Bolje su nam bile velike narančaste kugle! Ove su možda štedljive ali nisu puno jače od šterike. Može li se imalo pojačati svjetlo, bar za koji vat? - učestalo pitaju ovih dana sugrađani koji su u noćnim satima naučili na bogatu i toplu žutu iluminaciju koju je krajem ožujka zamijenio niz ‘suzdržanijih’ LED svjetiljki.
Mračno ili energetski učinkovito?
Dežurni kritičari kažu kako je potonjima radijus osvjetljenja barem dvostruko sužen, pa su mračniji dijelovi ulica odnedavno utonuli u (polu)mrak:
- Da, imaš dojam da obasjava samo ulazna vrata pojedinih kuća i ništa preko toga. I nedavne zračne snimke pokazale su da je ‘po Grada’ u mraku. Po noći je uvijek kad letiš avionom lijepo vidjet’ osvijetljeni Dubrovnik, a sad se baš i nemamo čemu puno veselit’. Ko da svaki dan slavimo sat za planet Zemlju, ono kad se gasi svjetlo na zidinama – njorgaju Dubrovčani. Iz Grada na njihove pritužbe odgovaraju hodogramom aktivnosti na postavljanju nove iluminacije.
-Montažom prvih energetski učinkovitih svjetiljki u Ulici Iva Dulčića sredinom veljače započeli su radovi na cjelovitoj modernizaciji i rekonstrukciji sustava javne rasvjete na čitavom gradskom području, a zaključno s 26. ožujka u više od 50 ulica montirano je ukupno 1300 novih svjetiljki, što je više od jedne trećine ukupnog broja svjetiljki koje će se postaviti u okviru ove investicije – navode iz Grada i dodaju kako periodu do 26. ožujka nove energetski učinkovite i ekološki prihvatljive LED svjetiljke postavljene su i u još četrdesetak ulica na užem gradskom području, od kojih se mnogo odnosi na manje i poprečne ulice te one van glavnih prometnih pravaca.
Svaka svjetiljka - svoj projekt
Iz gradske uprave najavljuju ugradnju novih 3739 LED rasvjetnih tijela:
- Ova učinkovita i ekološki prihvatljiva rasvjeta osigurava ravnomjernu osvijetljenost javnih površina, a njihovim korištenjem ne dolazi do neželjenog rasipanja svjetlosti izvan prostora kojeg je potrebno osvijetliti. Projekt modernizacije javne rasvjete na području Grada Dubrovnika napravljen je na način da se uvažavaju sve zakonske odredbe vezane za svjetlosno onečišćenje te EU norme koje određuju stupanj osvijetljenosti javnoprometnih površina ovisno o kakvoj se vrsti prometa radi. Različit je intenzitet osvijetljenosti za ulice koje služe samo pješačkom prometu, od onih koje imaju miješani promet vozila i pješaka, odnosno samo promet vozila. Isto tako za određivanje razine osvijetljenosti bitna je i dozvoljena maksimalna brzina prometovanja vozila, kako bi se osigurala kvalitetna vidljivost i osigurala veća sigurnost svih dionika u prometu. Kad se svi ti parametri uzmu u obzir, projektant za svaku svjetiljku i ulicu pravi svjetlotehnički proračun prema kojemu se rasvjeta postavlja - objasnili su iz Grada Dubrovnika.