Svi oni koji su ovih dana putovali prema Župi dubrovačkoj i Konavlima ili obrnuto, svjedočili su čestim gužvama, kolonama i prometnim čepovima, nažalost i prometnim nesrećama, a uzrok tome su, što izravno, što neizravno, semafori na skretanju za Poslovnu zonu u Čibači i na raskrižju u Srebrenom. Među građanima, posebno vozačima, razvila se diskusija, pa i pitanje treba li umjesto semafora angažirati prometne policajce koji bi tijekom ljetnih mjeseci, vremenu najvećih gužvi na cesti, regulirali promet. Za opciju prometnih policajaca zalaže se i načelnik Općine Župa dubrovačka Silvio Nardelli.
- Prometni policajci jesu rješenje jer ne postoji alternativa. Prije su se samo pojedinim danima gasili semafori, a sad je to praktično postala svakodnevica. Gašenjem semafora postane nemoguće uključiti se u promet na raskrižju Čibača i Srebreno, ali i na svim ostalim raskrižjima jer su kolone tolike da je nemoguće uključiti se na državnu cestu D8. Također, gašenjem semafora, postaje pogibeljno uključiti se u promet. Recimo, na raskrižju u Srebrenom imate situacije da ljudi ‘na silu‘ pokušavaju izaći na magistralu, a u opasnosti su svi: i pješaci i vozači. Kao jedino rješenje vidim angažirati prometnog policajca koji će u tim terminima regulirati promet kako ne bi došlo do prometnih nezgoda ili, ne daj Bože, nečeg goreg. No, to nisu samo određeni termini, to praktički postaje cijeli dan jer više ne možemo reći da su špice kad se odlazi ili vraća s posla, to sad traje cijeli dan, ističe Nardelli.
Odgovorio je župski načelnik i na pitanje je li Općina tražila angažman prometnih policajaca:
- Normalno da smo razgovarali s Hrvatskim cestama i s policijom, uvažavam Prometnu policiju, kao i MUP koji jednostavno nema ljudi da bi konstantno imao policajca na tim raskrižjima jer, ne radi se o jednom, već minimalno o dva raskrižja, raskrižje gdje se ulazi u Poslovnu zonu i raskrižje u Srebrenom. Nemoguće je da policijski službenici budu konstantno tu, ali moje traženje išlo je u smjeru da u nekim dijelovima dana imamo policajca koji bi regulirao promet, nažalost, stanje je takvo da nema dovoljnih ljudi. To je činjenica, svi smo toga svjesni, ali što napraviti?! Moramo se snalaziti sve do izgradnje obilaznice između Zračne luke i grada. Mi kao Općina ne odlučujemo o gašenju semafora, njih gase Hrvatske ceste po nalogu policije, ali ne krivim ni njih. Kolona se stvori do samog grada i što napraviti?! A kad se ugase semafori, postaje opasno. Gašenje semafori onemogućuje normalan život kroz cijelu Župu dubrovačku, imate kolonu, imate nemogućnost ulaska na magistralu, imate opasnost za vozače i pješake, a ako se semafori ne ugase onda su nepregledne kolone koje su opet ‘katastrofa‘, iskreno će Nardelli koji dodaje:
- Svakako, gašenje semafora nije rješenje, tad stvar postaje opasna i za pješake i za vozače, čak bih rekao da su nekad bolje i gužve, nego ovo što se događa na raskrižjima. Na primjer, u Srebrenom, skrenuti desno još je donekle moguće, ali izaći preko dvije trake i lijevo se uključiti u promet postaje nemoguća misija, to izgleda prestrašno na koje se sve načine ljudi uključuju... Pješaci pokušavaju proći, netko se zaustavi, netko se ne zaustavi, to je sve skupa jedan ‘ruski rulet‘ za prijeći raskrižje, posebno kad idete lijevo i prelazite preko dvije trake, slikovito će Nardelli.
Iz Hrvatskih cesta pak ističu kako nisu zaprimili pritužbe građana zbog gužvi, a napominju važnost vertikalne prometne signalizacije.
- Semafori koje spominjete postavljeni su prije svega u svrhu dodatnog povećanja sigurnosti svih sudionika u prometu, odnosno kako bi pješaci što sigurnije prešli preko magistrale te kako bi vozila koja se uključuju sa sporednih prometnih pravaca isto mogla učiniti pritom ne ugrožavajući sebe niti ostale. Naravno, s obzirom da je u ljetnim mjesecima promet pojačan, neminovno je stvaranje kolona, međutim, sigurnost ima prioritet pred protočnosti. Također treba napomenuti kako državna cesta DC8 na području od Dubrovnika do Zračne luke Dubrovnik nema alternativni cestovni prometni pravac te je ujedno i tranzitni koridor što u konačnici rezultira brojkama od preko 25.000 vozila dnevno u ljetnim mjesecima, ističu iz HC-a te navode podatak kako je u proteklih 14 dana brojilo u Kuparima zabilježilo 26.273 vozila po danu, dok je brojilo na Vidikovcu evidentiralo 25.768 vozila po danu.
Iz policije pak navode kako je Policijska uprava dubrovačko-neretvanska kao jedan od čimbenika sigurnosti cestovnog prometa svakodnevno prioritetno angažirana na protočnosti prometa diljem Županije dubrovačko-neretvanske, a posebno na dionici državne ceste D-8 od Dubrovnika do Karasovića.
- Na žalost, kao što Vam je poznato, navedena prometna dionica je jedina dionica koja vodi prema izlazu iz Republike Hrvatske u pravcu Crne Gore, odnosno Albanije i kao takva je u ljetnim mjesecima izuzetno frekventna vozilima i putnicima koji tranzitiraju našim područjem. Za lakše razumijevanje navest ćemo podatak kako je samo tijekom ovog vikenda preko MCGP Karasovići i MCGP Vitaljina prešlo preko 21 tisuću vozila. Kad se tome pridoda broj vozila domaćih i stranih gostiju na našem području, te promet naših sugrađana koji je tijekom ljetnih mjeseci intenzivniji, gužve su nužne i to ne samo na dionici ceste koju navodite, već na svim prometnim pravcima diljem Županije, čime se broj intervencija prometne policije na fizičkoj regulaciji prometa tijekom ljetnih mjeseci višestruko povećava, napominju iz PU dubrovačko-neretvanske te dodaju:
- Svjesni problema, ova Policijska uprava pokušava iznaći adekvatno rješenje s predstavnicima lokalnih samouprava i drugim čimbenicima sigurnosti cestovnog prometa, a dok se takva trajna rješenja ne iznađu, policijski službenici Postaje prometne policije Dubrovnik s ispomoći iz drugih policijskih postaja svakodnevno, u vrijeme najvećih vršnih opterećenja, nastoje fizički regulirati promet kako bi se gužve smanjile na minimum. Ovakav angažman policije je svakodnevan, u čemu se isti koordinira s prometnim redarstvima gradova i općina, koristeći video nadzore i druga tehnička pomagala, objašnjavaju iz policije.
- Pritužbe podnose građani koji zbog gašenja semafora ne mogu pristupiti državnoj cesti D-8 iz pristupnih ulica, odnosno iz pravca industrijske zone, zbog čega se i prelazi na fizičko upravljanje prometom dajući prednost vozilima na pravcima gdje dolazi do većeg stvaranja gužvi. Policija će i dalje dati svoj maksimum u regulaciji prometa na navedenom raskrižju, ali rješenje ovog problema svakako treba tražiti u nekim dugoročnim projektima; što zahtjeva angažman lokalne samouprave i nadležnih službi, zaključuju iz PU dubrovačko-neretvanske.