StoryEditorOCM
ŽivotOBITELJSKI SHOPPING

Djeca igraju veliku ulogu u kupovini, otkrivamo koji su glavni marketinški trikovi za privlačenje najmlađih

Piše Mozaik SD
20. kolovoza 2023. - 09:55

"Procjene su da djeca starosti od osam do 12 godina utječu na 60 posto ukupnih obiteljskih kupovina", navodi za dr. Ksenija Leković, docent na katedri za trgovinu, marketing i logistiku Ekonomskog fakultetu u Subotici, piše N1.

Dodaje kako potrošačka snaga djece raste iz godinu u godinu te da djeca predstavljaju najvrjedniji svjetski resurs formirajući tzv. “3 u 1“ tržište koje, promatrano kao cjelina, predstavlja tržište većeg potencijala nego bilo koje drugo.

Osim što sama kupuju, djeca indirektno ili direktno utječu na obiteljsku kupovinu i konačno djeca, s vremenom, i sama postaju odrasli potrošači te kao takvi formiraju i buduće tržište, ističe Leković u svojoj doktorskoj disertaciji na temu "Djeca potrošači i proces odlučivanja o obiteljskoj kupovini u odabranim zemljama jugoistočne Europe".

“Kako bi zadovoljili djecu potrošače, oglašivači moraju, u većini slučajeva, prvo zadovoljiti njihove roditelje“, objašnjava sugovornica i dodaje da djeca potrošači mogu, istovremeno, biti: inicijatori, utjecajne osobe, odlučivači, kupci i potrošači, kako proizvoda namijenjenih samo njima tako i proizvoda namijenjenih cijeloj obitelji.

Kada govorimo o trećem segmentu tržišta “3 u 1“ u kojem djeca predstavljaju buduće odrasle potrošače, Leković navodi da se može potvrditi da se lojalnost brendu gradi od djetinjstva i da može trajati cijelog života. Ovo saznanje je veoma bitno jer oglašivačima poručuje da proizvode koji, tradicionalno, spadaju u kategoriju proizvoda namijenjenih odraslima treba približiti potrošačima još u njihovom djetinjstvu, objašnjava profesorica.

O tome kako trebaju izgledati trgovine u kojima djeca samostalno kupuju ili zajedno sa roditeljima, dr. Ksenija Leković u svom radu navodi da one trebaju ispuniti nekoliko bitnih preduvjeta kako bi ih djeca potrošači prihvatili i zavoljeli, piše N1:

“Prije svega, omiljene dječje trgovine moraju imati u ponudi marke proizvoda koje djeca žele kupiti i posjedovati, a koje su popularne i po prihvatljivoj cijeni. Dalje, u samim prodajnim objektima mora vladati “prijateljska atmosfera za djecu“ (mala kolica za kupovinu, ekrani na kojima se emitira program namijenjen djeci, usklađenost boja u trgovini i slično).

Pored djece, trgovine bi se trebale sviđati i drugima – na primjer djeci uzrasta od devet do 12 godina sviđaju se trgovine koje se sviđaju i njihovim vršnjacima. Proizvodi trebaju biti istaknuti u visini dječjih očiju i u granicama njihovog dometa s obzirom da djeca vole dodirnuti, pomirisati i osjetiti proizvode koje žele kupiti. Također, djeca preferiraju prodajno osoblje koje je veselo, koje ih sluša i poštuje kao prave kupce”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. svibanj 2024 23:08