Unatoč krizi i zastoju svjetske ekonomije, Poslovna zona “Nova Sela” ipak ide dalje, piše Slobodna Dalmacija.
U tijeku je izgradnja druge faze komunalne infrastrukture u zoni smještenoj u blizini autocesta A1 i A10, i to radovi na prometnici s pratećom infrastrukturom (nogostupi, zelenilo, vodovod, fekalna i oborinska kanalizacija i elektromreža s javnom rasvjetom).
Kako doznajemo, na prostoru koji se nalazi nedaleko od granice Dubrovačko-neretvanske i Splitsko-dalmatinske županije bit će izgrađen i pročišćivač otpadnih voda.
– Radovi na izgradnji infrastrukture napreduju predviđenom dinamikom i trebali bi biti gotovi za mjesec dana – tvrde u Općini Kula Norinska.
Podsjetimo, lokalna vlast je prije četiri godine raspisala javni natječaj za prodaju građevinskog zemljišta na području poslovne zone “Nova Sela”, na koji se javila zadarska tvrtka “Green Tech Group” i kupila oko 550 tisuća kvadrata.
Riječ je poslovno-tehničkoj suradnji lokalne vlasti i privatnog investitora, jer će prometnice i prateću infrastrukturu financirati Općina, i to novcem koji će ulagač sa zadarskim sjedištem uplaćivati na ime kupoprodajne cijene, što je preduvjet daljnjeg napretka same investicije.
Osim najavljivanog zapošljavanja lokalnog stanovništva, u proračun Kule Norinske slijevat će se i novac od komunalne naknade. Tvrtka “Green Tech Group”, koju je osnovao Kinez Karl Soong zajedno sa zadarskim poduzetnicima Mladenom i Antonijem Ninčevićem, u Novim Selima planira pogone za sklapanje električnih automobila i skutera, što bi se, prema poslovnim planovima, trebalo odvijati u tri faze tijekom idućih 10 godina.
Za početak je planirano zapošljavanje dvadesetak radnika. Međutim, kad se investicija sklapanja električnih skutera, automobila i baterija za njihovo pokretanje zaokruži, na različitim poslovima u pogonima proizvodnje električnih vozila moglo bi se zaposliti i do 500 djelatnika.
Osim toga, investitori namjeravaju graditi proizvodne hale i skladišta koja će se zatim iznajmljivati zainteresiranim gospodarstvenicima. Osim proizvodnih i uslužnih djelatnosti, tu bi bili i transportni logistički centri te proizvodni pogoni, poput proizvodnje sokova i džemova, što je izravno vezano uz poljoprivrednu proizvodnju u dolini Neretve.
Sama poslovna zona smještena je na granici s BiH, uz schengenski granični prijelaz i autocestu. Upravo je u Novim Selima predviđeno najveće prometno čvorište u Europi – spojna točka često spominjanog koridora Vc (Budimpešta – Osijek – Sarajevo – Ploče) i autoceste.
S bosanskohercegovačke strane već je izgrađen dio autoceste od Bijače do Kravice, čime Nova Sela postaju itekako zanimljiva potencijalnim ulagačima.