StoryEditorOCM
DubrovnikGUBE BITKU

U Dubrovniku se zatvorila još jedna trgovina odjećom. Predsjednica komore: ‘Je li nam to uopće potreba?‘

Piše Dubravka Marjanović Ladašić
2. kolovoza 2024. - 18:27

Još jedna trgovina odjećom zauvijek je zatvorila svoja vrata u Dubrovniku. Ovog puta barem znamo zašto - Varteksu je ove godine definitivno stavio ključ u bravu. Postojao je od 1918. godine te imao u ponudi vrlo kvalitetnu odjeću koja će sad postati stvar prošlosti.

Ovo je još jedna od nekad vrlo uspješnih hrvatskih firmi koja je propala zbog, kako je jednom prilikom istaknuo gradonačelnik Varaždina u kojem je i sjedište tvrtke - ‘nekretninskog biznisa‘. Sjećate se, zbog vrijednih nekretnina ‘propale‘ su i mnoge dubrovačke respektabilne tvrtke, čije nekretnine danas bogate ‘neke tuđe ljude‘, u svakom slučaju ne one koji su te tvrtke stvarali svojim trudom i radom.

No, ovim tekstom nećemo ‘kukat‘ za prolivenim mlijekom‘; više nas je ovaj put zanimalo što se to događa s trgovinom u Dubrovniku, gubi li kvalitetna roba bitku za opstanak u gradu ovisnom o turizmu? Pa i turisti su prije često tražili savjet kamo u shopping - nije da su svi tražili samo ‘jeftinjake‘.

CIJENE KVADRATA

Za komentar smo pitali Nikolinu Trojić, predsjednicu Županijske komore Dubrovnik:

- Varteks je zatvorio radi problema u tvornici, a u nas je i inače problem s trgovinama. Prvi su faktor cijene kvadrata i najmova prostora koji su jako visoki. Trebalo bi imati ogroman promet da bi se ta trgovina uopće isplatila - naglasila je Trojić.

image

Cijene najmova su previsoke

/Shutterstock

- Kad se komparira trgovina odjećom i neki drugi biznis u istom prostoru, jasno je da ima puno isplativijih opcija. Tako da tu trgovina otpada već u startu. Drugi problem je i što je nam je broj stanovnika na koji ‘pikira‘ bilo koja trgovina vrlo mali, a nemamo ni zaleđe koje bi nam gravitiralo u kupovini. Tih 50-tak tisuća stanovnika mala je brojka za bilo kakav brend koji bi došao k nama - rekla je Nikolina Trojić.

- A je li to i potreba? Mislim da nam pomalo i ta potreba jenjava jer je internet trgovina u punom zamahu. Vidjela sam nedavno Tomas istraživanja i mišljenja stranaca, kojima je prije par godina postojanje shopping centra bilo među top tri prioriteta u destinaciji. Međutim, to je sad u potpunosti nestalo s liste prioriteta.

image

Shopping centri više nisu prioritet

MOSTAR I SPLIT

- Turisti imaju online trgovine i trgovine u svojim gradovima i zemljama koje su im povoljne. Godinama već u Tomas analizama važnost postojanja shopping centara opada na ljestvici prioriteta. Sad ga tu uopće više nema. Promijenile su se navike kupovine u cijelom svijetu, pa i kod nas. ‘Na udaru‘ su ostali samo stariji ljudi i oni internetski nepismeni koji ne prakticiraju online kupovinu i oni koji vole probati robu. Ima i ljudi koji vole ‘opipati‘ materijal jer se često ono što je na fotografiji ne slaže s onim ‘uživo‘, a nama domaćima su se kao shopping destinacije nametnule Mostar i Split. I oni su na taj način zauzeli jedan dio tržišta koji bi možda ovdje kupovao, a ‘povukli‘ su i naše zaleđe.

- Zato, po meni, trgovina odjećom tu nema perspektivu jer je isplativije držati nešto drugo. Svi ti mali prostori s neprehrambenom ponudom jednostavno gube bitku s turizmom - zaključila je predsjednica Županijske komore Dubrovnik.

05. studeni 2024 00:54