Tvrtka Jolly Autoline kao distributer Mercedes-Benz vozila osnovana je 2012. godine, što znači da se ulaskom u Novu godinu bliži deseta godišnjica početka rada ove nadasve uspješne firme. O početcima rada tvrtke koja je u vlasništvu Josipa Stojanovića, ali i o aktualnoj situaciji, širenju poslovanja i budućim planovima, te trenutnoj kriznoj situaciji na tržištu diljem svijeta uzrokovanoj nedostatkom poluvodiča razgovarali smo s voditeljem Jolly Autolinea Josipom Veštićem.
- Početak nije bio nimalo lagan jer smo u Dugopolju i Zadru ušli u prostore u kojima mjesecima nije bilo nikakve aktivnosti što je rezultiralo gomilanjem prašine u praznim salonima, na alatima i uređajima u servisima, započeo je svoje izlaganje Josip Veštić. – Bivša firma upala je u poslovne probleme tako da smo defacto morali početi od nule. Tvrtka Jolly Autoline na čelu s novim rukovodstvom počeo je slagati kompletno novi sustav temeljen na novim kadrovima i osposobljavanjem timova za novi početak. Trebalo je dovesti opremu i alate u funkcionalno stanje što je iziskivalo odmah na početku velika ulaganja. Osim toga trebalo je vratiti raznim prijašnjim nepravilnostima poljuljano povjerenje stranki na obje lokacije, u Dugopolju i Zadru. Naime, sve što se događalo prilikom propasti bivšeg sustava naštetilo je poslovanju Mercedesa u Dalmaciji.
Povratak poljuljanog povjerenja nije bio nimalo lagan?
- Bio je to mukotrpan proces povratka poljuljanog povjerenja koje je trajalo više od tri godine pri čemu je tvrtka istovremeno ulagala značajna financijska sredstva u opremu, alate kao i edukaciju zaposlenika. Naravno takav pristup rukovodstva tvrtke rezultirao je povratkom povjerenja a nastavno na to i potrebom za otvaranjem servisnog mjesta u Dubrovniku koji je započeo s radom 2016. godine i naslonjen na centar u Dugopolju. S Dubrovnikom je sve krenulo zbog velikog interesa stranaka a kojima smo izišli ususret kako bi naši vjerni kupci na tom području ostvarili uštedu te mogli popravljati svoja Mercedes-Benz vozila u gradu u kojem žive.
Međutim, niste stali samo na dva prodajno-servisna centra u Dugopolju i Zadru, te servisu u Dubrovniku?
- Naravno da nismo stali na tome, nego smo nastavili širiti poslovanje otvaranjem centra u Zagrebu 2017. godine. U našem zagrebačkom centru pružamo najveći nivo usluge za sve što je potrebno klijentima Mercedes-Benz vozila. A zatim kada su naše analize pokazale da na tržištu Istre i Kvarnera nedostaje prodajno-servisni centar s kojim bi se popunila praznina i povećao udio vozila marke Mercedes na tržištu, krenuli smo u novu investiciju koju smo zaokružili ove godine u Rijeci. Tako smo u lipnju imali svečano otvorenje i s radom započeo prodajno-servisni centar koji je napravljen prema najsuvremenijim Mercedesovim standardima – MAR2020, a sastoji se od prodajnog salona, servisa te lakirnice i limarije.
Širenje poslovanja zahtijevalo je i zapošljavanje novih ljudi, zar ne?
Tako je. Trenutno zapošljavamo 166 ljudi na svim lokacijama na kojima Jolly Autoline ima svoje centre. Gledajući sa stručnog aspekta radi se o zahtjevnoj i kompleksnoj branši u kojoj Mercedes-Benz prednjači, a u svrhu držanja koraka s tehnoloških dostignućima kontinuirano radimo na obučavanje i školovanju zaposlenika koji moraju prolaziti razne on- line ili face-to-face edukacije u kontinuitetu bilo da je riječ o prodaji vozila ili o post prodaji, odnosno servisu. Školovanja su sve zahtjevnija i zbog novih tehnologija sve učestalija odnosno gotovo permanentna, te kao takova zahtijevaju značajna financijska sredstva. Isto se odnosi i na licence i dijagnostičke uređaje koji su direktno povezani s centralom Daimlera u Stuttgartu i update im je momentalan. Danas kada se iz svima nam poznatih razloga suočavamo s nedostatkom stručnih kadrova primorani smo sami stvarati kadar kojega nema na tržištu. Upravo zahvaljujući kontinuiranoj edukaciji i zapošljavanju mladih pripravnika te radu s našim postojećim djelatnicima još uvijek možemo u unutarnjim resursima pronaći potrebne kadrove za popunjavanje složenijih pozicija unutar tvrtke.
Centri u Dugopolju i Zadru su ipak perjanica poslovanja Jolly Autolinea s obzirom na dužinu poslovanja, te nude prodaju novih vozila, servisiranje i puno drugih popratnih usluga?
- Osim što u svim centrima pružamo kompletnu uslugu za osobni i VAN program u Dugopolju i Zadru radimo servis za osobni, kamionski i autobusni program. Također kako bismo našim klijentima ponudili što više usluga na jednom mjestu radimo servis i rashladnih uređaja i utovarnih rampi na kamionima dok u Splitu nudimo i uslugu baždarenja i servisiranja tahografa.
Kako ste zadovoljni s ovogodišnjim poslovnim rezultatima s obzirom da se nalazimo na kraju 2021. godine?
- Moramo biti svjesni svih nedaća koje su uzrokovale poremećaj na tržištu novih automobila a ponajviše nedostatka poluvodiča, problem kojega pri našem planiranju krajem 2020. nismo ukalkulirali, a koji je posljedično pokrenuo lančanu reakciju koja je uzrokovala nedostatak i ostalih vezanih određenih komponenti i to smo svi osjetili. Prodaja se odvijala u skladu s prilikama, ali u principu svima nama autoindustriji je identična situacija. Slično se događa i u post prodaji, odnosno u servisu gdje se također osjeti kašnjenje pojedinih komponenti. Srećom, naše stranke su svjesne nastale situacije te pokazuju razumijevanje na čemu im se i ovom prigodom zahvaljujemo. Uz velike napore i odricanja, očekujemo da će rezultat do kraja ove poslovne godine biti bolji nego li je sam početak godine to dao naslutiti.
Pandemija koronavirusa još uvijek utječe na globalnu ekonomiju. Kakvi su vam planovi za iduću godinu?
- Moram istaknuti da smo onaj prvi udar u ožujku 2020. godine uspješno amortizirali. Radili smo kroz smjene u servisu, s dvije ekipe koje su se mijenjale svaki drugi tjedan. Naravno, ponude novih vozila smo radili radom na daljinu, ali smo poštujući epidemiološke mjere sve stavili na svoje mjesto. I dalje se prilagođavamo mjerama koje propisuju epidemiolozi. Na posljetku, mi kao društvo se istinski zahvaljujemo svim našim djelatnicima koji su dali veliki doprinos u svladavanju svih prepreka koje je ovo zahtjevno vrijeme stavilo pred svih nas.