-Molimo da nam vi kao predstavnici medija, snagom javno izgovorene riječi pomognete u rješenju problema od kojeg ovisi ne samo kvaliteta nego i mogućnost našeg rada uopće. Sad smo u situaciji da nam je nemoguće u barke ukrcavati obitelj ili prijatelje, nego često ne možemo prići ni do pumpe da ”natankamo” potrebno gorivo. Prije smo smo ukrcaj obavljali ispred hotela ”Lapad”, ali otkad se izgradila ”Marina Frapa”, uprava turističkog grada kao što je Dubrovnik još nije organizirala mjesto gdje će se građani ili gosti ukrcavati. Pumpa je već sad u stanju prave ruševine, a pitanje je hoće li je ubuduće tamo uopće i biti. Uočljivo je kako se djelatnici Lučke kapetanije trude uvesti red dok nadležni u Županijskoj lučkoj upravi i Gradu Dubrovniku moraju konačno početi rješavati ovaj problem ako želimo od turizma još bolje živjeti i stvoriti bolje prihode. Inače, po gorivo nam slijedi plovidba do ACI marine u Komolcu ili teglenje bidona s gorivom po gradskim prometnicama, što je opasno i nedozvoljeno. Uz to, na pumpi u Komolcu već sad je gužva pa bi nadležni trebali riješiti i problem "Shella" na kojoj pumpi bi gorivo trebali tankati isključivo vlasnici većih plovila, odnosno onih koji su duži od 12 ili 15 metara. Taj je prijedlog svojedobno bio usvojen, a sad se i bez stalnih gužvi plovila ne mogu niti okrenuti unutar onog "procjepa" između lučice Orsan i Marine Frapa. Poseban problem je činjenica da pumpa na Orsanu tijekom tjedna radi samo do 19 sati, a nedjeljom do 13 sati! Tako nije ni u provinciji! Radi radnim danom samo do 19 sati, petkom je kaos, često istodobno na čekanju bude i više desetaka barki, tako da se ne može prići, ali ni otići!
Problem požarne sigurnosti
Ovo je suština primjedbi koje su nam ispričali ogorčeni sugrađani kad su primijetili kako začuđeno promatramo gužvu u ”krpici” akvatorija koja se jedino može koristiti za pristup plovila crpki za gorivo, ali i za ukrcaj turista i putnika. Kažu da je, vjerojatno zbog radova, netko uklonio tablu o zabrani ukrcaja te iskrcaja putnika, ustvrdivši da je Lapadska obala kao gradska prometnica zbog aktualnih radova rekonstrukcije privremenom čeličnom ogradom dodatno sužena u dijelu od ulaza u Marinu Frapa do bivšeg caffea ”Wind” odnosno kućice Ina pumpe. Kažu kako se upravo na tom dijelu parkiraju kombi- vozila koja dovoze goste za brodske izlete, zbog čega dolazi se promet još više usporava te povećavaju gužve. Ne govore, ali znamo da sve treba gledati i kao sigurnosni problem jer turisti, dok čekaju, puše i koriste otvoreni plamen te postoji stalna bojazan od neželjenih posljedica.
Na novinarski upit vodećoj naftnoj kompaniji dobili smo slijedeći odgovor:
- INA nije nadležna za rješavanje opisane situacije, a kompanija i njeni radnici nemaju ovlasti intervenirati u iskrcaje i ukrcaje putnika na lokaciji Lapadske obale. Svjesni smo da to uzrokuje neugodnosti kupcima našeg maloprodajnog mjesta Dubrovnik-Orsan i zbog toga izražavamo žaljenje. Kao kompanija već godinama smo zainteresirani za pronalazak trajnog rješenja na zadovoljstvo svih uključenih strana. Vjerujemo da će pokrenuta rekonstrukcija Lapadske obale, čiju je realizaciju INA prije ljetnih mjeseci podržala i kroz privremeno potpuno zatvaranje maloprodajnog mjesta, promijeniti sadašnju situaciju. Podsjećamo kupce na mogućnost opskrbe plovila gorivom i na našem maloprodajnom mjestu INA Dubrovnik-Komolac marina, osobito tijekom vrhunca turističke sezone.
Austrougarska infrastruktura
Jedan od vlasnika turističkih plovila, uz kako nam je rekao uz uvjet anonimnosti zbog bojazni od problema i negativnih posljedica od strane onih koji vedre i oblače”, priča:- Gosti su došli da se provedu i upoznaju grad i okolicu, tako da barem polovica gostiju želi steći iskustvo mora, bilo kajakom, hidro-skuterom, izletničkim brodom ili Jadrolinijom do Elafita. Sve je više gostiju, ali i plovila kojih je trenutačno više od stotinu. Istovremeno je infrastruktura na razini Austro-Ugarske monarhije, a ove je godine još i teže zbog rekonstrukcije Lapadske obale koja se svako malo zatvori za promet. Županijska lučka uprava je za sve nas ostavila samo 40 metara rive u Gružu! Za uporabu rive plaćamo godišnji paušal. Osobno plaćam oko 2.000 eura i mi brodari smo dogovorili tajming dolaska i odlaska i tako se ravnamo. Ali, to je nemoguće s barkama i gliserima kojih se u Dubrovniku trenutačno iznajmljuje više od 500. Za sve nas je samo 40 metara gruške rive koja nema mjesto za iskrcaj putnika! Da bi ih dovezli moramo kršiti propis i zauzeti autobusno stajalište Libertasa. I nadležni u Lučkoj upravi kažu kako sve znaju, ali to nije njihov nego resor grada te su čak obećali kako će nas podržati u opravdanim zahtjevima- priča mali brodar i ogorčeno dodaje:
-Boli glava od iznosa, ali uredno plaćamo porez državi i prirez gradu. Ali, prema nama se ponašaju maćehinski. Siguran sam da su nas novinarima prijavili gospari koji na kupanje idu samo vikendom pa im je teško pričekati 5 minuta da se turisti ukrcaju! Brodari se ne bune nego dogovorno čekaju da se oslobodi pristup obali na koju su ponovno postavili ”bubamara-stupiće” koji sprječavaju pristup rivi, dok u Prometnom odjelu grada kažu: to nije naša nego nadležnost Lučke uprave! To je ping-pong prebacivanje nadležnosti! Mislite li da nam se krcaju gosti na mulu pumpe, da ih pridržavamo dok se penju na brod i trpimo vonj goriva? Još se moramo skrivati kao kriminalci i paziti da nam ne ”rebnu kaznu”? Sramota, a muka mi je!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....