StoryEditorOCM
Panoramapripazite u kupnji

Jeste li se ikad pitali zašto se voće prodaje u mrežastim vrećicama? Razlog bi vas mogao iznenaditi...

Piše MOZAIK SD
4. siječnja 2025. - 22:30

Ako ste ikada preturali po sanduku naranči u lokalnom supermarketu u potrazi za najsočnijima, samo da biste otkrili da ne izgledaju nešto kada dođete kući, niste jedini. Ispostavilo se da za to postoji razlog, a sve je povezano s mrežastim vrećicama u kojoj se prodaju, piše Mirror.

Objavom na TikToku ranije ove godine, profil Scientific American objasnio je: "Jeste li se ikada zapitali zašto voće i povrće dolazi u vrećicama koje izgledaju ovako? To ima veze s nečim što se zove ‘iluzija konfeta‘."

image
/Shutterstock

Prema časopisu Journal of Illusion, iluzija konfeta utječe na to kako vidimo boju. "Iluzija konfeta sastoji se od pruga u prvom planu više boja i prikazuje više vidljivih boja", objasnili su. Ovaj učinak na voće u mreži prvi je otkrio Karl Gegenfurtner, njemački psiholog percepcije.

U istraživanju objavljenom u časopisu Sage Journals ranije ove godine, Gegenfurtner je objasnio: "Naše istraživanje uvodi novi aspekt pokazujući kako se nezrele i zelenkaste naranče mogu percipirati kao zrele i jarke boje kada se gledaju kroz narančastu mrežu."

@scientificamerican Fruits and vegetables wrapped in a colorful net appear riper and more appetizing. This is caused by a perceptual phenomenon known as the “confetti illusion”: objects appear to take on the color of a pattern placed over them. So lemons appear more yellow and oranges look more orange. 🔗 Read more about this sensory subterfuge at the link in our bio ✏️🎤 🎞️ Carin Leong 📸 Getty Images, Karl R. Gegenfurtner  #illusion #science #fruits #psychology #supermarket #colors #patterns ♬ original sound - Scientific American

Boja mreže također igra važnu ulogu, a Gegenfurtner pojašnjava da je super živopisan izgled rezultata i efekta konfete i boje koja se odbija od mreže na voću. Dodao je: "Učinak je sigurno djelomično posljedica i pojačan međurefleksijom između mreže i voća."

Međutim, mreža nije samo za pokazivanje, jer također omogućuje prostor za voće i povrće da ‘diše‘. Ali imajući na umu potencijalnu lažnu iluziju zrelosti, možda ćete morati pronaći drugačiji način da odlučite koju vrećicu voća kupiti.

image
Patrick T. Fallon/Afp

Na primjer, pouzdaniji način da se utvrdi je li voće zrelo ili nije je kupiti ono koje nije stavljeno u nikakvu mrežu. Pripazite na nepravilnosti u teksturi, izgledu ili mirisu.

Za agrume, kao i za jabuke i šipak, također se kaže da su teži kada su zreli, pa pripazite na voće koje se čini malo težim nego što biste očekivali.

image
/Shutterstock
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. siječanj 2025 22:32