StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoAMINESS HOTELS & RESORTS

Zrinka Bokulić: Recept našeg uspjeha je prijateljski odnos prema svakom gostu, zaposleniku i zajednicima u kojima poslujemo!

Piše Anton Hauswitschka
11. siječnja 2024. - 13:17

Iako posluje već više od pola stoljeća, grupacija Aminess Hotels & Resorts hotelska  je kuća koja svoje poslovanje sa sjevernog Jadrana i Dalmacije širi na jug Hrvatske preko hotelskih kuća koje su preuzeli na Pelješcu i Korčuli. O poslovanju te hotelske kuće razgovarali smo sa Zrinkom Bokulić, predsjednicom Uprave tvrtke Aminess hotels & resorts.

Aminess grupa ima dugu poslovnu povijest, a s juga Hrvatske gledali smo je u prvom redu kao kvarnersku i istarsku hotelsku grupaciju. No nakon što ste preuzeli hotele kuće na otoku Korčuli i u Orebiću, postali se i ‘naša’ hotelska kuća. Po čemu je vaša grupacija različita od ostalih koje posluju u Dubrovačko-neretvanskoj županiji ?

Aminess hotels&resorts svoj uspjeh gradi na 56 godina dugoj tradiciji i predanosti izvrsnosti u turizmu. Danas smo prepoznati po stručnosti i praćenju novih trendova i jedna smo od vodećih i najvećih hotelskih kompanija u Hrvatskoj. U temelju našeg brenda i svakodnevnog rada leži prijateljski i rekla bih, ljudski odnos prema svakom gostu, zaposleniku ali i zajednicama u kojima poslujemo. Poslujemo na iznimno kompetitivnom tržištu i branši koja se ubrzano mijenja i ne dozvoljava pogreške, no važnije od brojenja noćenja, broja zaposlenika ili ostvarenih prihoda je naša predanost kvaliteti i njegovanje odnosa. Znamo da se ugled gradi godinama, a može izgubiti u trenu, stoga pažljivo izgrađujemo odnose s dionicima, a da je to prepoznato govori i podatak ovelikom postotku gostiju koji se iznova vraćaju u naše objekte, ili zaposlenicima koji su vjerni Aminessu što je ugrađeno u temelje prijateljskog brenda koji značenje vuče iz francuske riječi prijatelj (Ami’).

image

Zrinka Bokulić, predsjednica Uprave Aminess hotels & resorts

Kad govorimo o Dubrovačko-neretvanskoj županiji, naše poslovanje je pokrenuto još 2011. preuzimanjem hotela Aminess Lume i nastavljeno 2014. s pelješkim Grand Azur hotelom što je bila odlična podloga za daljnje širenje 2021. godine kada smo svoja znanja proširili na HTP Korčulu i Pelješac Danas zajedno pod brendom Aminess zajedno raspolažu s više od 900 smještajnih jedinica i značajno pridonose razvoju svojih destinacija i ukupne ponude Dubrovačko-neretvanske županije.

Vaša poslovna politika bazirana je prije svega na posebnom, prijateljskom odnosu prema vašim gostima iz čega se zaključuje da vam je kvaliteta daleko važnija od brojki, a o uspjehu takve poslovne politike svjedoči i otvaranje vašeg prvog hotela s pet zvjezdica, Aminess Khalaniu Makarskoj.

Bilo je izazovno otvoriti prvi hotel s 5* u Makarskoj, posebice jer se radi o razmjerno velikom objektu s preko 300 soba ali i potrebe da se cjelokupna ponuda prilagodi gostima najviše kategorije koji za svoj novac traže premium uslugu i sadržaje. Financijski i reputacijski pokazatelji govore da smo odradili izniman posao i da je Aminess Khalani izvrsno prihvaćen na tržištu ali i dobrodošlo obogaćenje ponude na Makarskoj rivijeri. Tijekom ljetnih mjeseci u hotelu zapošljavamo preko 200 radnika, a prednost dajemo lokalnim zaposlenicima kako bi naši gosti uz kvalitetu dobili i autentičnu dobrodošlicu i lokalni doživljaj. Sve hotelske kuće unutar pojedinih kategorija posluju sukladno opće prihvaćenim i međunarodnim standardima, no ono što ih razlikuje je lokalna ponuda i ekspertiza. Gostima želimo pružiti jedinstveno iskustvo boravka u Makarskoj ili bilo kojoj drugoj destinaciji u kojoj poslujemo, a za to su uz kvalitetu usluge potrebni i visoko motivirani i zadovoljni lokalni zaposlenici koji će na najbolji način predstaviti svoj kraj. Zato je otvaranje i uhodavanje poslovanja Aminess Khalania bilo izazovno jer zbog veličine samog objekta nismo smjeli dozvoliti da se u procesu izgubi naš izvorni, prijateljski odnos gosta i zaposlenika. Brojke i povratne informacije govore da smo u tome uspjeli ali u turizmu je svaka nova sezona, vrijeme kada se iznova morate dokazati.

image

Aminess Avalona Camping Resort

Da kvaliteta nije samo luksuzna soba s pogledom na more, govori i Aminess Avalona Camping Resort koji iduće godine otvarate na Pagu kojeg bi također trebalo krasiti pet zvjezdica. S obzirom na to da je percepcija kampa hladovina za šator ili kamper, pa nas zanima kakav to kamp od pet zvjezdica otvarate?

Vremena se mijenjaju i kampovi već dugo nisu prostori s malo hlada i parcelom za kamp kućicu ili šator. Suvremeni kampovi visoke kategorije koji nude različite tipove stacionarnih mobilnih kućica na najbolji način objedinjavaju sve prednosti hotelskog smještaja i iskustva boravka u prirodi. Popularnost im je posebno porasla u vrijeme pandemije kada su mnogi gosti u kampovima potražili kvalitetu hotelskog smještaja ali i sigurnost i izolaciju u smještajnim jedinicama kakve nude kampovi. Otvaranje Aminess Avalona Camping Resorta stoga je logičan korak u obogaćivanju ponude u ovom segmentu. Investicija je vrijedna više od 54 milijuna eura i radi se o premium turističkom proizvodu, prvom takve vrste koji će u ponudi imati parcele s privatnim bazenom i jednim od samo 6 kampova u Hrvatskoj koji su kategorizirani s najviših 5*. Turističku ponudu otoka Paga obogatit ćemo objektom kapaciteta oko 1800 gostiju na ¸lijepoj lokaciji uz more. Kamp će sadržavati 232 mobilne kućice od kojih 118 s privatnim bazenom, zatim 320 parcela do 200 metara četvornih, od kojih 32 s privatnim bazenom i 30 izdvojenih glamping vila s pripadajućim bazenima. Od popratnih sadržaja treba spomenuti atraktivni vodeni park za djecu, sportske multifunkcionalne terene, te vrhunsku gourmet ponudu.

Kao ‘naša’ hotelska kuća vlasnici ste hotela u Orebiću i na Korčuli, čak njih devet, uključujući Aminess Lume koji je smješten uz samo more u uvali Brna nadomak rodnog grada Marka Pola, oaza mira u koju želite pobjeći od svakodnevnog užurbanog ritma i gradskih gužvi. Njegov pandan smješten je preko puta na Pelješcu, Hotel Aminess Grand Azur u Orebiću koji bi uskoro trebao zasjati novim sjajem. O kakvoj se investiciji radi?

Kada smo preuzimali HTP Korčulu i Orebić, najavili smo kontinuirana ulaganja kako bi ove atraktivne destinacije još više dobile na značaju. Sada je na red došao hotel Grand Azur kojeg očekuje temeljita rekonstrukcija. Hotel će imati novi unutarnji bazen i wellness zonu, nove sobe i zajedničke prostore poput recepcije i restorana. Investicijom bismo povećali energetsku učinkovitost, produžili sezonu i povećali zauzetost postojećih smještajnih kapaciteta,. Obnova koja bi se dijelom financirala sredstvima iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, trebala bi započeti nakon iduće ljetne sezone, a hotel će prve goste primiti do kraja proljeća 2025. godine.

Na Korčuli pripremate još jedan ‘cukarin’, investirat ćete u najstariji hotel na otoku, hotel Korčulu koji je otvoren još davne 1912. godine. S obzirom na to da su povijesni hoteli top trend u svijetu, možete li nam dočarati njegovu preobrazbu?

Riječ je o prekrasnoj baštini na koju smo iznimno ponosni što je dio našeg portfelja. Rekonstrukcijom želimo zadržati patinu i duh prošlih vremena ali u suvremenoj interpretaciji visokih 5*. Već danas smo produljili rad kroz cijelu godinu, a ove sezone otvoren je i novi 7 Seas restoran koji vodi chef Matija Bogdan. Rekonstrukcija će biti opsežna, a projekt planira i nešto manji broj soba kako bi postojeće prilagodili visokim standardima i očekivanjima gostiju. Idemo na kvalitetu a ne kvantitetu, Hotel Korčula bit će najluksuzniji hotel i usuđujem se reći, biser u cjelokupnom Aminessovom portfelju.

Na krajnjem jugu radi se o jako visokim ulaganjima čiji je povrat, posebice kada je u pitanju hotelski biznis, višegodišnji posebice kada je dosadašnje poslovanje hotelskih kuća na Pelješcu i Korčuli bilo sezonsko. Je li Vas gradnja i otvaranje Pelješkog mosta ohrabrilo na preuzimanje poslovnog rizika te držite li da se zahvaljujući sadašnjoj prometnoj povezanosti može osigurati cjelogodišnje poslovanje?

Zahvaljujući pelješkom mostu, gosti danas brže i jednostavnije mogu doći do naših objekata. Prometna povezanost juga Hrvatske važna je za diverzifikaciju strukture gostiju u smislu da smo manje ovisni o sezonskim avio linijama. U široj perspektivi Pelješac i Korčula će postati interesantne destinacije za goste koji dolaze više puta godišnje, želimo se odmaknuti od sezonskog poslovanja, a za to je kvalitetna prometna povezanost jedan od presudnih faktora. Drugi faktor je potreba dodatnih sadržaja,te još bolja suradnja s lokalnim zajednicama kako bi gosti imali razloge za dolazak tijekom cijele godine.

image

Aminess Korčula heritage hotel

Naravno, bez kvalitetnih zaposlenika, bez obzira na ogromna ulaganja u objekte, niti jedan hotel ne može biti dobar hotel. U vrijeme kada je u Hrvatskoj jako teško pronaći radnike, a gotovo nemoguće kvalitetne, kako se vaša grupacija nosi s tim problem, posebice jer je vaša poslovna politika bazirana na nad standardnom odnosu prema gostu?

Aminess kao jedna od vodećih turističkih kompanija svake godine među prvima pokreće potragu za sezonskim radnicima. Puno ulažemo u edukaciju kako bi se naši zaposlenici mogli razvijati i postati autentični ambasadori Aminessa. Posebno se ističu prilike za mlade Aminess kuhare, koji znanje mogu graditi na Aminess Gourmet Labu, internom projektu edukacije za mlade kuhare, konobare, barmene i ostale članove gourmet tima. Ovaj jedinstveni program odvija se u Novigradu, pod stručnim vodstvom ambasadora projekta, renomiranog chefa Davida Skoke. Mladi kuhari mogu učiti i raditi s velikim imenima iz svijeta gastronomije, poput Melkiora Bašića, Matije Bogdana, Hrvoja Zirojevića i mnogih drugih. Također, zaposlenike nagrađujemo s 1062 eura sezonske nagrade, tu su i božićnica, osiguran smještaj, topli obroci, dar u naravi, regres, naknade za rođenje djeteta i dar za dijete.

Upravljanje hotelima očito vam jako dobro ide pa nas zanima namjerava te li vaše znanje ponuditi i drugim hotelskim kućama koje nisu dio vaše grupacije?

Nedavno smo putem management kompanije, Aminess Hospitality Group, od početka 2024. najavili preuzimanje operativnog poslovanja Hotela Lišanj u Novom Vinodolskom. Usluga operativnog upravljanja hotelima, kampovima i resortima ponuda je kojom Aminess dodatno širi poslovanje izvan vlasničkog portfelja. Turističkim objektima, odnosno vlasnicima koji s nama ulaze u ovaj tip suradnje,između ostalog, osiguran je upravljački pristup baziran na znanju naših stručnjaka, a na jedinstvenoj digitalnoj platformi dostupna je i bogata baza znanja.

15. studeni 2024 09:53