Na gubeći vrijeme i makasimalno koristeći mogućnosti koje EU pruža, Osnovna škola Janjina 2021. godine odlučila je upustiti se u Erasmus+ avanturu. Erasmus + najveći je program Europske unije za obrazovanje i osposobljavanje, mlade i sport, a kao takav predstavlja savršen odgovor na potrebe naše škole, poručuju iz OŠ Janjina.
Nakon dogovora i izbora unutar Učiteljskog vijeća, oblikovan je projektni tim koji se sastojao od učiteljice razredne nastave Branke Pandže, učiteljice Hrvatskog jezika Emine Bećović Orhanović, učiteljice Prirode i Biologije Irene Lukač, stručne suradnice pedagoginje Sandre Suhor Galiot, učitelja Informatike Ivice Galića i stručne suradnice knjižničarke Ane Ćurković koja je ujedno i projektna koordinatorica. Zadatak tima bio je učiniti prvi korak u otvaranju europske dimenzije škole kroz inozemna usavršavanja i upoznavanje s primjerima dobre prakse kako bi znali adekvatno odgovoriti na izazove današnjeg društva i probleme s kojima se nastanici susreću u svakodnevnom radu.
"Izazovi koji su posebno izraženi su otuđeno ponašanje učenika kao posljedica pandemije, problem socijalizacije i komunikacije, povećan broj učenika s teškoćama, manjak aktivnog sudjelovanja učenika u nastavi i izvan nje te povećana razina stresa koja je utjecala na općenitu motiviranost za učenjem. Projektni tim nije imao lak zadatak, odlučili smo obuhvatiti različita područja kako bi odgovorili na potrebe škole. Tako je nastao Erasmus+ projekt Radosno dijete – napredna škola čiji je glavni cilj upoznati se s novim načinima rada i primijeniti ih za stvaranje antistresnog okruženja za učenje", objasnila nam je koordinatorica Ana Ćurković.
Učitelj Ivica Galić bio je na tečaju ICT based Classes u Barceloni na kojem je upoznao napredne metode upotrebe informacijsko komunikacijske tehnologije u nastavi. Iskustvo tečaja pokazalo je da škola u Janjini ide u korak s vremenom. Irena Lukač išla je također na tečaj u Barcelonu naziva Creative Methods in Special Needs Education. Tečaj se održavao sedam dana, učiteljica se upoznala s kreativnim igrama s djecom s poteškoćama u razvoju koje se mogu donekle uključiti u naš obrazovni sustav. Budući da je na tečaju bilo nastavnika iz Njemačke i Estonije, nastavnica Irena upoznala se sa sustavom eTwinning pomoću kojeg se može povezati s kolegama iz drugih država.
Sandra Suhor Galiot bila je na tečaju Stimulating Creativity and Inovation in the Classroom/Future Classroom Methodology of Teaching koji se održavao u Sesimbri u Portugalu. Najvažniji dio tečaja bile su posjete školama gdje se pedagoginja Sandra imala priliku susresti s učionicama budućnosti u kojima su učenici kao istraživači u prvom planu. Učiteljica Emina Bećović Orhanović sudjelovala je na tečaju Our School Radio!Podcast sand New Media as an Educational Tool koji se održao u Berlinu.
"Jako sam zadovoljna tečajem, organizacije je bila dobra, a atmosfera opuštena, ali poticajna i radna. Izazovno je bilo komunicirati i prezentirati na engleskom jeziku, no druženje s drugim sudionicima izdvajam kao osobito korisno budući da smo se brzo povezali i slobodne trenutke koristili za razmjnu iskustava i obrazovnih praksi naših škola", otkriva nam učiteljica Emina.
Učiteljica Branka Pandža sudjelovala je na tečaju Special Needs Children u Pragu u okviru kojeg je imala priliku upoznati se s novim metodama rada u inkluzivnoj učionici korištenjem različitih digitalnih alata te aktivnosti za kognitivno učenje i podrškom pozitivnom ponašanju po Perma modelu. Po mišljenju učiteljice, upoznavanje s inozemnom praksom i razmjena iskustava između polaznika iz Švedske, Slovačke i Njemačke o radu s učenicima s posebnim potrebama uključenim u redovnu nastavu je od neprocjenjive vrijednosti.
Knjižničarka Ana Ćurković sudjelovala je na tečaju Game-Based Learning and Gamification koji se održavao u Pragu. Svrha tečaja bila je naučiti kako primijeniti strukturu i principe igara u svakodnevnoj nastavi kako bi se povećala motivacija učenika i osiguralo opušteno okruženje za učenje. Tečaj je obuhvatio puno praktičnih primjera i alata koji su primjenjivi i u našem obrazovnom sustavu, a koje je knjižničarka kasnije koristila u okviru vlastite nastave.
"Ključni dio svakog strukturiranog tečaja zasigurno je povezivanje između polaznika i razmjena iskustava jer praktični primjeri dobre prakse najsnažnije mogu utjecati na pozitivnu promjenu školskog sustava i profesionalni razvoj učitelja", poručuje nastavnički kolektiv iz Janjine.