Rekord za rekordom u godini od koje nisu očekivali previše, osim početka oporavka. Tako bi se, u jednoj rečenici, mogla opisati poslovna godina na izmaku Zračne luke Zadar. U srpnju su upisali brojku od 118.067 putnika, a mjesec kasnije, u kolovozu, njih 166.100. Dobar trend nastavljen je u rujnu s 116.591 putnika te u listopadu s njih 79.949. Ogromna su to povećanja u odnosu na pandemijsku 2020. godinu koja je bila veliki udarac na poslovanje zadarskog aerodroma, ali i optimistična najava iduće sezone.
– Najave početkom godine su bile još i bolje, jer je na samom kraju prošle započelo cijepljenje. No, ipak nije bilo tako jer je otvaranje konstantno odgađano pa se s prometom ozbiljnije krenulo tek početkom srpnja. Međutim, jako smo zadovoljni. U srpnju ove godine imali smo najviše zrakoplova u jednom mjesecu, čak i više od kolovoza 2019., iako punjenja nisu bila zadovoljavajuća početkom mjeseca. A, onda smo ponovo taj rekord oborili i u kolovozu ove godine, s time da smo imali i najviše putnika. Iako je riječ o svojevrsnom uspjehu, s obzirom na okolnosti u kojima smo radili, ovogodišnje dobre brojke rezultat su rada i iz proteklih godina. Pripreme su u zrakoplovstvu najbitnije. Ipak, svi ti rekordi daju nam signal da će ulaganja u infrastrukturu biti itekako potrebna - kaže direktor Zračne luke Zadar, Josip Klišmanić.
A upravo na ulaganjima bit će naglasak u idućih nekoliko godina.
Kraju se privodi izrada projektne dokumentacije produljenje piste na 3200 metara, što znači da će Zadar biti treća zračna luka u Hrvatskoj i peta u regiji koja će imati pistu za slijetanje širokotrupaca. Projektna dokumentacija za produljenje piste sa 2500
na 3200 metara je pri samom kraju i očekuje se skoro ishodovanje građevinske dozvole koja bi omogućavala pristupanje građevinskim radovima.
Novi putnički terminal
Zračna luka Zadar je temeljem tripartitnog ugovora preuzela na sebe izradu projektne dokumentacije koje je sufinanciralo Ministarstvo prometa. Međutim, radi se o imovini Ministarstva obrane, odnosno Republike Hrvatske i ono što sad slijedi je iznalaženje načina na koji bi se financirao ovaj kapitalni prometni objekt Republike Hrvatske.
Uz to, u tijeku je izrada idejnog rješenja i dokumentacije za novi putnički terminal kao i dokumentacija za ishodovanje građevinske dozvole za prvu fazu proširenja.
- Predviđene su četiri faze koje bismo realno mogli dovršiti u sljedećih osam do deset godina. Proširenje stajanke za koje smo dobili sredstva iz NPOO-a bi se moglo realizirati u sljedeće tri godine, a to uključuje i nabavku električne opreme za opsluživanje zrakoplova, električni autobus i izgradnju solarnih panela snage 610kW kojom bi se koristile GPU jedinice na stajanci. Na taj način bi se smanjila emisija CO2 na Zračnoj luci Zadar za skoro 50 posto - kaže direktor Klišmanić.
Raste udio drugih avioprijevoznika
Uz irski Ryanair, koji je u Zadru bazirao dva aviona te u sezoni pokrenuo 88 tjednih letova na 35 linija, sve je veća brojka drugih avioprijevoznika koji slijeću na Zemunik. Njihov udio u ukupnom prometu sada iznosi 41 posto.
- To nam je iznimno važno. Otkako je stigao Ryanair 2007. godine, udio njegovih putnika kretao se od 60 do 70 posto. S godinama taj udio smo smanjivali, da bi konačno 2019. došli do udjela od jedva nešto većeg od 50 posto. Za nas je to modus operandi koji bi bio optimalan u situaciji kada imate najveću europsku zrakoplovnu kompaniju koja „vuče“ vaš promet i samu destinaciju. Širiti ponudu linija i prijevoznika jedan je od naših glavnih ciljeva - poručuje Klišmanić.