Aligatori ili krokodili nisu možda toliko zastupljeni unutar kinematografije kao morski psi, ali ima ih upravo zahvaljujući velikim bijelim psinama. Hororski filmovi o aligatorima/krokodilima duguju svoje postojanje Spielbergovom "shark movie" klasiku "Ralje" iz 1975. godine.
Već 1976. izašao je prvi takav film "Eaten Alive" u režiji Tobe Hoopera ("Teksaški masakr motornom pilom"), nakon čega je 1980. uslijedio "Aligator", zatim periodički i "Jezero straha", "Užas iz rijeke"... a nedavno i "Plijen" ili "Crawl" Alexandrea Aje. Reptilski predatori ukazivali su se i u nehororskim filmovima, od "Lova na zeleni dijamant" do "Brisača".
Mnogi scenariji za aligatorski/krokodilski horor-triler već su iscrpljeni, zato se najnoviji takav film "Poplava" ("The Flood"), koji je premijerno osvanuo u "A1 Videoteci", odlučio za žanrovsku/filmsku kompilaciju.
"Poplava" u isti mah želi biti aligatorski horor i akcijski triler, pokušavajući u jedan niskobudžetni direktno-na-video film visokokonceptualno pospojiti njih nekoliko. Konkretno, Ajin "Plijen" (otac i kćer zapnu u poplavljenoj kući s aligatorima) s Hawksovim "Rio Bravom", Carpenterovim "Napadom na policijsku stanicu" i "Iza rešetaka" s Gerardom Butlerom (šerifov ured/postaja policije kao utvrda pod opsadom), tj. megahitom "Con Air" (prijevoz zloglasnih zatvorenika).
Ukratko, u igri je oluja nalik Katrini i ona poplavljuje sve pred sobom u Louisiani. Oluja prijeti poremetiti transport kažnjenika busom, poput junačkog mačo frajera Russella Codyja (Casper Van Dien; "Svemirski marinci"), stoga policajci koji ih prevoze odluče skrenuti s puta i skloniti se preko noći u postaji zgodne šerifice Jo Newman (Nicky Whelan; "Pušteni s lanca"), na što ona nevoljko pristaje.
Istovremeno su tu i prijatelji zatvorenika na čelu s Rafeom Calderonom (Louis Mandylor; serijal "Moje grčko vjenčanje") s planom da izbave drugove iz zatvora. Svi oni postat će meta horde krvožednih aligatora i morati surađivati ukoliko ne žele završiti u njihovim raljama.
I to je to. Kratko, jasno i ne baš suptilno. Nema kod redatelja Brandona Slaglea "spielbergovskog" bildanja hororske tenzije, on odmah u prvoj sceni prikazuje aligatore kako zaskaču ljudske žrtve, možda i zato da se gledatelji naviknu na njihov izgled. Naime, aligatori su računalno generirani s budžetom možda neznatno većim od "Sharknada". To znači da izgledaju "uvjerljivo" kao aligatori u "Eraseru" iz davne 1996., kad su digitalni efekti bili još u povojima.
Slagle nastoji to kompenzirati tako što ih snima djelomično pod vodom i radi brze montažne rezove da ih ne možemo pomno vidjeti jer kad/ako ih vidimo sve pada u vodu i izvučeni smo iz filma. A manjak akcijske duhovitosti u stilu Schwarzeneggera (nitko neće izgovoriti aligatoru "You luggage!") trudi se kompenzirati nekolicinom iznenađujuće neloših scena akcije i horora, od tučnjave šerifice i snažnog zatvorenika do brutalnih napada predatorskih beštija.
Treba respektirati da Slagle odbija pretvoriti "The Flood" u teški "trash" tipa "Sharknado", svojevrsni "Crocknado" (bolje zvuči s krokodilima nego aligatorima), iako jedan ovakav videotečni "B" (da ne kažemo "C") filmić ima potencijala za to, ali ako ništa barem je, hvalevrijedno, koliko-toliko samosvjestan. Jedan lik spomene "sranje kroz gusto granje", zasigurno iz autoironičnih namjera.