Motocikl je neizostavno vozilo i u svijetu pokretnih slika, iskorišten u nizu akcijskih scena filmova poput ”Velikog bijega”, ”Ramba”, ”Crne kiše”, ”Indiane Jonesa III”, ”Terminatora 2”, ”Smrtonosnog oružja 3”, ”Teške mete”, Bond-avantura kao što su ”Sutra nikad ne umire” i ”Skyfall”, ”Matrix Reloadeda”, druge, pete i šeste ”Nemoguće misije”...
Međutim, motociklističke utrke na filmu kaskaju za automobilističkima. Naime, dosad nije snimljen nijedan motociklistički igrani film na tragu ”Grand Prixa”, ”Le Mansa”, ”Dana groma”, ”Divlje vožnje”, ”Utrke života”, ”Izazivača”, ”Grand Turisma”... Većinski su u pitanju dokumentarci o moto-utrkama ili bajkerski filmovi, od ”Divljaka” i ”Golih u sedlu” do ”Bajkera”.
Upravo zato, Amazonov ”Jedan brzi potez” (”One Fast Move”) djelovao je kao potencijalno osvježenje, ali je nažalost ispao generička moto verzija ”Days Of Thunder”, ”Drivena” i ”Grand Turisma”, pa i takoreći svake ”underdog” sportske akcijske drame.
Vrlo brzo je jasno kakav će ”Jedan brzi potez” biti kad upoznamo mladog protagonista Wesa (K.J. Apa; serija ”Riverdale”, filmovi ”Još uvijek vjerujem” i ”Iza zatvorenih vrata”). Wes je uhićen u uvodnoj sceni zbog sudjelovanja u ulegalnoj uličnoj moto-utrci. Nakon izlaska iz pritvora šest mjeseci kasnije, Wes odluči ilegalne moto-utrke zamijeniti legalnima i postati profesionalni trkač. Pronalazi otuđenog oca Deana (Eric Dane, friško viđen u novim ”Zločestim dečkima”) koji se nekoć i sam profesionalno utrkivao, a napustio ga je kao dijete.
Očekivano, otac se posredno iskupljuje tako što će prenijeti znanje sinu i trenirati ga, tu je i dobri Abel (Edward James Olmos) koji će mu dati posao u svojoj trgovini motociklima, dok nije zaboravljen ni romantični podzaplet jer Wes se zaljubljuje u konobaricu i samohranu majku Camilu (Maia Reficco) sa sinčićem koji oponaša zvuk motora ”vrooom, vrooom, vrooom”.
Formula neminovno dolazi s žanrom sportske drame i to je u redu, no poanta je kako pojedini film pristupa toj formuli, tj. ima li likove vrijedne da se za njih navija, opipljivu interakciju među njima itd. Generički ”One Fast Move” zakazuje na tom polju. Apa se trudi, ali njegov lik je tipičan zločesti dečko koji želi postati dobar.
Relacija između toksičnog oca i problematičnog sina je jedva površinski obrađena i ne zalazi dublje u njihov kompleksan odnos i karaktere, a slično se može reći i za ljubavnu priču Wesa i Camile. Drama je, dakle, prvoloptaška, jednodimenzionalna i gotovo sapuničarska, no redatelj i scenarist Kelly Blatz okupira njome 70 posto minutaže i usporava sportsko-akcijsku dinamiku.
Kad ”Jedan brzi potez” boravi na trkaćoj stazi, povremeno znade živnuti i izazvati mrvicu autentičnog adrenalinskog uzbuđenja sa scenama moto-utrka Suzukijma i Kawasakijima, odnosno izmjenama planova od širokih do subjektivnih. ”Utrke su fizičke kao bilo koji sport”, naglašava Dean.
Redatelj Blatz nastoji se toga držati u smislu da ne poseže za računalnom kozmetikom, ali film nije ni izbliza toliko akcijsko-vozački impresivan i sinematičan u usporedbi sa spomenutim automobilističkim sportskim dramama. ”One Fast Move” je u totalu jedva za jedno brzo gledanje. Vrooom, vrooom, vrooom.