Ekspresivni kontrasti kumuju sjajnoj fotografiji, osvjetljenju i alegoriji "Kuma" (1972.). Da je Francis Ford Coppola snimio film u crno-bijeloj tehnici, "Godfatheru" bi se sigurno tepalo kao "noiru". "Noirovski" kontrasti svjetla i tame karakteriziraju čitav film (i) na alegorijskoj ravni, plešući sjetni gangsterski valcer Nina Rote i oslikavajući vječnu borbu dobra i zla koja se vodi u srcu članova mafijaške obitelji Corleone.
Prva scena uvodi nas u srce tame, ambijentirana u mračnu sobu koju "rembrandtovskim" osvjetljenjem slika snimateljski "princ tame" Gordon Willis koristeći kameru umjesto kista. Dan je vjenčanja kćerke (Talia Shire) don Vita Corleonea (Marlon Brando). Dualizam svjetlo-tama, dobro-zlo, crno i bijelo, personificirano u stilu odijevanja don Vita Corleonea ...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....