StoryEditor
HranaBRZI DORUČAK

Ujutro ste u žurbi, jurite na posao, niste uspjeli pripremiti obilan doručak... Banane u tom slučaju izgledaju kao najbolji izbor. Je li to pravi odabir?

Piše Ana DUKIĆ/ŽIVIM.HR
15. rujna 2021. - 17:53

Stručnjaci već godinama upozoravaju na to da je doručak najvažniji obrok u danu. Ali kako se natjerati da ujutro, prije posla, obilno doručkujete?

Suočeni s malo dužim izležavanjem u krevetu i trkom do posla, često se doručak svede na nešto brzinski, primjerice bananu...

Je li to dobar izbor, i možemo li nešto tako jednostavno obogatiti na način da to bude dobro za vaše zdravlje?

Banane se slobodno mogu nazvati kraljicom voća, toliko su svestrane i bogate hranjivim tvarima da se rijetko koje voće uopće može s njima usporediti, navodi portal Živim.hr.

image
Cropix

Možemo ih koristiti u smoothiejima, kolačima, možemo praviti kruh od njih, možemo ih jesti same, a i dugo nas drže sitima. Baš zbog toga mnogi ih ljudi doručkuju.

No, jesu li banane zdrav doručak? Banane su vrlo hranjiva namirnica te sadrže dobru količinu kalija, vlakana i vitamina B6 i C. Međutim, one sadrže puno ugljikohidrata i prirodnih šećera.

Iako to može biti dobro kad vam treba brzi nalet energije kako biste započeli dan, isto tako mogu vam povećati razinu šećera u krvi i zatim vam osigurati nagli pad energije.

image
AFP

Studije također pokazuju da doručak koji se sastoji uglavnom od prerađene hrane s ugljikohidratima može povećati razinu gladi i dugoročno povećati rizik od debljanja.

Umjesto toga, vaš bi se doručak trebao sastojati od hrane bogate vlaknima i ugljikohidratima kao što su banane, zdravih masti za srce (avokado) te dobrim izvorom proteina (svježi sir) kako biste regulirali razinu šećera u krvi i apetit.

Kako bi trebao izgledati doručak u kojem se nalaze banane?

Kao i svaki obrok, tako i doručak treba imati glavne skupine namirnica, a to su ugljikohidrati, bjelančevine i masti.

Stoga kombiniranje banana (ugljikohidrata) s drugom hranom bogatom bjelančevinama i zdravim masnoćama može biti zaokruženi obrok. Tako potičete regulaciju šećera u krvi, poboljšavate sitost i smanjujete glad između obroka.

image
Shutterstock

Evo nekoliko ideja za zdrav doručak koje uključuju banane:

- smrznuti komadići banane s jogurtom i maslacem od kikirikija

- grčki jogurt s bananama i chia sjemenkama

- proteinski smoothie sa špinatom, bobičastim voćem i smrznutom bananom

- zobene pahuljice s orasima, sjemenkama i narezanim bananama.

image
Matko Begović

Banane sadrže ugljikohidrate i prirodne šećere koji mogu povećati razinu šećera u krvi ako se jedu same, pa takvu konzumaciju treba izbjegavati.

Međutim, mogu biti izvrstan dodatak dobro zaokruženom obroku, pogotovo ako su uparene s drugom hranom bogatom mastima ili bjelančevinama.

Uparivanje banana s drugim sastojcima s visokim udjelom proteina i vlakana za doručak može poboljšati sitost, smanjiti glad i potaknuti zdravlje probave.

Za jednostavan način uživanja u bananama za doručak, pokušajte ih dodati u smoothieje, zobenu kašu ili u visokoproteinske doručke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. listopad 2021 23:28