Renault je predstavio Symbioz, potpuno novi model u svojoj gami modela. Symbioz je prema francuskom proizvođaču ‘svestrano vozilo s najboljim tehnologijama C-segmenta koje Renault nudi, kompaktno i spremno odgovoriti na sve potrebe kupaca‘. Nakon modela Mégane Conquest, Mégane E-Tech electric, Austral i Scénic E-Tech electric, Symbioz upotpunjuje ponudu kompaktnih vozila Renault, kao posljednje vozilo u prodoru strategije Renaulution u C-segment.
Zahvaljujući spoju onog najboljeg iz Renaultovih vozila C-segmenta kad je riječ o modularnom dizajnu, povezivosti i učinkovitosti, kao i stručnosti i inteligentnim rješenjima, Symbioz ispunjava najviše standarde za udobnost u vozilu na kratkim i dugim putovanjima. Stoga je idealan za različite skupine kupaca. Prije svega, riječ je o automobilu za obitelji koje žele više prostora te učinkovitiji, modularni i suvremeni dizajn. Savršen je i za poslovne korisnike koji žele elektrificirati svoju flotu, a opet zadržati ukupne troškove vlasništva na razumnoj razini. Symbioz je idealan izbor za obje kategorije kupaca, bez potreba za kompromisima.
Pozicioniran je između modela Captur i Austral te marki Renault omogućuje snažniju prisutnost na osnovnoj razini C-segmenta. Novi model dug je samo 4,41 m te se pridružuje ponudi E-Tech hibridnih modela koja već uključuje modele Mégane Conquest (4,57 m) i Austral (4,51 m) i proširuje ponudu E-Tech električnih modela u kojoj su već prisutni Mégane i Scénic E-Tech electric. Sve je to u skladu sa strategijom marke Renault – ispuniti sve zahtjeve kupaca tako što će osmisliti dvostruku ponudu s namjenskim platformama. Symbioz je idealan za obiteljski život i gradsku vožnju.
Obujam prtljažnika do 624 litre, izuzetno izdašan za automobil ovih dimenzija, i modularni raspored s kliznom stražnjom klupom koja se preklapa u ravnu podnicu stavljaju Symbioz uz bok najboljima u klasi. Istovremeno je ipak kompaktan i okretan. Dizajniran za gradsku vožnju i obiteljski život, Symbioz je savršeno svestran.
Symbioz je izgrađen na proširenoj verziji platforme CMF-B upotrijebljenoj za Clio, Captur (B-segment) i Mégane Conquest (C-segment) te ima dobro uravnotežene proporcije. Čak i njegov stražnji prevjes koji jamči obilje prostora u prtljažniku pridonosi dobrom toku ukupnog dizajna. Stražnji kraj u skladu je sa suvremenim, odvažnim i povišenim vodoravnim poklopcem motora i okomitim linijama prednjeg kraja.
Da bi se upotpunio dizajn, Symbioz je opremljen velikim 19-colnim naplatcima u inačicama Esprit Alpine i Iconic. Svi naplatci (18- i 19-colni) novi su i ekskluzivni za ovaj model. Oštre linije stvaraju dinamičan grafički efekt zbog kojeg kotač izgleda kao da se okreće i dok vozilo stoji.
Symbioz strukturu armaturne ploče dijeli s novim Capturom. Inačica Iconic uključuje posebnu završnu obradu s modernim i profinjenim materijalima. Završna obrada gornjeg dijela inačice Techno uključuje posebnu boju obloga mekih na dodir, dok inačicu esprit Alpine krasi gradacijski uzorak plave boje, a inačicu Iconic gradacijski uzorak s efektom brušenog aluminija. Donji dio na inačici esprit Alpine krase tehnološki napredne tekstilne obloge sportskog dizajna, dok je inačica Iconic obložena umjetnom kožom zrnate teksture (TEP) sa šavovima.
Jedna od glavnih prednosti Symbioza njegov je prtljažnik, čiji obujam varira od 492 do 624 litre ovisno o položaju klizne stražnje klupe. Opremljen je i motoriziranim poklopcem prtljažnika koji se otvara bez upotrebe ruku. Vozač može otvarati i zatvarati prtljažnik iz vozila s pomoću tipke na instrumentnoj ploči. Ako je izvan vozila, vozač može koristiti električnu tipku na samom prtljažniku, karticu ‘Slobodne ruke‘ ili jednostavno zamahnuti stopalom ispod senzora na stražnjem odbojniku.
Iako je Symbioz osnovno vozilo C-segmenta, opremljen je najboljim tehnološkim rješenjima: povezanom opremom, sustavima za pomoć u vožnji i pogonskim sklopovima.
Od inačice Techno naviše, Symbioz je opremljen multimedijskim sustavom OpenR Link s ugrađenim Google uslugama koji se temelji na operativnom sustavu Android Automotive 12. Podržava korisnike u svakodnevnom životu zahvaljujući uslugama prilagođenima njihovim potrebama za povezanošću. Pametne Google funkcije omogućuju sustavu OpenR Link da daje važne preporuke za navigaciju i ugođaj u unutrašnjosti vozila, ovisno o navikama vozača. OpenR Link postavlja standarde otkad je predstavljen u modelu Mégane E-Tech electric, a kompatibilan je s uslugama Android Auto i Apple CarPlay, za žično i bežično povezivanje. Njegov središnji 10,4-inčni okomiti dodirni zaslon (u svim inačicama) omogućuje vozačima i putnicima da iskoriste sve prednosti povezanog svijeta prepunog sadržaja i usluga.
Aktivna pomoć za vozača sustav je autonomne vožnje druge razine. Riječ je o unaprijeđenoj verziji dobro poznatog sustava za pomoć na autocesti i u prometu koji je već dostupan u Renaultovim vozilima. Novi sustav sada uključuje kontekstualni pristup koji ga čini prikladnim i za druge vrste cesta, a ne samo za autoceste. Povezuje inteligentni adaptivni tempomat i funkciju Stop & Go sa sustavom za zadržavanje vozila u prometnom traku i prepoznavanje prometnih znakova kako bi se stvorio pametni sustav. Povezivanje tih funkcija s geolokacijskim podacima i specifičnim kartama omogućuje vozilu autonomnu vožnju, iako je vozač zakonski obvezan držati ruke na upravljaču. Funkcija ponajviše dolazi do izražaja u prometnim gužvama, gdje pridonosi manje stresnom i udobnijem iskustvu u vožnji.
Renault Symbioz opremljen je pogonskim sklopom E-Tech hybrid 145. Izuzetno je učinkovit i pristupačan za upotrebu te jamči udobnu i tihu električnu vožnju u gradskim sredinama, bez potrebe za punjenjem.
Treba reći kako je za tehnologiju punog hibrida E-Tech podneseno više od 150 patenata. Iskorištavanjem stručnosti Renaulta iz svijeta Formule 1, posebno kad je riječ o prikupljanju i regeneraciji energije kočenja, ona osigurava dinamične i učinkovite performanse. Serijsko-paralelna hibridna arhitektura kombinira dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW (49 KS) i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW (24,5 KS)) s 1,6-litrenim četverocilindričnim benzinskim motorom snage 69 kW (94 KS), pametnim dog-clutch mjenjačem s više načina rada i baterijom od 1,2 kWh.
Mjenjač ima četiri stupnja prijenosa za benzinski motor i dva stupnja prijenosa za glavni električni motor. Motor E-Tech full hybrid 145 može kombinirati snagu termičkog i električnog motora na do 14 različitih načina i tako povećati energetsku učinkovitost.
Symbioz se uvijek pokreće u električnom načinu rada i omogućuje vozačima da ostanu u posve električnom načinu rada do 80 posto vremena u gradskoj vožnji, pri čemu se postiže ušteda od 40 posto u odnosu na tradicionalni benzinski motor u istom ciklusu vožnje. Na autocesti, pogonski sklop omogućuje motoru s unutarnjim izgaranjem da izravno pokreće kotače, bez nepotrebne aktivacije električnih motora kao kod konvencionalnih hibridnih sustava. Ova Renaultova tehnologija omogućuje modelu Symbioz optimalnu potrošnju goriva na svim vrstama terena, a u ciklusu vožnje WLTP izračunana je potrošnja od 4,6 litara na 100 kilometara.