StoryEditor

Europska verzija Mondea odlazi u povijest

8. travnja 2021. - 06:35
Vladimir Dugandžić/Cropix

Nakon što je Ford obustavio proizvodnju verzije s američkim specifikacijama (Fusion), i europski pandan Mondeo odlazi u povijest. Naravno, glavni krivci za to su SUV/crossoveri, koji su polako i sigurno potisnuli sedane i karavane. Lansiran 1993. kao zamjena za Sierru, Mondeo je u Europi prodan u nekih pet milijuna primjeraka. Iako odlazak ovoga, po našemu mišljenju, možda i najboljeg Fordova modela na Starom kontinentu izaziva dozu tuge, ova sudbina mu je zacrtana već neko vrijeme.

Tržišni segment u kojem se Mondeo natječe je pao za oko 80 posto od 2000., što je jasan pokazatelj, a vrlo dobro znamo da je vodeći parametar kod proizvođača automobila – profit. Nekada zvijezdu Fordova portfolija u Europi mogao bi ispratiti i glavni rival, Volkswagen Passat, koji je nekada uživao u ogromnoj popularnosti. Zapravo, samo je pitanje vremena kada će i on biti ukinut.

VW grupa potvrdila je egzistenciju iduće generacije, ali izvješća kažu da će biti prodavana isključivo u karavanskoj karoserijskoj konfiguraciji. Nova generacija Škode Superb također je najavljena, tako da će kupci koji nisu ljubitelji SUV/crossovera ipak imati neki izbor. Peugeot 508 i Opel Insignia također su dostupni, uz nekoliko premium sedana, tako da nije sve izgubljeno, za sada.

Treba imati na umu da Mondeo ne odlazi u potpunosti sa svjetske scene, jer će ga Ford i dalje prodavati u Kini, gdje je osvježen prošle godine, dobivši masivni 12,8-inčni displej vertikalnog formata. Kupci u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta i dalje preferiraju sedane, tako da Mondeo ima dobre šanse nizati uspjehe u godinama koje dolaze.

Dakle, odlazak Mondea iz Europe nije šokantna vijest, ali donekle iznenađenje predstavljaju vijesti da će se proizvodnja Galaxy i S-Max monovolumena nastaviti u Valenciji. Indirektna zamjena za europski Mondeo i sjevernoamerički Fusion očekuje se da će pristići u formi robusnog karavana. Model tog tipa je spažen nekoliko puta, a mogao bi se pojaviti nešto kasnije tijekom ove godine, iako još uvijek nije jasno koji će naziv ponijeti.

Što se tiče tvornice u Valenciji, Ford investira u početak proizvodnje 2,5-litrenog Duratec hibridnog pogonskog sklopa za europsko tržište, negdje od kraja 2022. Kompanija će također pojačati pogon za sklapanje baterija, da bi se pripremila za novu eru, jer "plavi oval" planira od 2030. prodaju isključivo električnih automobila. Komercijalna vozila sa SUS motorima i dalje će biti dostupna u idućoj dekadi, ali samo u "plug-in" hibridnoj kombinaciji, naravno uz čisto električne varijante. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. travanj 2021 10:07