Danas je u Zračnoj luci Dubrovnik na postrojenju za avio-gorivo (Fuel farma) održana djelomična vježba izvanrednog događaja.
Vatrogasci su vježbali gašenje požara autocisterne na industrijskom postrojenju. Simulirana je nezgoda s razlivenom zapaljivom tekućinom, te sanacija terena i spašavanje ozlijeđene osobe sa spremnika aviogoriva R-1 alpinističkim načinom spašavanja.
Sudionici vježbe bile su vatrogasne postrojbe Zračne luke Dubrovnik, Ine, Općine Konavle, Državna intervencijska postrojba Dubrovnik, te Hitna pomoć zračne luke.
- Vježba se održava jednom godišnje, cilj je postići visoku razinu koordinacije u slučaju izvanrednog događaja. Postrojenje za avio-gorivo je samo po sebi kritična struktura i vrlo je važno da sve razine procesa i aktivnosti budu na visokoj razini - istaknuo je direktor Zračne luke Dubrovnik Viktor Šober.
Marko Radanović, zapovjednik Vatrogasne postrojbe Ina Solin, istaknuo je važnost spremnosti i obuke vatrogasaca.
- Vježba je pokazala koliko je važno educirati vatrogasce i vježbati. Obradili smo četiri segmenta vježbe, zadnji je uvijek najatraktivniji. Najvažnije je da su vatrogasci obučeni i da znaju što rade - rekao je.
Voditelj spasilačko-vatrogasne službe u Zračnoj luci Dubrovnik Nino Skurić rekao je da je koordinacija uključenih jako bitna:
- Bit ove vježbe je koordinacija s drugim vanjskim vatrogasnim službama koje imaju posebne alate koje mi nemamo - rekao je.
Mario Rilović, zapovjednik JVP Konavle, objasnio je kakve bi dosege imala katastrofa koja je prikazana vježbom.
- Da se ovakva katastrofa dogodi, radijus bi bio sigurno nekih 300-400 metara. Bila bi to velika zona opasnosti, a unutar zone bismo imali problem pri samom gašenju na ovakvoj spremi - istaknuo je, te na temu kanadera u Zračnoj luci Dubrovnik rekao da se slažu s tom idejom.
- Svi znamo da, kad se nešto dogodi, kanaderu treba dosta vremena da doleti do naših područja pa imamo dosta problema. No, mi ne odlučujemo o tome - rekao je.