Osamnaest posjetitelja kazališta u Državnoj operi u Stuttgartu zatražilo je medicinsku pomoć zbog teške mučnine nakon što su gledali izvedbu koja je uključivala piercing uživo, nesimulirani spolni odnos, a pred njihovim očima na sceni prelijevale se i velike količine ne samo lažne nego i prave krvi, piše Jutarnji list.
"U subotu smo imali osam, a u nedjelju 10 ljudi o kojima se morala brinuti naša služba za posjetitelje.", izjavio je glasnogovornik opere Sebastian Ebling o dvjema izvedbama "Sancta", djela austrijske koreografkinje Florentine Holzinger kako piše The Guardian. Dodao je kao je i u tri navrata pozvan i liječnik na intervenciju. Holzinger (38) je inače poznata po slobodnim nastupima koji brišu granicu između plesnog kazališta i vodvilja.
Njezina isključivo ženska postava obično nastupa djelomično ili potpuno gola, a prethodne predstave uključivale su gutanje mača uživo, tetoviranje, masturbaciju i akcijske slike s krvlju i svježim izmetom.
"Dobra tehnika u plesu za mene nije samo netko tko može izvoditi savršeni pokret, već i netko tko može mokriti na znak.", rekla je Holzinger u intervjuu za Guardian ranije ove godine. "Sancta" je bio njezin prvi izlet u operu, a djelo je premijerno izvedeno u Državnom kazalištu Mecklenburg u Schwerinu u svibnju. Temelji se na ekspresionističkoj operi "Sancta Susanna" njemačko-američkog autora Paula Hindemitha iz 1920-ih, koji također ima svoju povijest kontroverzi.
Hindemithova originalna opera govori o mladoj časnoj sestri koja, uzbuđena pričom jedne od starijih žena samostana, gola zakorači na oltar i strgne pojas s Kristova torza. Susret s velikim paukom natjera je da se pokaje za svoj postupak i moli druge redovnice da je živu zazidaju. Prvotno je trebala biti premijerno izvedena u Državnoj operi u Stuttgartu 1921., ali je postavljena na pozornicu tek 1922. nakon prosvjeda protiv njezina navodno svetogrdnog sadržaja.
Verzija koja je ove godine uznemirila publiku u Stuttgartu, piše Guardian, istisnula je izvornu glazbenu izvedbu s golim časnim sestrama koje se voze na koturaljkama na pokretnom podiju u središtu pozornice, zidom razapetih golih tijela i lezbijskom svećenicom koja drži misu. Nakon što je Holzinger u lipnju dovela "Sanctu" u svoj rodni Beč, biskupi iz Salzburga i Innsbrucka napali su je i nazvali to djelo karikaturom svete mise bez poštovanja. Austrijska umjetnica ranije je sugerirala da je njezina opera manje osmišljena da ismijava crkvu, a više istraživanje paralela između konzervativne institucije s jedne strane i ‘kink‘ zajednica te BDSM subkultura s druge strane, piše Jutarnji list.