Nakon što se tijekom puhanja i snažnih udara bure, na Mostu Dubrovnik jučer u jutarnjim satima prevrnuo kamion stranih registracija, most je za sav promet bio zatvoren ne samo zbog olujnog vjetra, nego i zbog obavljanja policijskog očevida uslijed navedenog prevrtanja teškog vozila. Na mostu iznad Omble bio je to još jedan teški incident koji je zaprijetio i mnogo težim te opasnijim posljedicama koje su mogle rezultirati teškim oštećenjem dijelova dubrovačkog mosta.
Na video snimci koja se pojavila na društvenim mrežama moglo se uočiti kako je to bio jedini kamion koji je pokušao preći most, ali i da je vozač zaustavio kamion na sred mosta te da su ga tom prilikom obilazila brojna osobna vozila na koja, uslijed činjenice da su mnogo niži, udari vjetra nisu imali negativnog utjecaja. Nakon zaustavljanja, vozač je izašao iz kabine i neko vrijeme stajao pored vozila kojegh je iznenadni bočni udar bure prevrnuo na južnu stranu ograde.
Pokušali smo doznati nešto više o utvrđenom uzroku tog i ostalih prevrtanja kamiona na dubrovačkom mostu kao i neobičnom ponašanju profesionalnih vozača kamiona koji svjesno i ozbiljno riskiraju svakim prelaskom dubrovačkog mosta tijekom sličnih vremen skih uvjeta. Naime, nije malo sugrađana koji misle kako vozači ne poštuju postojeću svjetlosnu i vertikalnui signalizaciju pred mostom i na samom mostu, ali i onih koji tvrde kako signalizacija ne radi kako je propisano, te vozači kamiona uslijed te činjenice "zalutaju", odnosno na zapadnom prilazu mostu (iz smjera Splita) na raskrižju za Mokošicu produže ka most umjesto da skrenu na obilazni put "starom magistralom" kroz Staru i Novu Mokošicu, odnosno preko starog mosta kraj izvora Omble.
Iz Hrvatskih cesta su na ove sumnje odgovorili:- Prije svega napominjemo kako je u trenutku kada je došlo do prevrtanja predmetnog teretnog vozila na mostu bila zabrana prometovanja za I skupinu vozila u koju, između ostalog, pripada i navedeno vozilo. Zabrana prometovanja za I. skupinu vozila je jasno i nedvojbeno naglašena prometnom signalizacijom, kako statičkom tako i dinamičkom. Inače, prvu skupinu vozila čine mopedi, motocikli te sva vozila čija ukupna visina premašuje visinu veću od 2 metra, u što pripada i prevrnuto teretno vozilo. Zabranu za promet vozila čija ukupna visina premašuje visinu preko 2 metra označavamo prometnim znakom B23 (Zabrana prometa za vozila čija ukupna visina premašuje određenu visinu, a označava cestu ili dio ceste na kojem je zabranjen promet vozilima čija ukupna visina premašuje visinu označenu na prometnom znaku)- ističu iz Hrvatskih cesta te naglašavaju:
-Također, informacija o zatvaranju mosta za I skupinu vozila pravovremeno je objavljena i u javnosti putem Hrvatskog autokluba, a što su prenijeli i ostali mediji. Uzrok predmetnog prevrtanja istražit će policija, a uzrok dosadašnjih sličnih incidenata je svjesno i namjerno nepoštivanje prometnih pravila i propisa.
Za mišljenje smo pitali i dubrovačke profesionalne vozače od većine kojih smo doznali kako su uvjereni da je doi incidenta došlo uslijed porevida prometnogh znaka:- Pretpostavljamo da je vozač, vjerojatno uslijed umora, previdio prometni znak, što je najvjerojatniji razlog ako mu je to bio prvi put da dolazi na krajnji jug Hrvatske. On nije ni mogao znati što je to bočni vjetar, ali mu se ono prevrtanje dogodilo u trenutku nepažnje- rekli su nam dubrovački vozači koji su, uz uvjet anonimnosti jer se trenutak umora može svakom dogoditi, rekli kako se to i njima katkad dogodi:- Moguće da je vozač kamiona namjerno riskirao i krenuo dalje ne znajući za ćudi našeg vjetra, ali se i nama dogodi da sam previdimo prometni znak, pa i semafor! Ljudi smo, a umor čini svoje!