Plasiran u srpnju 2024., foršpan za novog, četvrtog po redu iz serije filmova ”Hellboy”, podnaslovljenog ”Izopačena sjena” (”The Crooked Man”), smanjio je očekivanja na minimum. Izgledalo je kao da se najavljuje neki ”fan made movie” ekipe koja se odlučila odjenuti za maškare u vražjeg superheroja i likove iz njegovog stripovskog svemira te upaliti kameru.
Dobra vijest jest da ”Hellboy: Izopačena sjena” na kraju nije niske ”fan made movie” kvalitete, a smanjena očekivanja svakako mu idu u prilog. Tko prema ”traileru” očekuje ekstremno loš film, iznenadit će se da je ”Hellboy: The Crooked Man” (malo) bolji od očekivanog i svakako drukčiji od triju prethodnika.
Drukčiji pristup bio je uputan za novu ekranizaciju stripa Mikea Mignole u izdanju Dark Horse Comicsa, zbog prijašnjih filmova i ograničenog budžeta. ”Hellboy” je prvi put preseljen na veliki ekran 2004. u režiji Guillerma Del Tora i bio je deltorovska vizija stripovskog/superjunačkog akcijskog blockbustera.
Pogodio je Del Toro i s castingom Rona Perlmana u ulozi titularnog crvenokožnog polučovjeka-poludemona potkresanih đavoljih rogova i predimenzionirane desne šake koji sipa ”one-linere” i puši kubanke kao Schwarzenegger. Del Torov nastavak iz 2008., podnaslovljen ”Zlatna vojska”, proširio je mitologiju lika i probio granice žanra sve do raskošne fantazije, potencirajući ”beauty and the beast” romansu piromanske Liz Sherman (Selma Blair) i titularnog protagonista.
Međutim, ”Hellboy II: The Golden Army” imao je tu nesreću da je izašao istog ljeta kao stripovski/superherojski megahitovi ”Iron Man” ili ”Vitez tame” i ostao u njihovoj sjeni. Treći dio nesuđene Del Torove trilogije stavljen je na led pa je trebalo proći 11 godina do resetiranja franšize s novim filmom (”Hellboy” Neila Marshalla s Davidom Harbourom u glavnoj ulozi).
Iako se od Marshallova čitanja Mignolina stripa očekivalo puno, njegov nes(p)retni ”Hellboy” ispao je teški računalno (de)generirani nered. ”Izopačena sjena” je svakako koračić naprijed u odnosu na film iz 2019., evidentno narativno i vizualno koherentnije djelce, premda ne doseže Del Torove bisere ni pod razno.
Režiju je preuzeo Brian Taylor, najpoznatiji po ludim akcijama ”Ubrzanje” i ”Ubrzanje 2” s Jasonom Stathamom, režiranim u paru s Markom Neveldineom. Taylor je pokušao sam izvesti sličnu stvar koju su on i Neveldine izveli s nastavkom ”Ghost Ridera”, tj. napraviti tonalni odmak od prethodnika.
Novi ”Hellboy” se, tako, nastanjuje na teritoriju folk horora i odvija tijekom pedesetih u ruralnoj Americi koju loše glumi Bugarska. Ondje će Hellboy (Jack Kesy) i specijalna agentica Biroa za paranormalna istraživanja i obranu (Adeline Rudolph) doživjeti bliski susret s demonskim Kvarnim čovjekom (Martin Bassindale) nakon što ih lokalac (Jefferson White) angažira da spase njegovu staru ljubav (Hannah Margetson) koju je začarala vještica (Leah McNamara).
Pridoda li se i podzaplet s Hellboyjevom majkom (Carola Colombo), ovakav ”set up” ili ”lovrcraftovski tip scenarija” imao je potencijala da film postane hellboyjevski odgovor na dylandogovski ”Dellamorte Dellamore”, ali Taylor kao da je izgubio nekadašnju ”crankovsku” energiju ili namjerno nije htio snimiti emotivnu ili barem akcijski zabavnu fantaziju da se odmakne od Del Torovih filmova.
Jedino se McNamara kao vještica trudi začiniti zbivanja zabavnima i svakako je energičnija od generičkog glavnog negativca Bassindalea kojemu ne pomaže ni gotička atmosfera s paklenim šapatima; Kvarni čovjek imao je impresivnije hororsko predstavljanje u ”Prizivanju 2”.
Kesy je neloš u naslovnoj ulozi i ima solidnu kemiju s Rudolph, ali daleko je to od Perlmana i Blair, a nijedan sporedan lik nije ni izbliza dostojan Abe Sapiena (Doug Jones). Glavnom glumcu nedostaje Perlmanove kulerske karizme onoliko koliko režiseru fali Del Torove mašte.
Što bi Del Toro napravio u scenama s brzorastućim paukom, bolje je ne zamišljati. Ipak, Tayloru treba priznati da je izvukao koliko je mogao od budžeta, prepoznatljivo bezbojnih bugarskih lokacija (”Plaćenici 3”) i blijede fotografije od koje Hellboy jedva da izgleda crven.
Pojedini kadrovi su stripovski, a specijalni efekt oživljavanja kožnog odijela bez duše, odnosno scena vještičinog ponovnog naseljavanja svog beživotnog tijela vrhunac je filma. No, dojam je da se crveni superjunak nakon ove avanture do daljnjega neće pojaviti na velikom ekranu. ”Crveno znači stop”, rekao bi Perlman kao Hellboy dok je jurio za čudovištem u prvom filmu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....