stdClass Object ( [id] => 324378 [title] => Siniša Popović: Da nije bilo Glumačkog studija u Splitu, danas ne bih bio glumac [alias] => sinisa-popovic-da-nije-bilo-glumackog-studija-u-splitu-danas-ne-bih-bio-glumac [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Nije se stvarno glumac zagrebačkog HNK i rođeni Splićanin Siniša Popović (58) nadao Nagradi "Judita" Slobodne Dalmacije nakon što je odigrao ulogu Marka Rothka u predstavi "Crveno", pa još i monodramu "Život je čudo" na proteklom Splitskom ljetu.

Jer da jest, ne bi odjedrio u pravcu juga čak do do Lastova, gdje ga je "pronašla" vijest o tome da je ovogodišnji laureat. "

Da sam znao, vrtio bih se ovdje negdje, oko Matejuške“, smijemo se toj zamišljenoj slici, a ovako je sva šteta u tome da mu je nastradala isplanirana ruta idealnog godišnjeg odmora.

A "Judita" je do kraja "đite" navigavala 50-ak nautičkih milja prije negoli se nastani na zagrebačkoj adresi, što je za nagradu koja dolazi od splitske novine nekako u redu.

Čim je jedrilica uplovila u splitsku Zentu, uhvatili smo ga za razgovor, a potom je krenuo u pravcu metropole – čekaju ga obaveze u matičnoj kazališnoj kući i sin Luka, dok mu je supruga, također glumica Mirela Brekalo, bila na ljetnoj turneji s Histrionima.

– Ne mislim o nagradama, pa ih na taj način i ne očekujem. One dođu ili ne dođu. Ovaj put je došla, i došla je vrlo slatko – komentira on i nastavlja:

– Naime, ovo je ljeto bilo sretno i berićetno. Zadnje tri godigumne zbog obaveza, turneja, Dubrovačkih ljetnih igara praktički nisam ni imao ljeta.

A moj rođak Nikša Lazaneo mi je ove godine priuštio prvu nagradu u vidu prekrasne đite na koju se dugo spremamo brodom.

Krenuli smo smjelo, po buri, po srednjodalmatinskim otocima, da nadoknadim sve mirise i okuse Dalmacije koji su iščezli u tim obavezama.

Baš kad smo se sklanjali od bure na Lastovu, došla je vijest o "Juditi".

Trebao nam je dobar plov da bismo se domogli Šolte te da bih preuzeo nagradu.

Žurio sam opet natrag, nastaviti gušte: vrtili smo se oko Šolte gdje smo imali susrete s dragim ljudima i lovili ribu – s Đilijem Reićem u Nečujmu, pa s Goranom Stanojevićem i Zdenkom Barićem, ocem kolegice Lane Barić, u Maslenici, gdje smo napravili manji pomor fratara.

Zaista je bilo jedno ljeto kakvo dugo, dugo nisam imao i kakvih se sjećam iz mladosti. Nastojao sam svaki trenutak upiti nešto od ove ljepote.

Nagradu ste dobili za ulogu Marka Rothka, velikog američkog ekspresionističkog slikara, u predstavi "Crveno". Koliko pronalazite osobnoga u Rothkovu intelektualiziranju o stvaranju, o sumnjama pravog umjetnika spram potrošačkog društva?

– Veliki dio. Gotovo svaki dio toga dramskog teksta sliči na mene.

"Crveno" je dokumetarna drama u kojoj John Logan obrađuje zadnje godine Rothkova života prije samoubojstva i dileme kroz koje prolazi.

Predstava zahtijeva određeno poznavanje likovnih umjetnosti, ali je univerzalna i ta se rasprava između jednog starog meštra i mladog šegrta, između dva svjetonazora starijeg i mlađeg čovjeka: mlađeg, površnijeg, koji želi mijenjati, te starijeg koji dublje ulazi u svaki problem, može prenijeti gotovo na svaki segment života. To je vrlo prepoznatljivo u današnjem dobu.

Publika je to prepoznala, dobili smo unisono jako dobre kritike i zaista mi je, kao i sjajnom Filipu Križanu, ogromno zadovoljstvo nastupati u toj predstavi.

Dugo smo je pripremali, materijal o Rothku je bogat, puno je snimljenih dokumentarnih filmova. Imali smo veliku pomoć slikara, prije svega Zlatana Vrkljana, koji su nas naučili kako se rasteže platno, miješaju boje... bilo je vrlo zanimljivo.

Predstava je veliki broadwayski hit, izvodi se svuda po svijetu.

Dakle, u ozbiljnosti promišljanja svoga posla i posvećenosti njemu vidim "svoj" dio u ovom tekstu.

U trgovanju potrošačkog društva koje ne shvaća da ne može svaki posao biti takav.

Na Rothka i fizički sličite.

– Da. Prvenstveno fizički ličim na Rothka.

Što čovjek ide stariji, ima više rada iza sebe, svaki mu je novi posao veći izazov i roni sve dublje u problem. U tom dijelu sam vidio sličnosti s njim.

Koliko Vam je blizak način razmišljanja malog junaka kao u predstavi "Život je čudo"? Možete li kao Fabijan, kad sagledavate svoj život, izvući takvu radost i optimizam?

– Mogu. Prvenstveno zato što pripadam tom mentalitetu. 

Sad u srednjim godinama, mislio sam da nikad neću u kazalištu raditi monodramu. Nikad se nisam bavio tom idejom.

Međutim, došla je ponuda od Gordane Gadžić, producentice teatra Rugantino.

Naš dragi Ivica Vidović je imao ideju raditi tu dramu, eto na žalost nije dospio.

Samim time što me je Goge izabrala, meni je bila čast, obaveza i izazov. I velika vježba, jer nisam nikad bio sam na sceni, bez partnera.

A tekst i mentalitet Fabijana je meni blizak.

Naravno. Jezik Ivice Ivaniševića koji ni u Splitu više nitko ne govori također je bilo nešto nalik skoku u more s broda.

Jedino mi je žao što predstava nije izvođena u Smojinu dvoru, možda bi ambijentalno bolje tamo "sjela" nego u kazalištu.

Puno ste predstava odigrali, ali neobično malo u Splitu. Još u studentskim danima, 80-ih godina, na Splitskom ljetu u Filoktetu i Dantonovoj smrti, no nakon toga – ništa. Kako to?

– Ne znam, jednostavno se tako dogodilo.

Možda bi trebalo pitati redatelje splitskog kazališta zašto me prije nisu zvali.

Radili smo ipak nešto, Juvančić me zvao za "Svečanu večeru u pogrebnom poduzeću" prije par godina.

Moram priznati, imao sam i od Kice i od Para pozive za Splitsko ljeto, ali puno radim, a ponude za Ljeto stižu kad već uglavnom preuzmem druge obaveze…

Bilo je volje za suradnjom.

Svaki poziv u Split je meni poseban. Koliko god fališ iz njega, nosiš ga u duši.

Uvijek ostaje želja da u Splitu nešto napraviš, ova "Judita" kao splitska nagrada se kod mene izdvaja od drugih.

Kakve još veze postoje sa Splitom?

– Sve me veže za Split. Što idem stariji, sve više me vuče natrag.

On je stalno tu, u mislima i grudima, kao što kaže pjesma.

Ujutro kad se probudim, otkada god sam došao u Zagreb – prvo skuham kavu i uključim internet.

Dobro, nekoć nije bilo interneta.

Prvo gledam šonete u Slobodnoj Dalmaciji, kakvo je vrime u Splitu, a onda tek gledam kakvo je vrime u Zagrebu. Dakle…

Šonete? Šta je dotle došlo?

– Pa to je meni neki običaj.

Kad sam bio puno mlađi, doma su se čitale šonete.

Zezaju me zbog toga, pogotovo kad me gledaju u kafiću. Ali znate, kad izgubiš kontakt, a nisi u Splitu, onda gledaš je l' tko od susida, netko od poznatih u njima. I, nažalost, nađeš vrlo često.

Imate li u Splitu još nekog od obitelji?
– Nemam, umrli su mi roditelji.

Imam rođaka koji živi vani, rjeđe se sretnemo nego što bismo željeli, ali eto…

Vuče, vuče, vuče…

Što se ide stariji, sve više se usađuje jedna misao da bi se zapravo trebalo vratiti natrag.

Ovo je prilika da se podsjetimo na prvu generaciju glumaca koja je potekla iz splitskog Glumačkog studija. Vi ste također bili dio grupe brucoša koja je krenula dalje, uglavnom na Zagrebačku akademiju?

– To je bilo nešto! Sjećam se, 1979. kad sam dobio to važno pismo, zaboravivši da sam se prijavio na audiciju za Dramski studio koju je osnovao Marin Carić.

Tada sam bio student treće godine prava.

Kad sam dobio plavu kuvertu, bez adrese pošiljatelja, bilo me strah da nije poziv za vojsku.

S nelagodom sam je dugo gledao dok je nisam otvorio. Ali, pisalo je da mogu pristupiti kao kandidat audiciji…

Laknulo mi je.

Da nije bilo tog Studija, danas mi se čini da ja, a ni dobar dio ljudi iz te generacije, ne bi završili u ovom poslu. Bio bih vjerojatno pravnik.

Ajmo ih svih pobrojiti, tko je sve bio u njemu?

Stojan Matavulj, Senka Bulić, Vesna Orel, Nenad Srdelić, Frane Perišin, Tomislav Martić, Ivi Beatović radi s lutkama, Viviana Koncani, Sanja Matijašević, danas Vida, isto s lutkama, Ana Prijić, ona živi vani…

Kako će izgledati radna jesen?

– Prvo s matičnom kućom, HNK, idemo na Brijune, izvodimo "Tri zime" Tene Štivičić.

To je predstava koju smo već dvadeset puta izvodili, ali jako je dobro prošla i izvodit će se kao udarna predstava cijelu sezonu.

U teatru "Moruzgva" potom radim tekst Nine Mitrović "Kako život".

Radi se o ljudima u staračkom domu…Eto, već dobivam i takve uloge, došlo je to vrijeme.

Ja, doduše, glumim nešto mlađeg liječnika koji je bio veliki plejboj, ali je zbog svoje tajne bolesti odlučio doći u starački dom.

Nina se vrlo temeljito pripremila za taj tekst, obilazila staračke domove, vrlo je zanimljiv.

Premijera je sredinom desetog mjeseca, kad počinjem raditi s Kicom novi Matišićev tekst "Ljudi od voska". Bit će to velika predstava, sprema se njegova trilogija i meni veliki izazov.

Premijera je pred Novu godinu.

Praktički, kad sjednem sada u autobus za Zagreb, krećem punom parom do Nove godine.

Puno posla, malo radosti?

– Pa i ne baš. Ja kao veliki blagoslov osjećam to što se radujem svom poslu, još uvijek me veseli.

Nešto se i rutinski odradi, dobro, ali meni je stvarno zadovoljstvo.

Ne pada mi na pamet kao nekim kolegama baviti se režijom, pisati, producirati... Mene još uvijek veseli biti na sceni.


Od heroja do osobenjaka

Je li Vas odredio stalni angažman u nacionalnoj kući, u smislu da ste većinom radili "ozbiljan" repertoar?


- Pa jest. Iako, teško je reći što nekoga sve određuje u ovom poslu.

U početku su to bile uloge heroja i ljubavnika, poslije uloge osobenjaka i karakterne uloge…Mene je dosta odredilo što sam u njegovim zadnjim godinama bio intimus s Rankom Marinkovićem. Šipro je osnovao teatar "Kiklop" s idejom bavljenja Rankovim tekstovima, nekako sam – opituran ovom Dalmacijom – predestiniran za te uloge. Tako su me i drugi redatelji vidjeli, prvenstveno Gergij Paro, a onda i svi ostali su me svrstavali u red tih njegovih osobenjaka.

Tako da sam zaista jako puno Rankovih uloga odigrao. Mislio sam da će mi izmaknuti Don Zane u Gloriji, meni najdraža uloga, ali nije – za nju sam radeći u HNK u Šibeniku dobio Nagradu hrvatskoga glumišta. Tako da, teško je procijeniti, ali jest: kad se pogleda moj odigrani repertoar, puno je tu bilo klasične dramaturgije, velikih imena svjetske klasične dramaturgije.

 

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DOBITNIK NAGRADE SLOBODNE DALMACIJE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2016-08-24 18:13:03 [created_by] => 3139 [created_by_alias] => Jasenka Leskur-Staničić [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2016-08-24 20:03:02 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2016-08-24 19:57:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3133 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => Slobodna Dalmacija - Najveće dnevne novine u Dalmaciji [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2016\/08\/21\/Kultura\/sinisa_popovic1-180816.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/08\/21\/Kultura\/sinisa_popovic-180816.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/08\/21\/Kultura\/sinisa_popovic2-180816.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/08\/21\/Kultura\/sinisa_popovic3-180816.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/08\/21\/Kultura\/sinisa_popovic4-180816.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/08\/21\/Kultura\/splitsko_ljeto_zatvaranje4-140816.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/08\/21\/Kultura\/img_4590.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["","","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"960x591"},{"size0":"960x1498"},{"size0":"960x597"},{"size0":"960x1440"},{"size0":"960x1440"},{"size0":"960x596"},{"size0":"960x693"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 8.0.18-9 [server_version] => 80018 [stat] => Uptime: 6309241 Threads: 81 Questions: 1149951459 Slow queries: 0 Opens: 217351 Flush tables: 3 Open tables: 1024 Queries per second avg: 182.264 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 10336737 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 50 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli [host] => 127.0.0.1 [user] => slobodna_admin [password] => BDNkcMPAG9tIErgj [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 3306 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/sinisa-popovic-da-nije-bilo-glumackog-studija-u-splitu-danas-ne-bih-bio-glumac-324378 [printLink] => /kultura/sinisa-popovic-da-nije-bilo-glumackog-studija-u-splitu-danas-ne-bih-bio-glumac-324378?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 252718 [name] => Siniša Popović [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => sinisa-popovic [link] => /tag/sinisa-popovic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 252719 [name] => nagrada Judita [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => nagrada-judita [link] => /tag/nagrada-judita ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DOBITNIK NAGRADE SLOBODNE DALMACIJE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Siniša Popović: Da nije bilo Glumačkog studija u Splitu, danas ne bih bio glumac [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3139 [name] => Jasenka Leskur [username] => jasenka-leskur [email] => jasenka-leskur-stani-i@sd.hr [password] => $2y$10$yxLU5zfSBkK9E0Dw/xQ.FuGfjyguFIugXyk4eWGb5x2bk/KEJ9mPq [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 2023-10-13 14:31:49 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => {"admin_style":"","admin_language":"","language":"","editor":"","timezone":""} [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [admin_style] => [admin_language] => [language] => [editor] => [timezone] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/jasenka-leskur-3139 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1657 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/edc0bc8cf76440b4ed51e0a3a7473ef9?s=100&default=https%3A%2F%2Frebuild.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/08/21/Kultura/sinisa_popovic1-180816.jpg [galleryCount] => 7 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/08/21/Kultura/sinisa_popovic1-180816.jpg [title] => ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/08/21/Kultura/sinisa_popovic-180816.jpg [title] => ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/08/21/Kultura/sinisa_popovic2-180816.jpg [title] => ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/08/21/Kultura/sinisa_popovic3-180816.jpg [title] => ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/08/21/Kultura/sinisa_popovic4-180816.jpg [title] => ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/08/21/Kultura/splitsko_ljeto_zatvaranje4-140816.jpg [title] => ) [6] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/08/21/Kultura/img_4590.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Nije se stvarno glumac zagrebačkog HNK i rođeni Splićanin Siniša Popović (58) nadao Nagradi "Judita" Slobodne Dalmacije nakon što je odigrao ulogu Marka Rothka u predstavi "Crveno", pa još i monodramu "Život je čudo" na proteklom Splitskom ljetu.

Jer da jest, ne bi odjedrio u pravcu juga čak do do Lastova, gdje ga je "pronašla" vijest o tome da je ovogodišnji laureat. "

Da sam znao, vrtio bih se ovdje negdje, oko Matejuške“, smijemo se toj zamišljenoj slici, a ovako je sva šteta u tome da mu je nastradala isplanirana ruta idealnog godišnjeg odmora.

A "Judita" je do kraja "đite" navigavala 50-ak nautičkih milja prije negoli se nastani na zagrebačkoj adresi, što je za nagradu koja dolazi od splitske novine nekako u redu.

Čim je jedrilica uplovila u splitsku Zentu, uhvatili smo ga za razgovor, a potom je krenuo u pravcu metropole – čekaju ga obaveze u matičnoj kazališnoj kući i sin Luka, dok mu je supruga, također glumica Mirela Brekalo, bila na ljetnoj turneji s Histrionima.

– Ne mislim o nagradama, pa ih na taj način i ne očekujem. One dođu ili ne dođu. Ovaj put je došla, i došla je vrlo slatko – komentira on i nastavlja:

– Naime, ovo je ljeto bilo sretno i berićetno. Zadnje tri godigumne zbog obaveza, turneja, Dubrovačkih ljetnih igara praktički nisam ni imao ljeta.

A moj rođak Nikša Lazaneo mi je ove godine priuštio prvu nagradu u vidu prekrasne đite na koju se dugo spremamo brodom.

Krenuli smo smjelo, po buri, po srednjodalmatinskim otocima, da nadoknadim sve mirise i okuse Dalmacije koji su iščezli u tim obavezama.

Baš kad smo se sklanjali od bure na Lastovu, došla je vijest o "Juditi".

Trebao nam je dobar plov da bismo se domogli Šolte te da bih preuzeo nagradu.

Žurio sam opet natrag, nastaviti gušte: vrtili smo se oko Šolte gdje smo imali susrete s dragim ljudima i lovili ribu – s Đilijem Reićem u Nečujmu, pa s Goranom Stanojevićem i Zdenkom Barićem, ocem kolegice Lane Barić, u Maslenici, gdje smo napravili manji pomor fratara.

Zaista je bilo jedno ljeto kakvo dugo, dugo nisam imao i kakvih se sjećam iz mladosti. Nastojao sam svaki trenutak upiti nešto od ove ljepote.

Nagradu ste dobili za ulogu Marka Rothka, velikog američkog ekspresionističkog slikara, u predstavi "Crveno". Koliko pronalazite osobnoga u Rothkovu intelektualiziranju o stvaranju, o sumnjama pravog umjetnika spram potrošačkog društva?

– Veliki dio. Gotovo svaki dio toga dramskog teksta sliči na mene.

"Crveno" je dokumetarna drama u kojoj John Logan obrađuje zadnje godine Rothkova života prije samoubojstva i dileme kroz koje prolazi.

Predstava zahtijeva određeno poznavanje likovnih umjetnosti, ali je univerzalna i ta se rasprava između jednog starog meštra i mladog šegrta, između dva svjetonazora starijeg i mlađeg čovjeka: mlađeg, površnijeg, koji želi mijenjati, te starijeg koji dublje ulazi u svaki problem, može prenijeti gotovo na svaki segment života. To je vrlo prepoznatljivo u današnjem dobu.

Publika je to prepoznala, dobili smo unisono jako dobre kritike i zaista mi je, kao i sjajnom Filipu Križanu, ogromno zadovoljstvo nastupati u toj predstavi.

Dugo smo je pripremali, materijal o Rothku je bogat, puno je snimljenih dokumentarnih filmova. Imali smo veliku pomoć slikara, prije svega Zlatana Vrkljana, koji su nas naučili kako se rasteže platno, miješaju boje... bilo je vrlo zanimljivo.

Predstava je veliki broadwayski hit, izvodi se svuda po svijetu.

Dakle, u ozbiljnosti promišljanja svoga posla i posvećenosti njemu vidim "svoj" dio u ovom tekstu.

U trgovanju potrošačkog društva koje ne shvaća da ne može svaki posao biti takav.

Na Rothka i fizički sličite.

– Da. Prvenstveno fizički ličim na Rothka.

Što čovjek ide stariji, ima više rada iza sebe, svaki mu je novi posao veći izazov i roni sve dublje u problem. U tom dijelu sam vidio sličnosti s njim.

Koliko Vam je blizak način razmišljanja malog junaka kao u predstavi "Život je čudo"? Možete li kao Fabijan, kad sagledavate svoj život, izvući takvu radost i optimizam?

– Mogu. Prvenstveno zato što pripadam tom mentalitetu. 

Sad u srednjim godinama, mislio sam da nikad neću u kazalištu raditi monodramu. Nikad se nisam bavio tom idejom.

Međutim, došla je ponuda od Gordane Gadžić, producentice teatra Rugantino.

Naš dragi Ivica Vidović je imao ideju raditi tu dramu, eto na žalost nije dospio.

Samim time što me je Goge izabrala, meni je bila čast, obaveza i izazov. I velika vježba, jer nisam nikad bio sam na sceni, bez partnera.

A tekst i mentalitet Fabijana je meni blizak.

Naravno. Jezik Ivice Ivaniševića koji ni u Splitu više nitko ne govori također je bilo nešto nalik skoku u more s broda.

Jedino mi je žao što predstava nije izvođena u Smojinu dvoru, možda bi ambijentalno bolje tamo "sjela" nego u kazalištu.

Puno ste predstava odigrali, ali neobično malo u Splitu. Još u studentskim danima, 80-ih godina, na Splitskom ljetu u Filoktetu i Dantonovoj smrti, no nakon toga – ništa. Kako to?

– Ne znam, jednostavno se tako dogodilo.

Možda bi trebalo pitati redatelje splitskog kazališta zašto me prije nisu zvali.

Radili smo ipak nešto, Juvančić me zvao za "Svečanu večeru u pogrebnom poduzeću" prije par godina.

Moram priznati, imao sam i od Kice i od Para pozive za Splitsko ljeto, ali puno radim, a ponude za Ljeto stižu kad već uglavnom preuzmem druge obaveze…

Bilo je volje za suradnjom.

Svaki poziv u Split je meni poseban. Koliko god fališ iz njega, nosiš ga u duši.

Uvijek ostaje želja da u Splitu nešto napraviš, ova "Judita" kao splitska nagrada se kod mene izdvaja od drugih.

Kakve još veze postoje sa Splitom?

– Sve me veže za Split. Što idem stariji, sve više me vuče natrag.

On je stalno tu, u mislima i grudima, kao što kaže pjesma.

Ujutro kad se probudim, otkada god sam došao u Zagreb – prvo skuham kavu i uključim internet.

Dobro, nekoć nije bilo interneta.

Prvo gledam šonete u Slobodnoj Dalmaciji, kakvo je vrime u Splitu, a onda tek gledam kakvo je vrime u Zagrebu. Dakle…

Šonete? Šta je dotle došlo?

– Pa to je meni neki običaj.

Kad sam bio puno mlađi, doma su se čitale šonete.

Zezaju me zbog toga, pogotovo kad me gledaju u kafiću. Ali znate, kad izgubiš kontakt, a nisi u Splitu, onda gledaš je l' tko od susida, netko od poznatih u njima. I, nažalost, nađeš vrlo često.

Imate li u Splitu još nekog od obitelji?
– Nemam, umrli su mi roditelji.

Imam rođaka koji živi vani, rjeđe se sretnemo nego što bismo željeli, ali eto…

Vuče, vuče, vuče…

Što se ide stariji, sve više se usađuje jedna misao da bi se zapravo trebalo vratiti natrag.

Ovo je prilika da se podsjetimo na prvu generaciju glumaca koja je potekla iz splitskog Glumačkog studija. Vi ste također bili dio grupe brucoša koja je krenula dalje, uglavnom na Zagrebačku akademiju?

– To je bilo nešto! Sjećam se, 1979. kad sam dobio to važno pismo, zaboravivši da sam se prijavio na audiciju za Dramski studio koju je osnovao Marin Carić.

Tada sam bio student treće godine prava.

Kad sam dobio plavu kuvertu, bez adrese pošiljatelja, bilo me strah da nije poziv za vojsku.

S nelagodom sam je dugo gledao dok je nisam otvorio. Ali, pisalo je da mogu pristupiti kao kandidat audiciji…

Laknulo mi je.

Da nije bilo tog Studija, danas mi se čini da ja, a ni dobar dio ljudi iz te generacije, ne bi završili u ovom poslu. Bio bih vjerojatno pravnik.

Ajmo ih svih pobrojiti, tko je sve bio u njemu?

Stojan Matavulj, Senka Bulić, Vesna Orel, Nenad Srdelić, Frane Perišin, Tomislav Martić, Ivi Beatović radi s lutkama, Viviana Koncani, Sanja Matijašević, danas Vida, isto s lutkama, Ana Prijić, ona živi vani…

Kako će izgledati radna jesen?

– Prvo s matičnom kućom, HNK, idemo na Brijune, izvodimo "Tri zime" Tene Štivičić.

To je predstava koju smo već dvadeset puta izvodili, ali jako je dobro prošla i izvodit će se kao udarna predstava cijelu sezonu.

U teatru "Moruzgva" potom radim tekst Nine Mitrović "Kako život".

Radi se o ljudima u staračkom domu…Eto, već dobivam i takve uloge, došlo je to vrijeme.

Ja, doduše, glumim nešto mlađeg liječnika koji je bio veliki plejboj, ali je zbog svoje tajne bolesti odlučio doći u starački dom.

Nina se vrlo temeljito pripremila za taj tekst, obilazila staračke domove, vrlo je zanimljiv.

Premijera je sredinom desetog mjeseca, kad počinjem raditi s Kicom novi Matišićev tekst "Ljudi od voska". Bit će to velika predstava, sprema se njegova trilogija i meni veliki izazov.

Premijera je pred Novu godinu.

Praktički, kad sjednem sada u autobus za Zagreb, krećem punom parom do Nove godine.

Puno posla, malo radosti?

– Pa i ne baš. Ja kao veliki blagoslov osjećam to što se radujem svom poslu, još uvijek me veseli.

Nešto se i rutinski odradi, dobro, ali meni je stvarno zadovoljstvo.

Ne pada mi na pamet kao nekim kolegama baviti se režijom, pisati, producirati... Mene još uvijek veseli biti na sceni.


Od heroja do osobenjaka

Je li Vas odredio stalni angažman u nacionalnoj kući, u smislu da ste većinom radili "ozbiljan" repertoar?


- Pa jest. Iako, teško je reći što nekoga sve određuje u ovom poslu.

U početku su to bile uloge heroja i ljubavnika, poslije uloge osobenjaka i karakterne uloge…Mene je dosta odredilo što sam u njegovim zadnjim godinama bio intimus s Rankom Marinkovićem. Šipro je osnovao teatar "Kiklop" s idejom bavljenja Rankovim tekstovima, nekako sam – opituran ovom Dalmacijom – predestiniran za te uloge. Tako su me i drugi redatelji vidjeli, prvenstveno Gergij Paro, a onda i svi ostali su me svrstavali u red tih njegovih osobenjaka.

Tako da sam zaista jako puno Rankovih uloga odigrao. Mislio sam da će mi izmaknuti Don Zane u Gloriji, meni najdraža uloga, ali nije – za nju sam radeći u HNK u Šibeniku dobio Nagradu hrvatskoga glumišta. Tako da, teško je procijeniti, ali jest: kad se pogleda moj odigrani repertoar, puno je tu bilo klasične dramaturgije, velikih imena svjetske klasične dramaturgije.

 

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>







[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/sinisa-popovic-da-nije-bilo-glumackog-studija-u-splitu-danas-ne-bih-bio-glumac-324378 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=de08779fa90a3838256be200cd0a3f1896b29689 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Sini%C5%A1a+Popovi%C4%87%3A+Da+nije+bilo+Gluma%C4%8Dkog+studija+u+Splitu%2C+danas+ne+bih+bio+glumac+&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fsinisa-popovic-da-nije-bilo-glumackog-studija-u-splitu-danas-ne-bih-bio-glumac-324378 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fsinisa-popovic-da-nije-bilo-glumackog-studija-u-splitu-danas-ne-bih-bio-glumac-324378 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DOBITNIK NAGRADE SLOBODNE DALMACIJE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaDOBITNIK NAGRADE SLOBODNE DALMACIJE

Siniša Popović: Da nije bilo Glumačkog studija u Splitu, danas ne bih bio glumac

Piše Jasenka Leskur-Staničić
24. kolovoza 2016. - 21:57

Nije se stvarno glumac zagrebačkog HNK i rođeni Splićanin Siniša Popović (58) nadao Nagradi "Judita" Slobodne Dalmacije nakon što je odigrao ulogu Marka Rothka u predstavi "Crveno", pa još i monodramu "Život je čudo" na proteklom Splitskom ljetu.

Jer da jest, ne bi odjedrio u pravcu juga čak do do Lastova, gdje ga je "pronašla" vijest o tome da je ovogodišnji laureat. "

Da sam znao, vrtio bih se ovdje negdje, oko Matejuške“, smijemo se toj zamišljenoj slici, a ovako je sva šteta u tome da mu je nastradala isplanirana ruta idealnog godišnjeg odmora.

A "Judita" je do kraja "đite" navigavala 50-ak nautičkih milja prije negoli se nastani na zagrebačkoj adresi, što je za nagradu koja dolazi od splitske novine nekako u redu.

Čim je jedrilica uplovila u splitsku Zentu, uhvatili...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. svibanj 2024 02:38