StoryEditorOCM
OstaloHNK SPLIT

Julijino lice od skoro tri metra bit će najefektniji dio scene opere ‘Capuleti i Montecchi‘; evo što nam kažu autori

Piše Jasenka Leskur
Foto Tom Dubravec
16. veljače 2024. - 16:25

U radionici splitskog HNK pripremaju se elementi koji će se se koristiti za scenografiju opere o nesretnim veronskim ljubavnicima, Romeu i Juliji - “Capuleti i Montecchi” V. Bellinija.

Uz različite antičke stupove i “kamene” elemente, radionicom dominira lice Julije u nadnaravnoj veličini. Na samom vrhuncu predstave, čiji je tragični kraj svima dobro poznat, publici će se ukazati njezin portret preko kojeg će se razlivati “krv”.

Ogromni scenski rekvizit u obliku ženskog lica visok je dva metra i 60, a širok metar i 60 centimetara – kažu nam njegovi autori - kipar Teo Baučić i scenograf splitskog kazališta Ozren Bakotić:

image

Ozren Bakotić

Tom Dubravec/Cropix

- Sve što se radi u teatru mora bit’ mobilno i lagano, pa koristimo stiropor i kaširanu pur pjenu. Radi lakšeg transporta i manipulacije rekvizitima. A upravo je u cijeloj izradi najveći izazov bio od umjetnog materijala napraviti nešto što sliči na mramor – kaže Teo Baučić.

Hladni ton mramora

Antički stupovi i “mramor” su u hladnim tonovima, a oni prevladavaju u unutrašnjosti grobnice u kojoj priča o Romeu i Juliji završava – dopunjava Bakotić.

Premijera opere “Capuleti i Montecchi” je 24. veljače i rad na scenografiji se privodi kraju. A autorica scenografije Zdravka Ivandija Kirigin ispričala nam je koja je bila njezina ideja:

image

Scenografkinja Zdravka Ivandija Kirigin

Tom Dubravec/Cropix

- Tražeći Julijino mjesto u kući, u odnosu s Romeom i u obitelji, u razgovoru s režiserom Hrvojem Korbarom došli smo do toga da je to uvijek jedno te isto mjesto: u zatvorenom, zatočena u obitelji, pa u sobi, u kuli, do toga da na kraju umre u grobnici.

Zato je centralni element scenografije mauzolej oko kojeg se tvore razna stubišta i koja su mobilna, rastavljaju se i sastavljaju. Kiparskim elementima dočarava se prikaz rata – porušenim antičkim stupovima – a cvjetna instalacija dočarava vjenčanje.

image

Dijelovi scenografije, skulpture i antički stupovi
 

Tom Dubravec/Cropix
image

Teo Baučić i Ozren Bakotić
 

Tom Dubravec/Cropix

Krvavi portret

Portret njezina krvavog lica spušta se u trenutku njezine smrti – objasnila je scenografkinja.

Inače, omiški kipar Teo Baučić, koji je školskom kolegi pripomoć u ovoj predstavi, pažnju javnosti privlači svojim skulpturama u javnom prostoru, od kojih je posljednja bila “Hobotnica i račić” u Tisnom. Prije toga izradio je niz spomenika u čast dalmatinskom ribaru: u Primoštenu onima koji love pod osti, pa jednom u društvu mačke, a u Tribunju ribarima koji vuku mriže. Također, u Dugom Ratu izradio je spomenik “Poljičanka sa soparnikom”, koji su redom izazivali pozitivne reakcije kod mještana.

Budući da je navikao na rad s puno težim materijalima, broncom i kamenom, ovaj kreativni izlet u izradu scenografije će pamtiti upravo po - laganim materijalima koji moraju izgledati kao da su teški.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. studeni 2024 09:37