StoryEditorOCM
Životkoji je vaš hobi?

Ovi proizvodi oduševit će sve ljubitelje putovanja, čitanja i umjetnosti: otkrivamo po čemu su posebni, iznenadit će vas

Piše Sara Šarić/SPONZORIRANI SADRŽAJ
16. listopada 2024. - 07:00

Gotovo da svatko ima neke hobije u kojima gušta, zabavlja se i opušta. Bitno ih je pronaći, a "sve ostalo je povijest" – rekao bi narod. Bilo da je to putovati i istraživati nove destinacije, čitati knjige ili razgledavati impresivne radove umjetnika – sada, za svaki od ovih interesa, možete odabrati proizvode uz koje će cijelo iskustvo biti još bolje, zanimljivije, autentično i originalno. Ovo su proizvodi koji su nas oduševili, a vjerujemo da će i vas...

‘Kazivačica‘

Iva Silla, ponosna vlasnica tvrtke "Kazivačica", vodi maštovite turističke obilaske i zaigrana istraživanja, poznata kao "Secret Zagreb" za sve one koji žele malo detaljnije istražiti našu metropolu. Njezine ture postale su iznimno popularan turistički proizvod, a sve je krenulo od amaterske fascinacije nekim temama, objašnjava nam Iva. U početku je to bila zagubljena predaja, živopisne lokalne legende, zagonetna povijest i zanimljiva mjesta u njenom rodnom gradu koja se nepravedno ne spominju ni u jednom turističkom vodiču. Skoro sve njezine preporuke dolaze iz osobnog iskustva, ali i iz razgovora s lokalnim stanovništvom – baštinicima i entuzijastima koji poznaju svoje zavičaje diljem Hrvatske – u dušu.

‘Na krilima mašte do autentičnog turizma‘

Uz želju da omogući svim posjetiteljima da uživaju u njenim najpopularnijim turama – kad god im to odgovara i svojim tempom, oplemenila je svoj proizvod mobilnom aplikacijom koja je trenutno u završnoj fazi izrade. To je logičan nastavak projekta "Secret Zagreb", objašnjava kreativka Iva. Riječ je o pješačkim audio turama koje će turisti moći kupiti, ovisno o tome što žele istražiti. Na svakoj točki otključat će im se bogata simpatična ilustracija i zvučni zapis koji će im služiti kao vodič.

– Ja sam vodič, što se nadam da će biti simpatično jer sam i autorica samog sadržaja. Zagrebačke audio ture ujedno će biti dobar način ispitivanja tržišta, a nakon toga slijedi "prava stvar", a to je razvoj audio tura Hrvatskom. One će se pak nasloniti na brend mog podcasta "Croatia Underrated" u namjeri da ukažu na manje poznate dijelove Lijepe Naše i da pomognu posjetiteljima da se maknu iz najvećih turističkih gužvi te pronađu druge oaze vrijedne upoznavanja, nudeći im višednevni tematski itinerar – pojašnjava autorica.

Kreativnosti joj ne nedostaje, ali, priznaje nam, nedostaju joj neke osnovne poduzetničke vještine koje bi joj pomogle u rastu i trajnijoj stabilizaciji tvrtke. Pokušava učiti o tome iz raznih izvora, ali ništa nije bolje od projektnog rada sa sposobnim mentorima. Upravo će uz njih, kao jedna od ovogodišnjih dobitnica projekta "Pokreni nešto svoje" s projektom "Croatia Underrated", imati priliku učiti.

– Već godinama pratim natječaj "Pokreni nešto svoje", stoga samu činjenica da je "Kazivačica" na popisu odabranih smatram jednim od najvećih postignuća, a i znakova da sam na dobrom putu. Tek smo ušli u proces mentoriranja, ali na temelju dosadašnje komunikacije, zaista sam zahvalna na ovoj prilici.

‘Book & Zvook‘

Ljubitelje dobrog štiva ova aplikacija će i više nego oduševiti. Ljubica i Lana bile su kolegice na radiju punih dvadeset godina, a sada su udružile svoje znanje i uz duboko povjerenje jedna u drugu, pokrenule Audio store transonica s aplikacijom Book & Zvook koja nudi audio knjige na hrvatskom jeziku.

Audio knjige nešto su čemu se okreće sve više zaljubljenika u knjige. Kao što su i naše kreativke same primijetile, sve više ljudi hoda ili putuje sa slušalicama u ušima, a ono što im u tome nedostaje je manjak audio knjiga na hrvatskom jeziku. Stoga su izgradile vlastiti sustav za distribuciju i svoj "dućan" za audio knjige.

image
/Audio Store Transonica

– Snimile smo do sada širok izdavački program, jer mi rastemo s publikom. U jeziku u kojem je snimljeno toliko malo, mnogo je knjiga koje čekaju svoj red. Radimo ih s puno pažnje, knjige najčešće čitaju glumci, ponekad i sami autori, kao Aleksandar Stanković koji je pročitao "Depru", a opremamo ih autorskom glazbom i drugim zvukovima.

To je minuciozan posao. Glumac mora biti povezan s tekstom, razumjeti ga, pronaći naratorski glas, razraditi likove. Trebat će mu dva ili tri vremena konačnog trajanja knjige samo da je pročita, jer se traži i vraća, griješi i umara. Mi ćemo u postprodukciji snimku očistiti od tih grešaka i obogatiti je mjestimično, ovisno o našoj procjeni kako i koliko intervenirati. Dječja izdanja su naša najraskošnija produkcija, često s glumačkom podjelom – objašnjava Ljubica.

image
/Audio Store Transonica

Od kada je krajem 2019. godine Book & Zvook kao mobilna aplikacija objavljen na Google i Apple storovima imaju više od 30.000 registracija, više od stotinu naslova u ponudi i visok stupanj komfora slušanja. Uz želju da svojim korisnicima pruže mogućnost uživanja u što više audio knjiga na hrvatskom jeziku, s ovogodišnjom produkcijom doći će sto vlastitih naslova. Bit će ih ukupno 130 u ponudi, a imat će i veliku pomoć za poduzetnički segment posla...

image
/Audio Store Transonica

– Mi smo se sa skromnim sredstvima upustile u skupu avanturu, ona je naročito zahtjevna jer smo na naše tržište došle s nečim sasvim novim, a to je težak izazov. Otežan činjenicom da je produkcija audio knjiga vrlo delikatan, spor i skup proces. User friendly aplikacija ACT grupe nas je ohrabrila da se javimo, vjerovale smo da imamo šanse na natječaju koji valorizira društveni učinak poduzetničkog pothvata.

Ovaj naš pokreće jedan, do sada nepostojeći, segment izdavaštva koji treba stručnost raznih profila, pisce, glumce, režisere, tonske snimatelje, dizajnere zvuka, glazbenike, fonetičare, redaktore, lektore, urednike. Transponiramo književnost izvedbenom umjetnošću u medij zvuka, prikupljamo na taj način i specifičan moment jezika, mnogo njih, gradimo svojevrsnu digitalnu riznicu. Ipak, izdavaštvo i produkcija samo su dio kompleksnog tržišnog sklopa jer mi knjige distribuiramo i prodajemo. Pomoć da taj sklop i same bolje razumijemo, da ga kvalitetnije organiziramo, da racionaliziramo čitav niz procesa koji se tu odvija, toj vrsti pomoći od ACT-ovaca se veselimo više nego novčanoj – zaključuje poduzetnica.

‘Kolekcionart‘

Da je umjetnost mnogo više od završnog dijela dokazuje "Kolekcionart" – prva digitalna art platforma u Hrvatskoj specijalizirana za promociju vizualnih umjetnika mlađe i srednje generacije, i prodaju njihovih radova.

Ideja za ovaj jedinstveni projekt nastala je na manifestaciji "Ilica Q‘art", kada je osnivač Nik Kolveshi Radlović, oduševljen radovima mlade slikarice Luise Pasce, prepoznao potrebu za prostorom gdje bi talentirani umjetnici mogli predstaviti svoje radove široj publici. Zajedno s prijateljima Tomom Trbuljakom, Filipom Mojzešem i Bartolom Fabijanićem, odlučio je stvoriti "Kolekcionart", platformu koja omogućava jednostavnu kupovinu umjetničkih djela online, dok istovremeno promovira umjetnost na način prilagođen suvremenim digitalnim trendovima.

image
/Sanja Tušek

"Kolekcionart" se izdvaja od drugih galerija jer pruža cjelovito predstavljanje umjetnika kroz visokokvalitetni multimedijalni sadržaj, uključujući videozapise, kritičke tekstove i biografije.

– Kroz stvaranje individualnih web-stranica za svakog umjetnika stavljamo naglasak na sveobuhvatno predstavljanje njih samih publici, kroz visokokvalitetni multimedijalni sadržaj. To znači da se publika može upoznati s umjetnikom kroz videa koja snimamo s umjetnicima u njihovim ateljeima, kroz likovni kritički tekst koji obrađuje lik i djelo umjetnika, kroz njihove biografije i CV-jeve, kao, naravno, i kroz sve njihove dostupne radove za koje pišemo individualne legende kako bi čitaocima olakšali da započnu svoju vlastitu interpretaciju nekog rada – objašnjava Nikola.

image
/Sanja Tušek

Glavni cilj projekta bio je dvojak – prvo da stvore platformu gdje na jednom mjestu publika može upoznati veći broj mladih umjetnika i njihove radove jednostavno kupiti online i dostaviti u svoje domove, čime su htjeli dinamizirati tržište umjetnina i stvoriti prilike posebno za mlade umjetnike, a drugo da kroz korištenje digitalnih kanala, prvenstveno web-stranice i društvenih mreža, plasirajući sadržaj o umjetnicima u formatu kakav su mladi danas naučeni svakodnevno konzumirati, učine umjetnost pristupačnijom i potaknu ih da požele umjetničke radove imati u svojim domovima ili pokloniti svojim bližnjima, što je, iskreno će Nikola, u današnje vrijeme sve rjeđa situacija.

Iako su digitalni kanali zbog transparentnosti i olakšavanja pristupa umjetnosti srž njihova djelovanja, smatraju da je najljepši dio umjetnosti interakcija – između promatrača i umjetničkog djela, kao i između samih ljubitelja umjetnosti. Trenutno surađuju s 15 umjetnika, a do kraja godine planiraju ostvariti suradnju s njih još troje.

image
/Kolekcionart

– Na tragu toga produciramo veliki broj izložbi i pop-up evenata kojih je prošle godine – što u našoj fizičkoj galeriji u Ulici kralja Zvonimira 7, što na drugim lokacija – bilo 12 – ponosno će Nikola.

Sudjelovanje u projektu "Pokreni nešto svoje" pomoći će im da dodatno razviju svoju platformu i podrže mlade umjetnike u stvaranju međunarodne karijere, te ih dovedu na zapadno-europsko tržište, čime "Kolekcionart" postaje glavna umjetničko-produkcijska kuća regije.

– Dotad ćemo se fokusirati na to da kroz svoj rad stvaramo uvjete u kojima se oni mogu što više posvetiti svojem stvaralaštvu, dok smo mi tu da im pomognemo s bitnim stvarima, ali ne direktno vezanim uz njihov fah – zaključuje.

image
/Kolekcionart

O projektu Pokreni nešto svoje:

Pokreni nešto svoje je program podrške inovativnim poduzetnicima u Hrvatskoj, kojeg kao jednu od aktivnosti društvene odgovornosti financijski podržava kompanija Philip Morris Zagreb, a provodi Act Grupa, organizacija civilnog društva sa sjedištem u Čakovcu. Cilj programa jest kroz šest mjeseci mentorstva i financijsku podršku osnažiti i dati vjetar u leđa impact poduzetnicima koji svojim radom stvaraju pozitivne promjene u društvu.

Impact poduzetništvo je poslovni model koji, uz financijsku dobit, teži stvaranju pozitivnog društvenog i ekološkog utjecaja, fokusirajući se na rješavanje ključnih problema poput nejednakosti, pristupa obrazovanju i očuvanja okoliša. Važno je jer doprinosi održivosti kroz inovativna rješenja, privlači investicije usmjerene na društvenu korist, podržava lokalne zajednice i služi kao pozitivan primjer za druge poduzetnike, potičući odgovornost i održivost u ekonomiji.

Program se provodi već osmu godinu zaredom, od čega je prvih pet godina program inovativnim poduzetnicima davao isključivo financijsku podršku. U posljednje tri godine održavanja, program je proširen i na mentorsku podršku za razvoj poslovanja koju provode stručnjaci i suradnici ACT grupe. Prema feedbacku alumnija, ovaj je aspekt programa iznimno vrijedan i koristan poduzetnicima za razvoj poslovanja.

Svake godine, 10 poduzetnika koji sudjeluju u programu prima financijsku podršku. Od izabranih deset ovogodišnjih pobjednika, pet kandidata koji se kroz godinu u procesu mentoringa pokažu najboljima, bit će financirano sa po 7000 eura, dok će pet dobiti potporu od po 3000 eura. Ukupna vrijednost ovogodišnjeg programa iznosi 90.000 eura, od čega će poduzetnici primiti 50.000 eura izravne financijske pomoći i 40.000 eura vrijednu mentorsku pomoć koju im kroz prijenos znanja daje ACT Grupa. Kroz osam godina provedbe programa, Philip Morris Zagreb je u domaće impact poduzetnike uložio više od 830 tisuća eura. Prema izračunu društvenog povrata, u 2023. godini program je stvorio 3.97 eura društvenog dobra na svaki uloženi euro.

 

 

 


Native sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Slobodne Dalmacije i Philip Morris Zagreb.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2024 03:05