Unatoč opsežnim radovima tijekom proljeća kojima se željelo rasteretiti raskrižje u Srebrenom, turistička sezona je ipak protekla u znaku gužvi, a ni skora jesen neće proći bez njih. Cilj radova bio je za vozače iz smjera Mlina izgraditi tzv. desni skretač s državne ceste D-8 prema župskoj Ulici Bruna Bušića te urediti raskrižje s tom ulicom. Plan je bio rasteretiti kolnik magistrale i svima koji idu prema Postranju, Mandaljeni, školi, ambulanti i igralištu omogućiti da izbjegnu čekanje na semaforima.
I doista, izgrađeni su kolnički odvojak i potporni zid koji je obložen kamenom koji je najljepši i najkvalitetniji dio dosad realiziranog dijela projekta. Ali, izgrađeni kolnik ne samo da nije asfaltiran, nego nema potrebnu širinu, nije načinjen zakonom propisani nogostup, a ni potporni zid još nema zaštitnu bankinu. Promet se takvom cestom odvijao samo dan- dva da bi se nakon žalbi stanara čije se kuće nalaze uz taj odvojak, nadležni postavili stupove i prepreku koja onemogućuje promet vozila, a potom stupići i prometni znak zabrane prometa.
No, prolaz sa strane i dalje je dovoljno širok da se motociklisti mogu bez teškoća provući. Tako se ovih dana dogodilo da je pri izlasku iz dvorišta obiteljske kuće motocikl skoro udario u djevojku u invalidskim kolicima, što je bio ogroman stres i za njezine roditelje, povratnike iz SAD.
Motoristi se 'švercaju'
- Ne znajući da su radnici pustili promet nedovršenom cestom, otvarajući vrata motociklist je umalo udario našu kćer! Cesta je nedovoljno široka, nije postavljen ni usporivač brzine. Pitam se tko je sve tako glupo isplanirao, platio i dozvolio lošu gradnju nefunkcionalne rampe? Kao u Bangladešu, ne zna desna što radi lijeva ruka! Sad ne mogu iz dvorišta jer izlazim ravno na kolnik - priča ogorčena majka.
-Na cestu se žale i mnogi drugi, ali želim pohvaliti općinskog pročelnika Juru Marića koji drži riječ i ne pušta promet prije gradnje trotoara i postavljanja prepreka na kolniku kako ne bi bilo jurnjave. Otvorenje je obećao tek nakon još jednog sastanka s mještanima! A u SAD nema šanse da radovi počnu, a da se ne zna kako ih završiti! Trebali su ljude pitati što žele. Projekt predviđa nogostup, ali je moja susjeda zatvorila ulaz u kuću jer joj je prvi skalin na putu, a rečeno joj je da zbog širine tu ne mogu izgraditi pješačku stazu! Osobno, neću pustiti da prometovanje bez gradnje nogostupa, a naglašavam da je i sam načelnik općine izjavio kako je razočaran što je put nedovoljno širok za prolaz autobusa. Suludo je da je i sam načelnik tek po dovršenju radova doznao da je put uzak za prolaz autobusa –dodaje njezin suprug.
Naš sugovornik kaže da je rođen u Chicagu, a supruga u Clevelandu, ali su im roditelji Hrvati. Korijeni i ljubav za postojbinu predaka odlučujuće su djelovali pri odluci o povratku u Župu, ali se čude da se nešto takvo događa u Hrvatskoj i EU. - Iako nije asfaltiran, glavni izvođač radova je pustio promet! To sam e-mailom javio pročelniku Mariću koji me ubrzo nazvao i obećao da će održati riječ i promet neće pustiti do novog sastanka s mještanima. Za sat vremena su postavljene barikade, ali je sutradan netko ponovno pustio promet! I tad su došli iz općine, a policija je zatvorila promet. Zbog svega, vjerujem na riječ pročelniku Mariću! - kaže on.
Skupi projekt
Iz Hrvatskih cesta su nam odgovorili da je cijena radova ceste i izmještanja magistralnog cjevovoda prema projektu splitske tvrtke Platea inženjering 2,5 milijuna kuna, dok je izvođač radova Strabag. - Desni skretač je prometnica općine Župa dubrovačka, a radovi su završeni od strane Hrvatskih cesta u ingerenciji kojih nije režim prometa na tom skretaču. Općina Župa je ograničila promet u smislu skretanja s državne ceste D8 - odgovor je glasnogovornice Hrvatskih cesta Tamare Pajić.
Pročelnik jedinstvenog Upravnog odjela općine Župa kaže kako se zahvat projekta odnosi na dio D-8 od crpke INA do bivšeg hotela Župa, uključujući i spojeve na Šetalište dr. Franja Tuđmana, dva spoja s Ulicom dr. Ante Starčevića i ulicu Bruna Bušića. - Općina Župa je 2013. za izradu idejnog rješenja cjelovite rekonstrukcije raskrižja od Ine do iznad hotela Župa iz proračuna izdvojila 67.800 kuna plus PDV, a za geodetski snimak raskrižja i šireg područja, što nam treba za ostale priključke, 66.750 plus PDV – pojašnjava Marić.
Hrvatske ceste su izradile glavni projekt a građevinska dozvola je izdana 2016. godine, kad je proveden i natječaj za izvođača te su započeli radovi. Vodoopskrbni je cjevovod izmješten u dogovoru s Vodovodom, ali spoj na ulicu Bruna Bušića nije još otvoren i sukladno dogovoru sa stanarima pustiti će se u promet tek nakon rekonstrukcije ulice Bruna Bušića. Za tu je rekonstrukciju izrađena projektna dokumentacija, a ovisno o financijskim mogućnostima nadamo se da ćemo u što skorijem roku pristupiti uređenju te ulice sve do spoja na ulicu dr. Ante Starčevića.