“Nadaj se najboljem, očekuj najgore”, ispali netko u “Vikend misiji” (“Weekend in Taipei”). Tako je nekako najuputnije pristupiti novom filmu s imenom i prezimenom Luca Bessona. Nekoć veliki francuski filmaš posljednjih desetak godina više nije u nekoj redateljskoj formi (“DogMan” je iznimka), a u producentskoj ili scenarističkoj ulozi potpisao je neke uistinu slabe ili baš loše projekte (npr. “Renegades”, “Arthurovo prokletstvo”, “Taxi 5”).
Ipak, kao producent ili koscenarist on još uvijek iza sebe ima i zvučne akcijske filmove poput “96 sati” i “Transportera”, pa ne čudi da se njihovim naslovima “Vikend misija” i reklamira na plakatima i u foršpanima, posebice što je Besson postao svojevrsna persona “non grata” nakon optužbi za seksualni napad.
Srećom, “Weekend In Taipei” je ispao iznad Bessonova recentnog producentskog i scenarističkog prosjeka, umjereno zabavan i uslužan akcijski triler pogodan za jedno razmjerno ugodno kinogledanje.
Besson je za redatelja angažirao američkog filmaša tajvanskih korijena Georgea Huanga koji je devedesetih režirao i napisao kultnu crnu komediju “Swimming With Sharks” s Kevinom Spaceyjem i u međuvremenu se za njega nije pretjerano čulo, osim što je scenaristički potpisao DTV/direktno-na-video nastavak “Teške mete” sa Scottom Adkinsom.
“Vikend misija” je režirana i producirana negdje između kinoakcije stare škole (fanovi će prepoznati jedan efektni “old school” akcijski usporeni pokret) i novomilenijskog DTV akcića. Glavni muški lik, agent DEA John Lawler (Luke Evans) s “unique set of skills”, svakako je predstavljen kao akcijaš starog kova koji usred tučnjave traži pauzu za gutljaj vode i “brucewillisovski” pita “Ima li tko cigaretu?” nalazeći se na nišanu.
Spomenuta tučnjava odvija se u kuhinji restorana kao solidna kombinacija poteza Johna Wicka i Jackieja Chana (kuhinjski pribor u službi obrane i napada uz mrvu komike). Evans je iznenađujuće uvjerljiv za nekoga tko baš i nije vičan ovom tipu akcije, ali glumio je u “Brzima i žestokima” (negativac u šestom dijelu) od kojih Besson i Huang posuđuju Sung Kanga i scene jurnjava nabrijanim automobilima te rade inverziju heroj-bad guy među glumcima.
Kang je sada negativac u “Weekend In Taipei”, kriminalac-milijarder George Kwang, a između njega i Evansa stoji Lun-Mei Gwei (“Flying Swords Of Dragon Gate” Tsuija Harka, osvajač Zlatnog medvjeda “Black Coal, Thin Ice”) kao Joey, bivša transporterka i bogataševa aktualna supruga. Joey kupuje Ferrari odjevena kao Audrey Hepburn u “Breakfast At Tiffany’s” i još uvijek je zaljubljena u Johna nakon njihove veze u Taipeiju prije 15 godina koju će rasplamsati njegov povratak, pa i zaoštriti krakove ljubavnog trokuta.
Akcijski klimaks u kinu ispred velikog ekrana gdje se vrti “Kuća letećih bodeža” utoliko je efektno osmišljen i vraća momentum “Vikend misiji”, izgubljen negdje oko polovice tijekom isprve štosnog, ali razvučenog obiteljskog “bondinga” Johna, Joey i malog Raymonda (Wyatt Yang). “Ti kradeš aute, on udara koga stigne”, opaža Raymond u ne pretjerano inventivnom, no korektno izvedenom akcijskom filmu. Uz “Weekend In Taipei” može se “ubiti” jedan vikend.