Kraj kalendarske godine uobičajeno je vrijeme za zbrajanje postignutih rezultata, ali i prilika da se one najbolje nagradi. Učinila je to, po prvi put, Turistička zajednica Šibensko-kninske županije dodjelom "Zlatne boule" zaslužnim turističko-ugostiteljskim djelatnicima. Istovremeno, više od osamdeset privatnih iznajmljivača s područja županije ušlo je u klub "Live Home". Direktorica TZ Željana Šikić kaže kako ideja o dodjeli županijskog priznanja zaslužnim djelatnicima u turističko-ugostiteljskoj djelatnosti postoji već par godina.
– Turistička zajednica sama za sebe nije turizam, već ga činimo i razvijamo svi zajedno:iznajmljivači, hoteli,restorani, kulturne ustanove i ostali. Šibensko-kninska županija već je neko vrijeme prepoznata kao uspješna turistička regija, koja je uistinu na dobrom putu i plovi dobrim pravcima, tako smo se i mi dodjelom priznanja "Zlatna boula" htjeli zahvaliti onima koji su već prepoznati na nacionalnoj i široj razini. S obzirom na to da je ovo prva godina dodjele priznanja, nije bilo vremena za raspisivanje natječaja, pa je petero djelatnika županijske TZ, priznanje odlučilo dodijeliti u 16 kategorija onima koji su već nagrađivani. Među nagrađenima je i vlasnik poznatog i priznatog šibenskog restorana "Pelegrini" Rudolf Štefan koji kaže da ja gastro ponuda jedan od glavnih motiva putovanja.
– Ako nemate jaku gastronomsku ponudu destinacije, niste atraktivni turistu ili putniku namjerniku. Držim da je za svaku turističku destinaciju jako bitno da ima veći broj kvalitetnih restorana, jer turizam danas ne znači samo jedan dobar restoran. Naprotiv, a mi od našeg pršuta i pidoća možemo napraviti čuda – reče nam Štefan.
Turistička zajednica općine Rogoznica "Zlatnu boulu" je dobila za inovativni projekt u turizmu, točnije za mobilni turističko- informativni centar TZ-e koji je prepoznat i u hrvatskom turizmu kao visokovrijedan projekt, te je uz epitet "plave krave“ dobio niz priznanja i nagrada.
– Krenulo je sve iz potrebe, s obzirom na to da općina Rogoznica ima razvedenu obalu dužu od 50 kilometara i osam turističkih naselja. Niti fizički, niti financijski ne možemo sebi priuštiti otvaranje ureda u svakom mjestu i kad se pojavio mladi bračni par koji je ponudio suradnju, objeručke smo ju prihvatili. Iz potrebe za mobilnim TIC-om dogodila se i velika promocija našeg turizma. Sam je po sebi atrakcija i izaziva veliku pažnju turista i medija – rekao nam je Mario Mladinić, direktor TZ Rogoznica.
Nagrađen i Etnoland
Na nagradu "Zlatna baula" koja stiže iz lokalne sredine, ponosan je i Joško Lokas.– Jednako je vrijedna kao i nagrada koju smo nedavno primili u Zagrebu kad nam je uručeno posebno priznanje za turističku interpretaciju tradicijskog načina života u okviru dodjele nacionalnih godišnjih nagrada „Suncokret ruralnog turizma Hrvatske 2016.”. Sve je to na diku naših ljudi, našeg kraja, našeg turizma i naše županije, kazao nam je vlasnik tematskog parka "Etnoland Dalmati" u Pakovu Selu. Nakon deset godina rada struka ih je prepoznala što potvrđuje i nagrada koju je ove godine dobila Joškova supruga Ana koju je Hrvatska turistička zajednica nagradila titulom djelatnice godine u kategoriji "Čovjek - ključ uspjeha u turizmu".
– Ova godina nam je bila zaista puna nagrada. Sretni smo zbog toga i moram reći da svake godine rastemo, imamo sve više posjetitelja, za nas se zna i glas se dalje širi. Sve je to rezultat našeg i rada naših djelatnika, a ujedno i pokazatelj da se naš cijeli kraj u turističkom smislu diže te da se vraćamo na prag gdje smo bili prije ekonomske krize - kazao je Lokas.
Zašto boula?
- Kad sam razmišljala o tomu kakav naziv dati priznanju, osim kulturnih znamenitosti poput katedrale sv.Jakova ili naših nacionalnih parkova, te druge nematerijalne baštine, nekako mi se nametnula šibenska kapa i ornament boula, spirala, koji se na njoj i narodnoj nošnji nalazi. Kad sam pronašla da ta riječi znači kontinuitet, entuzijazam i nadu, znala sam da je to ono što tražim. Simbolika je bila prejaka, a upravo to zaslužuju svi ovi ljudi koji daju sebe u turizmu - rekla je Željana Šikić.
Projekt 'Like Home'
Turistička zajednica Šibensko-kninske županije početkom ove godine započela je projekt labelinga obiteljskog smještaja, pod nazivom „Like Home“. Projekt je to kojim se želi istaknuti i podignuti kvaliteta obiteljskog smještaja a koji čini značajan udio smještajnih kapaciteta u našoj županiji. Domaćini u našoj regiji su prepoznati kao izuzetno gostoljubivi i susretljivi, odlikuje ih briga o svakom gostu, umijeće da gostu dočaraju pravo obiteljsko ozračje tijekom njihova odmora, te da se osjećaju „kao doma“. Nakon obilaska i ocjene lokalnih povjerenstva u klub kvalitete "Like Home" ušlo je ukupno 88 članova. Nisu svi bili prisutni na svečanosti u Gradskoj vijećnici, te će ploče i certifikate preuzeti u svojoj lokalnoj turističkoj zajednici.
Ostali dobitnici "Zlatne boule"
Ostali dobitnici "Zlatne boule" su: Grad Šibenik za najuspješniju turističku destinaciju, tvrđava Barone za kulturnu atrakciju, Turistička agencija "Geatours" za inovativne programe i suradnju s lokalnom zajednicom, Muzej betinske brodogradnje za unaprjeđenje kulturne ponude, TZ Grada Vodice za najbolji turistički informativni centar, konoba "Boba" za najbolju autohtonu gastro ponudu, Villa Barbara za najboljeg privatnog iznajmljivača, te Vinarija Babić za razvoj jedinstvenog eno i gastro doživljaja.
Posebna priznanja i zahvalnice
Posebna priznanja dodjeljena su šibenskom hotelu Heritage Life Palace, Solaris Beach resortu i vodičkom hotelu Olympia. Posebno priznanje županijske Turističke zajednice dobio je i Grad Drniš za izniman doprinos razvoja projekata koji doprinose razvoju turizma kontinentalnog dijela županije, te posthumno Vlado Buneta, dobri duh otoka, za razvoj turizma na otoku Zlarinu i županiji. Zahvalnice za iznimno dobru suradnju uručene su Šibensko-kninskoj županiji, županijskoj Gospodarskoj komori,Nacionalnim parkovima "Krka" i "Kornati" i JU Priroda Šibesnko-kninske županije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....