StoryEditorOCM
Film & TVRETRO(PER)SPEKTIVA

‘Dama iz Šangaja‘: Rita fatale

Piše Marko Njegić
3. lipnja 2023. - 11:14

Genijalni Orson Welles postavio je u “Građaninu Kaneu” vizualne temelje za film noir i noirovsku kinematografiju s ekspresionističkim kadrovima, kjaroskuro kompozicijama i poigravanjem sa svjetlom i sjenama. Bilo je logično da se nekoliko godina kasnije i sam okuša u jednom punokrvnom noiru – “Dami iz Šangaja” (“The Lady From Shanghai”, 1947.), nadahnutoj romanom “If I Die Before I Wake” američkog pisca krimića Sherwooda Kinga.

Veliki redatelj kao da je najavio “Damu iz Šangaja” prizorom višestruke refleksije Charlesa Fostera Kanea u nekolicini zrcala, koji će multiplicirati u antologijskoj završnici filma, ambijentiranoj u čarobnom zrcalnom labirintu unutar zabavnog parka, ali i svojim odnosom s glavnom glumicom Ritom Hayworth (“Gilda”).

Naime, Welle...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. studeni 2024 23:44