Današnji Crni petak obilježile su ogromne gužve i kolone prema šoping centrima diljem Hrvatske. Već od jutra, promet prema trgovačkim centrima bio je usporen, a pojedinim vozačima je, prema riječima čitatelja, od početka Vukovarske ulice do popularnog splitskog trgovačkog centra trebalo i po nekoliko sati. Pitanje je: isplati li se sve ovo?
Pozicionirali smo se ispred Mall of Splita gdje smo zatekli podijeljene dojmove među kupcima. Simpatična sugovornica nam je kroz smijeh rekla kako je na uređaju koji je kupila – figaru za kosu – uštedjela svega tri eura . Ni jedan mladić i djevojka nisu krili svoje razočaranje: "Akcije su nikakve, nisam našao ništa na popustu", složili su se. No, s druge strane među prolaznicima su se mogli čuti i suprotni komentari – neki kupci, iako nisu htjeli pred kameru, istaknuli su kako su zadovoljni ulovom.
Crni petak, koji se tradicionalno obilježava dan nakon američkog blagdana Dana zahvalnosti, sve više dobiva na popularnosti i kod nas. Pojedini trgovci nude popuste i do 70%, no pitanje je koliko su te akcije stvarne. Prema istraživanjima, često se događa da trgovci prije popusta podignu cijene, kako bi snižene cijene djelovale privlačnije.
Osim toga, prisutnost online trgovine mijenja navike kupaca. Mnogi radije biraju udobnost doma i digitalne košarice, nego gužvu i stres u prepunim trgovinama. Za one koji su spremni unaprijed planirati kupnju i detaljno istražiti cijene, Crni petak može donijeti određene uštede. Međutim, za prosječnog kupca, šoping groznica često se pretvori u frustraciju – gužve, neisplative popuste i impulzivnu potrošnju.
Kako bi Crni petak bio uspješan, stručnjaci savjetuju:
- Napravite popis, kupujte samo ono što vam stvarno treba.
- Provjerite cijene unaprijed tako ćete znati radi li se o pravom popustu.
- Odredite budžet, izbjegnite nepotrebne troškove.
Što su ulovili i koliko su uštedjeli naši sugovornici saznajte u priloženom videu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....