Najnovija odluka komunalnog društva Čistoća i zelenilo Konavle o naknadi za odvoz komunalnog otpada rezultirala je negodovanjem članova Autotaksi udruženja općine Konavle.
Tajnik te udruge Željko Vlahović otkriva kako su taksistima na kućne adrese stigla rješenja o obvezi plaćanja te naknade od 250 kuna mjesečno:
- Ta se naknada odnosi na odvoz miješanog komunalnog otpada za privredu. Nisam pravnik, ali znam da obrtnici moraju prijaviti poslovni prostor a nama taksistima u poslu taj prostor ne treba. Vodstvu Čistoće i zelenila smo rekli da to nemamo namjeru plaćati, nakon čega je direktor Pavo Arbulić odredio mjesečnu naknadu od 13 kuna uz uvjet da na adresi prebivališta prijavimo još jednog, nepostojećeg člana domaćinstva na kojeg bi se 'raspisala' ta naknada! Eto, uvjerila ih je snaga naših argumenata da nema osnova za plaćanje visoke naknade. Ali sad nas tjeraju da kršimo zakon i izmislimo te lažno prijavimo nepostojećeg člana obitelji! Mi sad strahujemo od ovrha, ali ne na iznos od 13 nego od 250 kuna mjesečno! Iako je većina taksista našeg udruženja s jednim vozilom, ima obitelji s dva prijavljena obrta pa bi morali plaćati znatno više komunalnom društvu - priča nam Vlahović.
Slično misli i predsjednik konavoske auto-taksi udruge Antonio Račević, kaže kako su u ime udruge Isak Đurović, Ivo Hajdić i on razgovarali s Arbulićem i upoznali ga s nepostojanjem poslovnog prostora.
- Rekli smo mu da nam je sredstvo za rad licencirano vozilo u vlasništvu obrta, da vozila čistimo u autopraonicama, da ulje mijenjamo u ovlaštenim radionicama, a svi oni plaćaju naknadu i država nije zakinuta... Tada je pristao na smanjenje naknade na 13 kuna s tim da nositelj domaćinstva prijavi još jednog člana na kojeg će se ta naknada raspisati! Ne znam kako i koga još prijaviti?! Već plaćamo dovoljno, uz mirovinsko i zdravstveno te redovite poreze i prireze, godišnje plaćamo još Obrtničku komoru 1.500 a TZ Konavle 350 kuna, a Zračnoj luci Dubrovnik 10.000 kuna. Nismo protiv da platimo i navedenu naknadu, ali ne želimo prjavljivati nepostojeće ukućane! Neka nam zakonski obrazlože koja je osnova, da znamo što će nam u budućnosti, ako zatreba, biti temelj za žalbu!- ističe Račević i priznaje kako se taksistima, u nekoj ludoj soluciji može reći da imaju pokretni poslovni prostor, "ali to nije zakonito niti je regulirano bilo kojim pravilnikom".
Vlahović ističe kako su ih kolege taksisti diljem Hrvatske, pa i u Dubrovniku uvjerili da oni ne plaćaju ovakve naknade:
- Čistoća Dubrovnik "pokriva" Cavtat, a granica ingerencije konavoske Čistoće je na Zvekovici, što znači da taksisti iz Cavtata ne bi, a mi iz "ostatka" Konavala trebamo plaćati navedenu naknadu! Kako će riješiti to preklapanje ingerencija?- glasno razmišlja Vlahović, na što Račević dodaje:
- Bojimo se da, ako pristanemo na 13 kuna da će se za 2023. godinu naknada ipak povisiti na 250 kuna mjesečno! Uz to, taksi tržište je liberalizirano te oni koji voze za Uber nisu registrirani u Općini Konavle pa nas zanima hoće li i prema kojoj odredbi i oni plaćati naknadu? Ako je zakon za sve isti, želimo da svi jednako plaćamo. Ovako, osjećamo se ugroženo jer mi plaćamo sve, a Uber ništa ni aerodromu niti općini Konavle te imaju samo 30 posto nameta u odnosu na nas ukupno 157 članova konavoskog Autotaksi udruženja!
Naši sugovornici još uvijek vjeruju da će postići dogovor s komunalcima tako da još nisu tražili odvjetnika. Ali, kažu da će - ako to dogovor ne uspije ili ako budu primorani – pomoć potražiti i pravnim putem.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....