ŽivotNEMA LIJEPE NAŠE

Ova žena je obišla baš sve države, izdvaja 10 najljepših. I ne, nema Hrvatske, očito nije bila impresionirana. Evo liste

Piše MOZAIK SD
9. studenog 2023. - 15:26

Cassandra Depecol ispunila je svoj životni san i posjetila sve zemlje svijeta. Za Insider je napisala svoje kratke memoare, te otkrila kojih 10 zemalja su joj najdraže, ali i one koje možete preskočiti kada planirate sljedeće putovanje.

Ovo je njeno iskustvo:

- Sa 27 godina sam ostvarila svoj san da putujem svijetom i obiđem sve zemlje svijeta kao solo turistkinja. Točnije, posjetila sam sve 193 suverene zemlje — plus Tajvan, Kosovo i Palestinu, počela je prepričavati dojmove Cassandra.

- Osjećam se vrlo ispunjeno inspirirajući i educirajući mlade žene da se odvaže i slijede svoje strasti - ili bilo što što ih u životu uzbuđuje. Podrijetlom sam iz Connecticuta i zbog financijskih razloga nisam imala priliku putovati tijekom odrastanja. Jedina zemlja u kojoj sam bila prije svoje 18. bila je Kanada, odakle je moja mama.

Imala sam taj urođeni smisao za istraživanje neistraženog teritorija i želju da putujem svijetom. Konkretno, željela sam istražiti mjesta za koja ljudi smatraju da nisu sigurna i na koja inače ne bi putovali. Željela sam iskoristiti svoju privilegiju i sposobnost da uzvratim i poboljšam svijet u kojem živimo dok razbijam mitove o nekim od tih nesigurnih nacija i promičem mir.

Kada razmišljam o nekim od svojih najdražih zemalja, misli me vode do susreta i komunikacije s ljudima, kao i do prirodnih krajolika koji su mi donijeli najviše radosti — volim prirodu. Sve moje omiljene zemlje imaju neke od najčudesnijih krajolika, raznolike kulture i jedinstvene kuhinje.

No, moje omiljene zemlje često se mijenjaju, jer se tijekom svakog godišnjeg doba prisjećam svojih najdražih mjesta iz tog doba godine. Evo mojih trenutnih top 10 omiljenih zemalja.

Argentina

Provela sam dosta vremena tijekom godina u Argentini i tamo sam upoznala divne ljude. Privlače me njihova godišnja doba i flora. Proljeće u Barilocheu - gradu u argentinskoj regiji Patagonija - poput je proljetnog proljeća u Connecticutu, s visokim planinskim lancima i ledenjačkim jezerima koji odražavaju živopisno lišće i čine sve intenzivnijim.

Od nevjerojatne ljepote Salte do Córdobe, to je samo jedna od mojih najdražih zemalja. Kad posjetim Argentinu, u potpunosti iskoristim njihove empanade, asado i nevjerojatne slatkiše.

Austrija

Budući da sam zaljubljenica u planine i prirodu, Austrija je uvijek bila zemlja koja oduzima dah. Učenje o njezinoj povijesti i posjet dvorcima i palačama čini ovo putovanje tako bogatim. Oštra je, čista, svježa, autentična i mjesto koje uvijek iznova rado posjećujem.

Butan

Uvijek potičem ljubitelje kulture i prirode da dožive Butan barem jednom ako je moguće — to je doista očaravajuće mjesto. Kad sam bila tamo u srpnju 2016., ustanovila sam da je to vrlo mirna zemlja. Obarali su rekorde u količini posađenog drveća, u čemu sam i ja sudjelovala dok sam bila tamo. Ljudi su mirni i sretni, a to se odražava i u okruženju.

Pakistan

Proputovavši cijeli Pakistan; od gradova kao što su Karachi i Lahore do glavnog grada Islamabada, mogu iskreno reći da ovu zemlju vrijedi posjetiti. Kuhinja je teška, ali tako aromatična i ukusna. Slično kao u Indiji, neki od uobičajenih začina koje koriste su kumin, kurkuma, korijander, kardamom i cimet, i smatram da ti okusi doista blistaju u njihovim zajedničkim jelima.

Krajolik je također zadivljujući; od plaža, oblačnih šuma do himalajskih planinskih lanaca. Na kraju, ljudi su bili tako gostoljubivi i prijateljski raspoloženi - bilo je nestvarno.

Vanuatu

Tijekom mog boravka u Vanuatuu, preuzela sam na sebe da stvarno uronim u lokalne tradicije. Vanuatu je mala otočna država u Tihom oceanu. Lutala sam po selima, gdje su me stranci primali u svoje domove koji su me naučili vrijedne lekcije i pokazali mi kako napraviti neka od njihovih tradicionalnih pića, poput kave — nefermentiranog pića napravljenog od korijena ljekovite biljke i uvijek posluženog hladnog.

Vanuatu je prekrasno mjesto, a studenti s kojima sam razgovarala bili su jedni od najzanimljivijih i najljepših.

Island

Island je još jedna zemlja koju sam posjetila nekoliko puta jer se jednostavno ne mogu zasititi njegove prirodne ljepote. To je savršeno mjesto za bijeg u potrazi za utjehom i razmišljanjem.

Gradovi nisu preveliki, ljudi su vrlo gostoljubivi, hrana je ukusna, a krajolik je svjetski. Bila sam fascinirana plodnom nizinom i geotermalnim okolišem.

Island ima preko 600 vrsta mahovine zbog kojih ova zemlja izgleda potpuno jedinstveno u odnosu na bilo koju drugu zemlju koju sam doživjela.

Oman

Bliski istok zauzima posebno mjesto u mom srcu, a Oman je jednostavno savršeno mjesto da uronite u tradicionalnu arapsku kulturu. Ljubaznost Omanaca je najvažnija, a kuhinja im je predobra. Od njihove kave do meda, sve je nevjerojatno.

Pustinjski krajolici i more istinski su osvježavajući odmor i prirodno stvaraju prostor za otvorenog uma da iskusite sve što Oman nudi.

Kalifornija, Sjedinjene Države

Postoji razlog zašto toliko ljudi hrli u SAD i moram ga uvrstiti u svojih 10 najboljih zemalja.

Kalifornija je poput lonca za taljenje kultura, kuhinja, krajolika i tradicija. To je stvarno sjajno mjesto za iskusiti okuse svijeta i upoznati ljude sa svih strana. Da sam htjela, mogla sam jednog dana posjetiti prašumu u Puerto Ricu, a sljedeći dan doručkovati u kubanskom kafiću cafe con leche i tostado u tavi u Miamiju.

Mogla bih jedno jutro pješačiti pustinjom Mojave u Kaliforniji, večerati u eritrejskom restoranu u San Franciscu kasno tog poslijepodneva i spavati među smrekama s pogledom na Tihi ocean...

U SAD-u su različita okruženja tako blizu jedno drugome avionom.

Mauricijus

Mauricijus je toliko podcijenjen jer je neobično mjesto za putovanje, ali je tako divno mjesto za posjetiti. Sviđa mi se njihova predanost odgovornom turizmu i divila sam se koliko je zemlja bila netaknuta i prirodno lijepa kad sam je posjetila. Također sam smatrala fascinantnom kulturnu raznolikost, sa zajedničkim vrijednostima i tradicijama između indijske, kineske, afričke i europske zajednice. Ljudi su bili vrlo gostoljubivi prema meni. Na Mauricijusu su me dočekali raširenih ruku i vratila bih se u trenu.

Tunis

S obzirom na sve sukobe i previranja koje je Tunis doživio tijekom godina, bila sam ugodno iznenađena svojim iskustvom u ovoj zemlji. Prelijepo je. Putovao sam u Tunis u prosincu 2015., otprilike tjedan dana nakon bombaških napada u Tunisu 2015., gotovo dva tjedna nakon pucnjave u Radisson Bluu i samo šest mjeseci nakon napada u Sousseu u kojem je poginulo 39 turista.

U Tunisu su tada vladala velika previranja koja su s pravom odbijala turiste od želje za posjetom. Putovala sam trajektom oko 10 sati, od Palerma u Italiji do Tunisa i spavala na komadu kartona na podu, bez mobilne telefonije ili bežičnog interneta, okružena lokalnim stanovništvom iz Italije i Tunisa - ali uglavnom Tunižanima.

Bilo je pomalo uznemirujuće, ali kad sam stigla, ljepote je bilo posvuda. Odsjela sam u Sidi Bou Saidu - u sjevernom Tunisu - i došla do ruševina Kartage u blizini, između ostalog. Ima toliko toga za vidjeti, a ima i toliko povijesti. Smatrala sam da su ljudi vrlo ljubazni i osjećala sam se više nego sigurno kao solo žena.

Nisam imala najbolje iskustvo u zemljama u kojima su se muškarci loše ponašali prema meni. Ovo su zemlje u kojima sam imala loše iskustvo:

Italija

Bila sam u Italiji mnogo puta u posljednjih 15 godina i moj pradjed je bio Talijan — tako da tamo imam mnogo nasljeđa. Ali koliko god puta dođem, muškarci me javno maltretiraju. Prava šteta jer su žene oduvijek bile jako ljubazne prema meni i puno sam naučila od njih, radeći u restoranima u Italiji i Americi. Volim kuhinju, kulturu, krajolik i gotovo sve o zemlji, ali kad god odem, čini se da me muškarci ne poštuju.

Međutim, njihovi postupci ne moraju nužno odražavati vrijednosti zemlje kao cjeline — za koje bih rekla da su ljubaznost, velikodušnost i gostoljubivost.

Sjeverna Koreja

Kad sam posjetila Sjevernu Koreju u kolovozu 2016., bilo je to ponizno iskustvo. Moj sjevernokorejski turistički vodič bio je najslađa osoba i najkorisnija osoba - a svi mještani koje sam susrela bili su stvarno ljubazni. Međutim, posjetila sam Sjevernu Koreju, shvaćajući ozbiljnu potrebu poštivanja njihovih pravila — također znajući da ljudi koji tamo žive moraju živjeti po tim pravilima svakog trenutka.

Morala sam tražiti dopuštenje kad god sam fotografirala i nisam smjela napustiti hotel bez dopuštenja. Morala sam ostaviti svoju DSLR kameru, telefon, GPS tracker (koji sam koristila za svoju sigurnost kako bi moja obitelj znala gdje sam) i laptop u ormariću u zračnoj luci Shenyang jer ih službenici imaju pravo zaplijeniti ako žele. Ponila sam svoj GoPro koji sam bila spremna izgubiti, kako bih tamo mogla snimiti sve svoje fotografije i videozapise.

Dok sam bila u Sjevernoj Koreji, također mi nije bilo dopušteno razgovarati s građanima Sjeverne Koreje. Popila sam šalicu kave u predvorju hotela i ostavila je na stolu kad sam završila, ali rečeno mi je da ni to ne mogu učiniti. Bilo je puno malih pravila zbog kojih sam se osjećala kao da hodam po ljusci jajeta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?