Veliki broj svjetskih medija objavio je senzacionalnu arheološku vijest iz Jeruzalema o pronalasku oltara iz križarskih vremena u Crkvi Svetoga groba!
Oltar potječe iz 12. stoljeća i napravljen je 50 godina nakon što su križari osvojili Jeruzalem 1099. godine, a smatrao se izgubljenim još od 1808., kad je došlo do velikog požara u romaničkom dijelu crkve. Austrijska akademija znanosti navodi kako oltar svih ovih godina zapravo nije bio izgubljen, nego se nalazio s druge strane nekoliko tona teške mramorne ploče, dugo vremena naslonjene na zid crkve.
S obzirom da je ogromna kamena ploča dugi niz godina stajala u javno dostupnom hodniku u stražnjem dijelu crkve, na njenoj se strani okrenutoj prema vani nalazi stotinjak grafita na svim jezicima pisani crnim i crvenim flomasterom.
Međutim, uvjerljivo najveći grafit bijele boje svojevremeno su jamačno napravili turisti iz Srbije, jer se jasno vidi znak četiri ocila, te imena Jasna, Ana i Dragoslav. Vizualna analiza nekoliko grafita sa ispisanim datumom jasno pokazuje kako se pišu još od 2010. godine, no srpski je po dimenzijama daleko najuuočljiviji!
Slučaj je htio da građevinski radnici pred nekoliko dana pomaknu tešku ploču i s njene druge strane naslonjene uza zid, pronađu davno izgubljeni oltar. Srećom, turisti vandali po njemu ništa nisu mogli pisati budući da se nalazio uz sami zid, ali su zato grafitima ukrasili naličje oltara.
Crkva Svetoga groba u Jeruzalemu je jedno od najsvetijih mjesta u kršćanstvu, jer se vjeruje da je baš tu Isus uskrsnuo iz mrtvih.
Ilya Berkovich, povjesničar na Institutu za habsburške i balkanske studije Austrijske akademije znanosti, bavi se ovim otkrićem i kaže da je skoro nevjerojatno kako je tako važna relikvija mogla ostati skrivena od očiju arheologa u jednoj od najintenzivnije istraženih građevina u kršćanstvu.
Prednja, sve do sada skrivena ploča križarskog oltara je veličanstveno ukrašena i o njoj postoje zapisi hodočasnika iz 16., 17. i 18. stoljeća.
Ornamenti na oltaru izrađeni su u Cosmatesque stilu, nazvanom po obitelji Cosmati, starim majstorima obrade kamena. Usput rečeno, njihova Kozmatska umjetnost je tada bila statusni simbol za papinstvo.