GOSPODARSTVO

Grupa TOMMY Tržišni lider u cijeloj Dalmaciji

Piše Dražen Gudić
Saša Burić/CROPIX
Foto Sasa Buric/Cropix
20. prosinca 2021. - 10:44

Tommy Grupa je vodeći i najznačajniji poslovni sustav u Dalmaciji s relevantnom pozicijom i u nacionalnim okvirima. Unatoč izazovnoj godini, sustav povezanih društava u jedinstvenu Tommy grupu, daje sinergijske učinke i rezultira optimalnom koordinacijom, zbog čega ni ove zahtjevne poslovne godine, sjajni rezultati nisu izostali. Tommy grupa je u 2021. g. ostvarila više od 4 milijarde i 100 milijuna kuna prihoda, uz rast od preko 16% u odnosu na prethodnu godinu. Kroz Tommy grupu zaposleno je više od 5000 djelatnika.
Tomislav Mamić, vlasnik Tommy Grupe, uz te činjenice naglašava i znatna ulaganja u razvoj i širenje prodajne mreže.
-Realizirali smo 147 mil. kuna vrijednosti investicijskih projekta, a odnose se na proširenje prodajne mreže te unaprjeđenje proizvodnih pogona. Uvijek vodeći računa o financijskoj stabilnosti, organskom rastu i kontinuitetu povećanja tržišnog udjela s intenzivnim investicijama, u iznosu od preko 279 milijuna kuna, nastavljamo i u 2022. godini. Navedeni iznosi investicija bit će utrošeni na izgradnju suvremeno opremljenog logističko distributivnog centra, čiji završetak izgradnje očekujemo u drugoj polovici 2023. godine, daljnje jačanje prodajne mreže i modernizaciju proizvodnih pogona.
Dodatni razvoj Tommy grupe se nastavlja i investicijama u trgovačke centre, nakon otvaranja trgovačkog centra Spot u Makarskoj 2020. godine, u prvoj polovini 2022. godine očekujemo završetak izgradnje te otvaranje novog trgovačkog centra Spot u Planom kraj Trogira investicije vrijedne 25 milijuna eura, na zemljištu od 53 tisuće m2.
Daljnji razvoj trgovačkih centara Spot planiramo i izgradnjom trgovačkog centra u Rijeci planiranom na 68 tisuća m2 uz investicijsku vrijednost od 42 milijuna eura.
Zanimljiv je snažan iskorak 'Bobisa' osobito u jačanju brenda. Jeste li zadovoljni poslovnim učincima te tvrtke?
- Uz Društvo Bobis gotovo sve generacije diljem Dalmacije, od njegova osnivanja davne 1949. godine pa do danas, vežu lijepe uspomene. I u ovoj poslovnoj godini Bobis bilježi evidentan rast i snažno jačanje brenda. Ukupni proizvodni asortiman Bobisa broji više od 400 pekarskih i slastičarskih artikala, koji su dostupni na 55 vlastitih prodajnih mjesta te u prodajnoj mreži Tommyja. Primjenom tradicionalnih metoda i receptura proizvodnje, Bobis želimo profilirati kao „craft“ pekaru kojoj je fokus proizvodnja zdravih proizvoda bez aditiva, s manjim udjelom soli uz primjenu prirodnih kvasaca – „kiselih tijesta“, i na taj način napraviti suštinski otklon od industrijskog pristupa pekarskoj i slastičarskoj proizvodnji. U ožujku smo otvorili novu poslovnu zgradu Društva Bobis, u koju je uloženo više od 150 milijuna kuna, a koja se proteže na ukupno korisnoj površini od 13.200 metara četvornih. Kako bismo dodatno povećali produktivnost naših 650 djelatnika, i ubrzali poslovne procese, u 2021. implementirali smo novi informacijski sustav. Dokaz da Bobis izvrsno posluje i da se nastavlja razvijati u dobrom smjeru su i očekivani prihodi od preko 145 milijuna kuna, te porast prihoda od čak 21% u odnosu na prethodnu godinu.

Uspješna poslovna godina

Može li se uspjehom pohvaliti i 'Petason'?
- U 2021. godina je vrlo uspješna i za još jednu tvrtku Tommy grupe, Petason, koji zadržava poziciju u samom vrhu mesoprerađivača te nastavlja bilježiti kontinuiran i siguran uspon na tržištu s porastom neto dobiti društva od čak 21 posto. Završetkom investicije proširenja proizvodnih kapaciteta, na ukupno 29000 m2 moderno uređenog proizvodnog pogona, omogućena je dnevna proizvodna od 40 tona visoko kvalitetnog mesa koje se zatim distribuira našim zadovoljnim kupcima. Petason danas zapošljava 110 djelatnika koji svakodnevno proizvode i distribuiraju proizvode od najboljih sirovina dostupnih na tržištu, na više od 120 odredišta diljem Dalmacije.
Najvažniji segment Grupe je trgovački lanac Tommy koji, u nesmiljenoj konkurenciji, drži izvrsnu tržišnu poziciju. Jesu li ispunjeni svi ciljevi?
- Unatoč izazovima poslovanja prouzročenih pandemijom, iza Tommyja je još jedna uspješna poslovna godina o čemu svjedoči ostvareni godišnji prihod od preko 3,5 milijardi kuna. Trenutno je otvoren 221 maloprodajni objekt. Tijekom svih godina poslovanja kontinuirano povećavamo profitabilnost i efikasnost poslovanja, na čemu se u velikoj mjeri temelji naš investicijski i razvojni potencijal pa tako planirana vrijednost investicija u 2022. iznosi 272 milijuna kuna koje ćemo uložiti u ostvarivanje 3 glavna cilja a to su daljnje osnaživanje tržišne pozicije Tommyja u hrvatskoj maloprodaji, održavanje lojalnosti kupaca koji su nam uvijek na prvom mjestu i nastavak investiranja u ljudske potencijale. U Tommyju zapošljavamo više od 4100 djelatnika kojima smo zahvalni što svojim radom i lojalnošću pridonose našem rezultatu. Upravo u ovo vrijeme pandemije, naši djelatnici, pokazali su se ključnim čimbenikom uspješnog i funkcionalnog poslovanja jer smo zahvaljujući njima uspjeli održati lanac opskrbe i doprinijeti normalnom funkcioniranju društva i tržišta.
Je li Tommy zadržao poziciju tržišnog lidera u svim dalmatinskim županijama?
- Odlične poslovne rezultate tvrtke Tommy prepoznala je i Županijska komora Split dodijelivši nam još jednu Zlatnu kunu u kategoriji najuspješnijega velikoga trgovačkog društva. Vrlo značajno postignuće za tvrtku Tommy je i činjenica da smo prema podacima Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja u 2020. godini i službeno postali lider u maloprodaji Dubrovačko-neretvanske županije, čime je Tommy postao vodeći trgovački lanac u cijeloj Dalmaciji po svim kriterijima s obzirom na to da smo i u ostalim dalmatinskim županijama zadržali vodeće pozicije. Rezultat je to povjerenja koje su nam dali naši kupci, prepoznajući cjelovitost i kvalitetu naše ponude, dostupnost prodajnih mjesta i uslužnost našeg osoblja.

Digitalna transformacija

Kojim novim uslugama osnažujete tržišnu poziciju?
- Kako bismo tvrtku Tommy još više približili našim kupcima, i na najbolji mogući način udovoljili njihovim potrebama, kontinuirano razvijamo nove usluge kao i nove prodajne i komunikacijske kanale kojima moderniziramo naše poslovne procese. Tommy mobilna aplikacija i Tommy web-shop nastali su iz želje, da u novonastalim okolnostima, kupovinu učinimo jednostavnijom, dostupnijom i sigurnijom. Uspješnost ovog projekta potvrđena je i od struke jer smo dobili posebno priznanje na prestižnom SoMo Borcu, najvažnijoj nagradi za digitalne radove u regiji.
Da je Tommy uvijek bio lider po pitanju inovacija i cjelovitosti usluga koje se nude kupcima, dokazali smo i ove godine, ne samo pokretanjem online prodaje, nego i uvođenjem mogućnosti plaćanja računa u Tommy prodavaonicama, DPD preuzimanja paketa u odabranim Tommy prodavaonicama i omogućavanjem plaćanja A-bonom (elektroničkim novcem izdanim od strane Aircasha). Uspješnu godinu zaključujemo uvođenjem nove robne marke T! koja pruža top cijenu i kvalitetu uz velik izbor proizvoda, te dugo iščekivanom implementacijom Tommy programa vjernost kroz kojeg naši kupci sakupljaju bodove čime ostvaruju popuste i razne pogodnosti.
Radite li nove iskorake u unaprjeđenju poslovnih procesa?
- S ciljem unaprjeđenja rada poslovnih službi i nastavka digitalne transformacije poslovanja, uveli smo najnoviju generaciju SAP rješenja - SAP S4HANA sustav. Naš novi sustav daje nam konkurentsku prednost kroz proaktivno upravljanje operacijama, pristup informacijama u realnom vremenu, napredno planiranje resursa, te bolji kontroling poslovnih procesa. U finalnoj fazi je i implementacija operativnog sustava Gold, kao i sustava WMS. Poslovne procese naših ljudskih resursa smo dodatno pospješili uvođenjem modula XTRA, čime smo još jednom potvrdili da su nam zaposlenici najvrjedniji potencijal u koji stalno ulažemo.

Ulaganja i sponzoriranja

Uvijek ste isticali koliko vam je važna društvena odgovornost. Nastavljate li dalje u tom smislu?
- Kroz Tvrtku Tommy, kontinuirano sam ulagao i sponzorirao ne samo Hajduk, nego i brojne druge manje i veće klubove, od košarkaša Zadra, vaterpolista dubrovačkog Juga do odbojkaškog kluba Kaštela. Podupiremo čitav niz humanitarnih, kulturnih i tradicijskih događaja i organizacija kao što su VAD Sinj- Alka, Festival dalmatinskih klapa Omiš, Splitski festival, Maraton lađa, Taste the Mediterranean i brojne druge jer smo prepoznali njihovu važnost za širu društvenu zajednicu. U suradnji s Hrvatskim telekomom realizirali smo prvih pet brzih e-punionica u sklopu maloprodajnih Tommy prodavaonica na lokacijama u Dubrovniku, Malinskoj na otoku Krku, Solinu, Splitu i u Zadru, čime dokazujemo društvenu odgovornost i podižemo svijest o potrebi odgovornijeg odnosa prema okolišu, a istovremeno kupcima nudimo dodatnu uslugu.
Za kraj ostaje pitanje koje uvijek intrigira javnost – je li Tommy došao do točke u kojoj nije isključen ulazak strateškog ili financijskog partnera u tvrtku?
- Kao što sam već nekoliko puta spominjao jasno je da pratimo trendove i stanje na tržištu maloprodaje kako u Hrvatskoj tako i na europskoj pa i globalnoj razini.
Sama odluka o prodaji kompanije nije planirana, ali ne želimo se uljuljati u samozadovoljstvu ostvarenom pozicijom i rezultatima već kontinuirano pratimo trendove i primjenu novih tehnologija i spremni smo odgovoriti na sve izazove koji su pred nama.
Naravno da razmišljamo o mogućim opcijama koje uključuju strateške ili financijske ulagače, ali ono nije nužno potrebno jer imamo izuzetno stabilnu i organiziranu kompaniju koja ima jako dobru perspektivu i potencijal za daljnji rast i razvoj.

19. prosinac 2024 18:54