StoryEditorOCM
KorčulaPRIJEKO POTREBAN

Gradi se nogostup u predgrađu sv. Antuna područja Grada Korčule koje najbrže raste

Piše Dora Lozica
14. listopada 2023. - 19:27

 

Predgrađe Gradski kotar Sv. Antun s okolicom najbrže je rastuće područje Grada Korčule. Trend napuštanja starogradske jezgre i centra grada, najčešće zbog neodrživosti stihijskog turizma, događa se i na otoku, a predgrađe Sv. Antun infrastrukturom ne prati ekspanziju stanovnika posljednjih dvadesetak godina.

Poteškoća ne nedostaje, kotar je uglavnom zapušten, no najveći je problem svakako promet i sigurnost sudionika u prometu s naglaskom na one najmlađe. Jedan od najvećih problema brzorastućeg predgrađa je županijska cesta 6225, odnosno dionica od boćališta do rasadnika na čijem većem dijelu nema nogostupa. Radi se o dionici kojom dnevno prolazi veliki broj ljudi, većinom stanovnika Mjesnog odbora Sv. Antun – Žrnovo na čijem je području u zadnjih deset godina izgrađen veliki broj stambenih objekata. Odrasli se još i snađu, no djeca su stalna opasnost na cesti kako sebi, tako i vozačima, a kad tome nadodamo bicikliste, mopediste, roditelje s dječjim kolicima i umirovljenike koji tom dionicom idu u obližnju trgovinu, a svi se kreću cestom bez nogostupa, slobodno možemo reći da se radio o prometnom kaosu. Osim toga, radi se o ravnici na kojoj je vozačima često drago nagaziti gas, a po sredini dionice se, samo s jedne strane, bez obilježenog pješačkog prijelaza, nalazi ugibalište za školski autobus.

Kako doznajemo od gradonačelnice Korčule Nike Silić Maroević, Grad Korčula je podnio zahtjev za lokacijsku dozvolu za izgradnju prijeko potrebnog nogostupa na spomenutoj dionici. Nogostup dužine 780 metara započet će kod trafostanice Sv. Antun, pokraj trgovine Studenac sve do početka novoizgrađenog nogostupa u blizini restorana Maslina koji se onda nastavlja do Lumbarde. Osim što će se izgraditi jednostrani nogostup u širini od 1,60 metara koji će na pojedinim dijelovima, gdje je to moguće, biti i dvostrani, rekonstruirat će se i postojeća mreža javne rasvjete te izgraditi četiri autobusna ugibališta, po dva sa svake strane ceste.

„Projekt će zajednički realizirati Grad Korčula i Županijska uprava za ceste Dubrovnik. Sukladno dogovoru, obaveza Grada je ishođenje lokacijske dozvole, građevinske dozvole te rješavanje imovinsko-pravnih odnosa na dionici koja se rekonstruira. Nadamo se da ćemo do kraja 2023. ishoditi lokacijsku dozvolu te da će se tijekom 2024. godine riješiti imovinsko-pravni odnosi i ishoditi građevinska dozvola, što je preduvjet za izvođenje radova“, poručila je gradonačelnica Nika Silić Maroević.

Kako doznajemo od gradonačelnice, neovisno o projektu izgradnje nogostupa, HEP Dubrovnik priprema projektnu dokumentaciju za izgradnju trafostanice uz navedenu cestu. Nadodat ćemo i prijeko potrebna parkirališna mjesta na privatnom zemljištu u središtu kotara koje je Grad Korčula zakupio na inicijativu gradonačelnice, ali i spojnu cestu od Srednje škole Petra Šegedina i Pastoralnog centra sv. Antuna do igrališta Pod Balonom koja će se izgraditi u narednih nekoliko godina zahvaljujući pregovaračkim sposobnostima Nike Silić Maroević. Ti će projekti, jednom kad budu završeni, trajno promijeniti vizuru predgrađa Korčule, poboljšati kvalitetu života, ali i sigurnost stanovnika tog dijela Grada.

 

05. studeni 2024 00:18