StoryEditor
SlikarstvoPOZIV IZ OPATIJE

Posjetili smo izložbu djela Picassa i Miroa. Jedan je Miroov rad na prodaju. Pročitajte koja mu je cijena i koja je slika na izložbi najskuplja

Piše Lenka Gospodnetić
16. rujna 2021. - 17:24

"Izložba svih izložbi" na liburnijskom području - ona koja objedinjuje djela Picassa i Miroa u Umjetničkom paviljonu Juraj Šporer u Opatiji - spada definitivno u jednu od najznačajnijih izložbi u Hrvatskoj ove godine uopće, te je kao takva privukla i brojne Dalmatince na Kvarner.

Upravo posezona (kao i predsezona, jer izložba je postavljena od početka lipnja do 10. listopada) vrijeme je kad u 'Šporeru' računaju na još i veći priliv posjetitelja s juga, posebice studentske populacije, ali i drugih štovatelja umjetnosti.

image
Picasso i Miro u opatijskoj galeriji....
 
Matija Djanješić/Cropix

Tako smo i mi odlučili "potegnuti" do Opatije, e kako bi nanovo vižitali velikane, čija su djela u ovakvoj kompilaciji javnosti pokazana po prvi put, a dopremljena su uz goleme mjere osiguranja te se stalno nadziru, napomenula nam je svojevrsna "mama izložbe" Iva Piglić, inače vlasnica tvrtke IPL Art, koja je u partnerstvu s Festivalom Opatija odradila ovaj zahtjevan projekt.

Neizmjerno visokorizičan, skup; treba li uopće iznositi brojke?

image
Iva Piglić:Obojica su stvarali u vrijeme neslobode, Francova režima
Matija Djanješić/Cropix

- Na žalost, ukupna vrijednost postava je poslovna tajna, ali mogu vam reći da su samo dvije osigurateljske kuće u Hrvatskoj pristale biti naši partneri u ovome - tajnovito se osmjehujući iznosi Piglić, uz napomenu da je video-nadzor konstantan, te da zaštitari i fizički čuvaju galeriju tijekom 24 sata.

Za našeg je posjeta, s obzirom na vremenske prilike (čitaj: neuobičajeno vrućinu za ovo doba godina) broj posjetitelja bio malobrojan, pa se dalo fino razgledati nekoliko edicija.

Za potrebe što bolje prezentacije umjetnina iz nekoliko privatnih kolekcija - vlasnici su uglavnom sa šireg područja Balkana, ali i iz Dubaija, saznajemo od Piglić - arthitektonski je u interijeru bilo intervencija.

Razgled započinjemo Miroom, čiji su radovi postavljeni na crvenu podlogu.

image
Iva Piglić, 'mama izložbe'
 
Matija Djanješić/Cropix

- Krvavu - ubacuje se Piglić.

- Obojica su živjeli i stvarali u vrijeme divljanja diktatora Franca, ali hotimično smo birali ipak radove koji nisu ratne tematike jer ovom izložbom slavimo slobodu, kao i spoj suprotnosti, različitost; na primjer, karakterno su ova dvojica umjetnika bili posvema drugačiji, ali karakterna različitost ne negira mogućnost razvijanja snažnog prijateljstva.

Osim toga, vrijeme "neslobode" u kojemu su živjeli donekle podsjeća na našu djelomičnu zatvorenost (neslobodu) zbog covida i ograničavajućih mjera.

image
Matija Djanješić/Cropix

No, oni su se (kistom i crtežom) borili, a i mi smo se izborili za ovu izložbu! Ne smije ju razgledavati istodobno više od desetak posjetitelja, ali to nas nije spriječilo da ne postavimo dnevni rekord od preko dvije stotine ljudi, točnije u evidenciji imamo 230 ljudi u danu!

Bilo bi ih možda i više, ali ljudi se znaju zadržati dugo, uživajući u minucioznosti poteza Picassovih crteža - predložaka za grafike, pa tako pojedini znaju dugo čekati ispred galerije na ulaz - saznajemo.

Većinom su izložena grafička djela različitih tehnika, a znamo da svaki potpisani otisak ima vrijednost originala. Uostalom, svi su izlošci certificirani; jedan je i za prodaju, napominje naša sugovornica.

image
Na fotografiji je 'El Pi de Formentor', umjetnina na prodaju za cijenu od 45.000 eura
 
Matija Djanješić/Cropix

Miroov rad iz 1976. naime, ponuđen je na prodaju po cijeni od oko 45.000 eura, i to je jedini za kojega smo saznali egzaktnu procjenu! Kombinacija je bakroreza i akvatinte.

Jedna je umjetnina nastala - riječ je o djelu Per Alberti, per La Spagna - prema nagovoru Lazara Vujića za visokorangiranog talijanskog političara.

Juan Miro nije ju htio slikati po narudžbi jer nije htio biti ničiji "dvorski slikar", ali Vujić ga je nekako uspio privoliti.

image
Miro s crvenom, 'krvavom' podlogom
Matija Djanješić/Cropix

- Imamo saznanja da je ova umjetnina trebala visjeti na zidu Benedetta Craxija, zvanog Bettino; on je bivši talijanski premijer koji je izbjegao u Tunis 1994. godine, nakon što mu je godinu dana ranije oduzet parlamentarni imunitet zbog istražnih radnji o korupciji u talijanskom parlamentu - okolnosti recentne povijesti i nastanka djela približava Piglić.

Inače je od najavljenih 140 radova Picassa i Miroa u Opatiji ipak izloženo njih "samo" stotinjak; zbog prostora i "gužve na zidovima" jednostavno se morao reducirati broj izložaka, kazuje organizatorica izložbe.

image
Matija Djanješić/Cropix

Radovi su inače nastajali od tridesetih godina prošlog stoljeća, do osamdesetih.

Najskuplje djelo je, pak, Picassova "Glava mlade kćeri", litografija iz 1947. godine. Koliko točno "piza" ipak nismo uspjeli saznati...

Vanja Čarija: Privilegija je ovo vidjeti

Izložbu "Prijateljstvo sloboda" u opatijskoj galeriji došla je "vižitati" i Vanja Čarija Propato, slikarica i predsjednica likovne udruge "Guvno" sa Čiova (Okrug Gornji). Nije krila zadovoljstvo viđenim...

- Oduševio me Miroov kolorit i posebice edicija "Dvostruka frula" Pabla Picassa, koja objedinjuje mitološke, ali i opscene motive. Velika je privilegija imati priliku vidjeti sve te radove uživo - primijetila je dalmatinska posjetiteljica u Opatiji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. rujan 2021 07:37