Svaki mladi roditelj zna što se događa s većinom djece kad se s njima nađu ispred blagajne u samoposluzi okićene slatkarijama u atraktivnim pakiranjima.
Svako će dijete posegnuti za nečim, a to nešto je u pravilu vrlo nezdravo za mali organizam. Trgovci i proizvođači znaju kako privući pažnju najmanjih potrošača i tome se jednostavno ne može stati na kraj.
U Velikoj Britaniji o tome netko aktivno misli i bori se protiv toga. Pokret "Bite Back 2030.", u koji je uključen i Jamie Oliver, razotkrio je 10 najvećih proizvođača koji kod mališana bude želju za konzumacijom nezdravih proizvoda, piše britanski Guardian.
"Bite Back 2030." je neprofitna organizacija predvođena mladima, koji žele urediti svijet u kojemu mlade osobe imaju priliku biti zdrave, bez obzira gdje žive. Optužili su prehrambene tvrtke da koriste svijetle boje i likove iz crtića u "neetičkom pokušaju da manipuliraju djecom" kako bi poželjeli slatkiše i čips koje oni prave, stoji u najnovijem izvješću ove organizacije.
Zajedno sa Jamiem Oliverom, "Bite Back" je zatražio od stručnjaka za prehranu da analiziraju 262 slatka prehrambena proizvoda prodana u Ujedinjenom Kraljevstvu, a koja imaju pakiranja takva da će vjerojatno privući djecu. Jamie Oliver je optužio proizvođače hrane da namjerno koriste ambalažu koja je osmišljena da "zarobi mlade umove", kako bi prodali više nezdrave hrane.
Istraživanje 262 proizvoda provela je grupa stručnjaka za hranu sa Sveučilišta Queen Mary u Londonu, i pokazalo se sljedeće: 78 posto proizvoda je nezdravo zbog sadržaja masti, soli ili šećera; 67 posto onih s likom iz crtića na omotu bilo je nezdravo; 80 posto proizvoda koristilo je svijetle boje, kao i zabavne uzorke i natpise kako bi privukli pozornost djece.
"Bite Back" je zaključio da neke tvrtke koriste ambalažu kako bi djeci plasirale nezdrave proizvode. Među "optuženima" su ‘Kinder Surprise‘, ‘M&M‘, ‘Randoms‘ i ‘Monster Munch Giants‘, a svi redom svoje proizvode pune šećerom i masnoćom, zapravo "junk foodom".
Idući tjedan će udruga "Bite Back" svoje dokaze iznijeti u Domu lordova, gdje će govoriti o ultraprerađenoj hrani, prehrani i pretilosti kod djece. Iznijeti će rezultate istraživanja koje je pokazalo da je svih 58 proizvoda privlačnih djeci tvrtke "Mondelēz International", a koja posjeduje poznate robne marke "Cadbury", "Oreo", "Milka" i "Dairylea" - nezdravo.
Također, da su 22 proizvoda tvrtke "Ferrero" također sadržavala velike količine masti, soli ili šećera. Kažu i da "Mars", "PepsiCo" i "Kellogg‘s" prodaju desetke proizvoda s proizvodima privlačnim djeci koji su nezdravi. Međutim, niti jedan Danoneov proizvod koji se sviđa djeci nije bio takav, stoji u izvješću "Bite Backa".
James Toop, izvršni direktor "Bite Backa", zatražio je od ministara da "uvedu nove propise kako bi ograničili ove zlokobne taktike divova brze hrane", a kompanija "Mondelēz" je odbacila nalaze tvrdeći da su oni "odgovoran proizvođač hrane" koji se pridržava marketinških kodeksa Ujedinjenog Kraljevstva. Glasnogovornik kompanije je odbacio i tvrdnje "Bite Backa" da koriste ambalažu kako bi bili privlačniji djeci.
U Velikoj Britaniji se zahuktala ova priča oko nezdrave hrane za najmlađe konzumente, još u veljači je Wes Streeting, britanski ministar zdravstva u sjeni, izrazio širu zabrinutost zbog toga što su građani jako manipulirani marketingom, te je progovorio i o tome kako bi trebalo postaviti nova ograničenja za pakiranja hrane. Čak je obećao da će laburistička vlada uvesti zabranu oglašavanja takvih proizvoda.
U raspravu se uključila i tvrtka "Danone", koja poziva ministre i prehrambenu industriju da učine više nego do sada kako bi se osiguralo da hrana bude zdravija. Predsjednik kompanije "Danone" James Mayer traži od Doma lordova da definiraju pojam "zdrave hrane" na temelju količine masti, šećera i soli koju sadrži, te prisiliti tvrtke da objave detalje koliko su njihovi proizvodi zdravi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....