StoryEditorOCM
KazališteTAKUJIN ILI VAGINA

Je li novi plakat splitskog HNK-a doista eksplicitan ili zgodna trapula za sve koji će iz njega iščitati nešto prosto?

1. kolovoza 2023. - 17:10

Rasklopljen novčanik s nekoliko eurskih novčanica nalazi se na plakatu za zadnju premijeru ovogodišnjeg Splitskog ljeta, dramu "Gazdarica". Drama autora Petera Turrinija, nastala prema motivima "Krčmarice Mirandoline" Carla Goldonija u režiji gosta iz Slovenije Same M. Streleca na programu je 9. kolovoza.

Plakat, proizišao iz studija Kazinoti i Komenda u kome su osmišljeni vizuali kazališne manifestacije, dakako, podsjetit će mnoge i na vanjske dijelove ženskog spolnog organa.

Ovakva "zezalica" nije baš prvi put viđena, ali je zgodna trapula za one koji će u teatarskom plakatu iščitati nešto prosto i nećudoredno; zaboga, takujin je na slici. Taj takujin i novac u njemu zbog oblika, pregiba i boja – od crvene i ružičaste do posve svijetle, puderaste boje puti – dakako, dovest će do određene asocijacije – ali... sklizak je teren u pitanju.

Podsjetimo se jednog arhitektonskog rješenja, stadiona Al Wakrah u Kataru, za Svjetsko nogometno prvenstvo: dizajnirala ga je pokojna, proslavljena britansko-iračka arhitektica Zaha Hadid s namjerom da prikaže jedra tradicionalnih arapskih trgovačkih brodova. Međutim, čim je predstavila svoje nacrte, na društvenim mrežama stadion je prozvan "Vagina stadion", a arhitektica je ljutito reagirala:

– Sramotno je što im padaju na pamet takve besmislice. Što žele reći, da je sve s rupom vagina? To je apsurdno – rekla je svojedobno.

Našlo bi se još sličnih primjera, ali za sada ostanimo pri "Gazdarici". Mirandolina (originalna Goldonijeva) je prilično emancipirana mlada žena iz 18. stoljeća koja je od oca naslijedila krčmu. Uredna je to, pametna i dosjetljiva cura u čijoj se gostionici okupljaju ugledni gosti. Svi joj se udvaraju, mnogo troše i zasipaju je skupim darovima, a ona zna povući granicu i zadržati ih na distanci. Voli slobodu, voli komplimente i izazove, a krčma odlično posluje. Kao dodatno osiguranje tu je i njezin zaručnik, ali djevojka ne žuri s udajom.

image

Novi plakat ‘Gazdarice‘

Čarolija kazališta

Što žele njezini gosti? Eh, i to je neko pitanje... No, Mirandolina prodaje samo svoju dobro pripremljenu hranu i vino i puni svoj konobarski novčanik.

Splitska premijera neće se, kako je najavljeno, baviti isključivo zgodama i nezgodama zavodljive firentinske krčmarice i napasnih muškaraca nego će se preseliti u današnji Split i pozabaviti pitanjima turizma i novca, prodajom intime, mira i identiteta za (nevelik) novac.

Studio Kazinoti i Komenda je osmislio, dakle, plakat iz kojeg se može iščitati upravo ta prodaja intime, na prvi pogled doima se eksplicitnim, ali je "zaštićen" činjenicom da je na slici ipak novčanik.

Slične dosjetke koriste se, inače, i za reklamiranje proizvoda za intimnu higijenu – u pravilu su na takvim reklamama zastupljene slične ružičaste nijanse, te latice ili pupoljci ruže, orhideje, nabrana svila... mahom sve nježno i mirisno, za razliku od novca koji je prošao kroz mnoge ruke.

Za sada, na stranicama studija, nižu se same pohvale; zgražanja još očekujemo, ako se nisu potrošila prilikom objave prvog festivalskog plakata s jezicima u bliskom kontaktu.

Uz to, spomenimo i ostale plakate Splitskog ljeta – nakon "općih" jezika uslijedio je odlično osmišljen plakat za opernu premijeru Puccinijeve "Tosce" na kojemu je sjajna crvena cipela s potpeticom nalik na bodež. Taj bodež probada slovo S u naslovu "Tosca" koje krvari; S je početno slovo imena Toscina dušmanina Scarpije. Uslijedio je veoma umjeren plakat za balet "Dora i Slava" s rukama koje povezuje zajednička nit, a za kraj je ostavljen takujin – ili kako vam drago.

Napomenimo i to da HNK Split nudi na prodaju otiske plakata i majice s istim motivima pod motom "Unesite čaroliju kazališta u Vaš dom".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. travanj 2024 21:20