt prema postojećem PSO-u, da se on radi s prevelikim avionima i s premalom učestalošću. Drugo, gradske i županijske vlasti bi svakako trebale dogovoriti s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture plan za sljedeći ciklus PSO-a kako bi se definirala maksimalna cijena karte koja bi odražavala kupovnu moć stanovništva u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Jer, čemu da država daje poticaj za letove, ako građani nemaju novca za kupiti 'preostali dio'?! - upozorava stručnjak.

Dodaje kako su i dalje cijene karata neprihvatljivo skupe za građane, onda PSO gubi smisao.

image
Direktor Zračne luke Brač Tonči Peović
Duje Klarić/Cropix

- U Europi je više od 500 raznih ruta koje su pokrile razne države članice po tom modelu, međutim, kad se radi PSO, treba paziti na dva elementa: kapacitet zrakoplova i maksimalna cijena karte. U našem slučaju, dugi niz godina se ta dva elementa nisu postavila, nego se jednostavno pokušavaju napuniti zrakoplovi. Uspijeva se napuniti zrakoplov kapaciteta 130-150 sjedala. Objektivno govoreći, nemamo više od 400,500 sjedala potrebe tijekom zime za Zagreb, ali bi bilo bolje da bude iskoristivo svaki sat sa 70 sjedala nego dva puta dnevno sa 130 - ističe Peović te nastavlja:

- TradeAir je privatna obiteljska zrakoplovna tvrtka u ekspanziji, koliko znam oni već imaju već četvrti AIRBUS-a 320 tako da se kapacitetom i brojem sjedala približavaju Croatiji Airlines, ali na domaćem prometu, kao i aviokompanija ETF, uglavnom ne sudjeluju. U ovom segmentu su oni sudjelovali kao operator koji je letio preko zime s manjim zrakoplovom i povezivao Osijek. Mislim da se u ovom trenutku Osijek uspio izboriti za nekoliko letova zimi, ne znam koliko će tu biti interesa za popunu - ističe Peović koji drži kako je ovdje riječ o premalo sjedala da bi 'Croatia' letjela sa svojim zrakoplovima i da je zato dio kolača sad otišao Trade Airu.

- Vrlo su solidna kompanija i nadam se da će sve dobro pokriti preko zime i da će biti dobar interes s obzirom da sam vidio da cijenu karte drže relativno prihvatljivijom. Oni na tržištu pronalaze zrakoplov koji nemaju, jednostavno ga iznajme i njime operiraju, objašnjava sugovornik.

16. studeni 2024 04:59